danpin Postat Noiembrie 19, 2015 Partajează Postat Noiembrie 19, 2015 ....dvs. trebuie sa faceti reglajul undeva la 1,3 Inominal al motorului pt. ca pe unul din firele ce duc la motor aveti 2 bimetale inseriate ( acestea sunt subansamble ale releului termic) si -pt ca sunt 2 inseriate- va trebuie un reglaj al curentului ceva mai sensibil pt. a fi sigur ca lucreaza aceasta protectie.. Care este diferenta intre a avea un singur bimetal in circuit sau doua inseriate? Se modifica cumva intensitatea curentului prin circuit de la un caz la altul? Puteti explica, va rog, afirmatia Dvs de mai sus? Link spre comentariu
flomar60 Postat Noiembrie 19, 2015 Partajează Postat Noiembrie 19, 2015 Nu , intensitatea curentului nu se modifica, rezistenta suplimentara introdusa in circuit este insignifianta si nu conteaza...conteaza insa, faptul ca cei 3 poli ai releului au , in permanenta acelasi curent prin ei....este o situatie diferita fata de trifazic unde pot aparea diferente -generate de tensiuni diferite pe faze sau de insasi bobinajul motorului....in aceasta situatie -mai ales la sarcina constanta- aceasta protectie devine mai sensibila....am recomandat valoarea de 1,3 Inominal , valoare la care am ajuns prin teste practice cu motoare monofazate alimentate prin releu termic trifazat...bineinteles ca testul practic pe respectivul motor va arata cum trebuie facut in realitate reglajul... Link spre comentariu
danpin Postat Noiembrie 19, 2015 Partajează Postat Noiembrie 19, 2015 (editat) Monofazic sau trifazic, oricare ar fi, curentul care circula direct prin bimetal sau printr-un conductor care incalzeste indirect bimetalul produce deformarea acestuia si intreruperea circuitului (auxiliar, de comanda, protectie). In trifazic daca curentii prin cele trei faze nu sunt egali, faza cu consum mai mare incalzeste bimetalul si intrerupe circuitul. Ca-i un bimetal pe circuit sau doua in serie nu prea vad unde-i diferenta, mai degraba diferenta consta in dispersia parametrilor bimetalelor (chiar daca sunt de acelasi tip, marca, etc.) si conditiile ambientale in locul unde este instalata protectia. Editat Noiembrie 19, 2015 de danpin Link spre comentariu
v67 Postat Noiembrie 20, 2015 Partajează Postat Noiembrie 20, 2015 releul termic (bloc de relee termice )se regleaza la 1,2 In cu rol de protectie la scurtcircuit recomand intreruptor automat (disjunctor ,protejeaza la suprasarcina si scurtcircuit) Link spre comentariu
Vizitator B42kef Postat Ianuarie 18, 2016 Partajează Postat Ianuarie 18, 2016 DeSalut, nu mă pricep deloc la electrică, eletronica și mă lovesc de următoarea problemă: am cumpărat un vas care încălzește apă și are un comutator în care nu stiu unde să leg cablurile de la rețea... Vasul dispune de 3 rezistente pt încălzire. Nu stiu ce putere au..Miniaturi atașate20151211_150909.jpg20151217_174038.jpg20151217_174011.jpg Link spre comentariu
em2006 Postat Ianuarie 18, 2016 Partajează Postat Ianuarie 18, 2016 ...Ca-i un bimetal pe circuit sau doua in serie nu prea vad unde-i diferenta... Eu am acelasi obicei ca si colegul flomar60. Intotdeauna leg BRT ca aici: Link spre comentariu
v67 Postat Ianuarie 18, 2016 Partajează Postat Ianuarie 18, 2016 totusi ar fi bine sa mai incerci cu fotografiile, la 230 v cred ca toate rezistentele sunt in paralel cuplate pe rind pentru a modifica puterea apsorbita Link spre comentariu
catax4u Postat Mai 13, 2017 Partajează Postat Mai 13, 2017 Salut. Am un releu termic ETI RE27D pe care scrie ca ar fi de 25 A si mai are un reglaj de la 7 la 10 care se poate face cu o surubelnita. Acel reglaj ce reprezinta? Poate insemna ca daca e fixat de ex. pe 7, ca declanseaza de 7 ori curentul nominal? Link spre comentariu
cipcirip Postat Mai 13, 2017 Partajează Postat Mai 13, 2017 Mai probabil ca la 0.7-1 din curentul nominal... Link spre comentariu
valivoi Postat Mai 13, 2017 Partajează Postat Mai 13, 2017 Ce este in poza prezentat se numeste DRG (DEMAROR REGIM GREU) si pentru alimentarea unui motor monofazat prin el sunt necesari doar 2 contacti din cei 3 pe care ii are, de obicei ,leg alimentarea cu tensiune faza pe 1L1,nul pe 5L3 impreuna cu firul rosu din 95 care este liber,iesirea spre motor este din releul termic pe 2T1 si 6T3.Legarea pe 3 contacti este necesara in cazul motor starterului trifazat cu diferential prin care se face alimentarea unui consumator monofazat.Clapeta butonului de pornire actioneaza direct pe butonul de pornire ,a celui de oprire pe butonul rosu de pe releul termic.Trebuie data o atentie deosebita la montarea drg-ului ,asezarea capacului trebuie sa fie perfecta pe cutie ,acest tip de drg-uri au prostul obicei ,daca este montat un pic inclinat capacul,sau contactorul nu este fixat perfect in cutie lamela clapetei de oprire nu se mai aseaza pe butonul de oprire de pe releu si va trebui sa desfaceti capacul sa apsati manual pe butonul rosu(de preferat cu ceva electroizolant). Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum