Master1ro Postat Noiembrie 18, 2015 Partajează Postat Noiembrie 18, 2015 Buna seara. Am rugamintea sa ma ajutati si pe mine sa montez contactorul din imaginile de mai jos. Legaturile dintre bobina si releu sunt deja facute dar nu stiu unde ar trebui sa le alimentez cu 220V pe acestea. Mentionez ca doresc sa il folosesc la un motor monofazat de 4KW. http://postimg.org/gallery/3cyiqzr0w/4df522fb/ Link spre comentariu
flomar60 Postat Noiembrie 18, 2015 Partajează Postat Noiembrie 18, 2015 (editat) Poze neclare....as avea nevoie de o poza mai clara cu ansamblul bagat in cutie in pozitia de functionare,.... dar fara capac si firul acela rosu sa nu mai fie pus peste contactele pe care apasa butoanele de pe capac....daca nu se poate , incerc sa ma descurc si asa... Ma refer la ultima poza... Editat Noiembrie 18, 2015 de flomar60 Link spre comentariu
Master1ro Postat Noiembrie 18, 2015 Autor Partajează Postat Noiembrie 18, 2015 (editat) http://postimg.org/gallery/2q62sri0s/a5c8456f/ Butoanele de pe capac actioneaza butonul negru de pe bobina, respectiv butonul rosu de pe releu. Imi cer scuze de calitatea imagini, se distorsionata din cauza flash-ului. Revin maine cu altele(pe timp de zi) in caz de nevoie. Editat Noiembrie 18, 2015 de Master1ro Link spre comentariu
flomar60 Postat Noiembrie 18, 2015 Partajează Postat Noiembrie 18, 2015 Bornele de intrare in dispozitiv sunt: 1L1,3L2,5L3....bornele de iesire sunt 2T1, 4T...si nu se mai vede!....13NO si 14NO este contactul de automentinere...95 si 96 NC este contactul releului termic....nu se vede absolut deloc cum sunt contactele care sunt actionate de butoanele de pe capac...ar trebui sa sa fie unul normal inchis- actionat de butonul rosu- si unul normal deschis actionat de butonul verde.... In baza a ceea ce am scris mai sus incerc sa fac o schema pe care sa lucrati... Link spre comentariu
Master1ro Postat Noiembrie 18, 2015 Autor Partajează Postat Noiembrie 18, 2015 (editat) Am verificat butonul de pe bobina si este normal deschis. http://postimg.org/image/m815twlud/ Bornele de iesire: 2T1, 4T2, 6T3, 14NO Editat Noiembrie 18, 2015 de Master1ro Link spre comentariu
flomar60 Postat Noiembrie 18, 2015 Partajează Postat Noiembrie 18, 2015 Cum sunt notate contactele bobinei contactorului nu se vede....eu v-am facut o schema in care am pus notatiile din poze...sper ca intelegeti... Iata schema: Astept eventualele intrebari apoi sa faceti un test daca cupleaza/decupleaza contactorul- fara sa conectati motorul!-apoi mai facem o modificare pt. ca trebuie sa introducem in circuit si al 3-lea pol al releului termic si , in final puteti face testul cu motorul... Link spre comentariu
briobit Postat Noiembrie 18, 2015 Partajează Postat Noiembrie 18, 2015 Eu pe unde am mai gasit termice de trifazic legate la monofazic firul din mijloc iesea de jos din contactul din mijloc mergea iar la intrarea ultimei borne dupa care se ducea in motor. Link spre comentariu
flomar60 Postat Noiembrie 18, 2015 Partajează Postat Noiembrie 18, 2015 Se va introduce in circuit si al 3-lea contact al releului....astept sa realizeze/probeze schema si apoi procedam si la aceasta modificare... Link spre comentariu
briobit Postat Noiembrie 18, 2015 Partajează Postat Noiembrie 18, 2015 Eu nu am inteles cum e treaba cu oprirea, apasa butonu ala de pe termic cand apesi pe ala de pe capac? Butoanele de pe capac actioneaza butonul negru de pe bobina, respectiv butonul rosu de pe releu. Link spre comentariu
flomar60 Postat Noiembrie 18, 2015 Partajează Postat Noiembrie 18, 2015 Nici eu nu mi-am dat seama din poze si , din acest motiv am scris in clar pe schema- PORNIT-contact normal deschis....OPRIT - contact normal inchis... ...pt. colegul Master1ro....expresia normal deschis...inchis reprezinta pozitia mecanica a respectivului contact in stare libera adica neactionat... Link spre comentariu
v67 Postat Noiembrie 19, 2015 Partajează Postat Noiembrie 19, 2015 Master 1ro se vede ca bobina contactorului este legata la 1l1 (A1) iar cealalta borna(A2)la contactul NO(13 -14) al contactorului (autoretinere) inseriat cu NC al releului termic apoi la bara de nul deci pe bobina scrie 230v 50 hz- prin actionare NO contactorul cupleaza si decupleaza prin actionarea NC Esimplu nu ? Link spre comentariu
Master1ro Postat Noiembrie 19, 2015 Autor Partajează Postat Noiembrie 19, 2015 Am reusit sa ii fac conexiunile. Da, era intradevar simplu. Nu am mai umblat cu contactoare asa ca pentru mine a fost o noutate. Am postat mai jos cum a fost legat la retea(experiment inainte de montare pe motor). http://postimg.org/image/yjyyyqml7/1bd93950/ https://www.youtube.com/watch?v=hBqLzUtj9L0&feature=youtu.be Link spre comentariu
flomar60 Postat Noiembrie 19, 2015 Partajează Postat Noiembrie 19, 2015 Pentru alimentare motor observ ca folositi liniile 1L1-2T1 si 3L2-4T2....trebuie inseriata-spre motor- si linia 5L3-6T3.....faceti o punte intre 4T2 si 5L3 apoi plecati spre motor din 2T1 si 6T3....este necesar acest lucru , altfel releul termic nu va decupla in cazul unei suprasarcini.... Link spre comentariu
Master1ro Postat Noiembrie 19, 2015 Autor Partajează Postat Noiembrie 19, 2015 Am inteles. Multumesc mult pentru sfat. Inca o intrebare, releul termic la ce amperaj ar trebui setat pentru motorul de 4KW? Link spre comentariu
flomar60 Postat Noiembrie 19, 2015 Partajează Postat Noiembrie 19, 2015 Un releu termic bine reglat trebuie sa decupleze motorul in maxim 90 secunde daca curentul de suprasarcina este intre 1,5 si 2 Inominal al motorului....pe eticheta motorului este inscris curentul nominal....dvs. trebuie sa faceti reglajul undeva la 1,3 Inominal al motorului pt. ca pe unul din firele ce duc la motor aveti 2 bimetale inseriate ( acestea sunt subansamble ale releului termic) si -pt ca sunt 2 inseriate- va trebuie un reglaj al curentului ceva mai sensibil pt. a fi sigur ca lucreaza aceasta protectie....conteaza mult si regimul de exploatare al motorului , nu neaparat durata de functionare cat regimul sarcinii - daca aceasta este constanta sau variabila.... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum