franzm Postat Noiembrie 20, 2015 Partajează Postat Noiembrie 20, 2015 Ce tip / producator e dinamul (care de fapt e alternator). De regula, dinamurile astea sunt concepute sa limiteze ele însele curentul si unele au încorporate un dispozitiv de limitare a tensiunii (varistor). Acest limitator se gaseste si ca accesoriu extern. Aici gasiti material documentar despre biciclete, inclusiv dinamuri, încarcatoare, faruri, redresoare, etc. Link spre comentariu
Dxxx Postat Noiembrie 20, 2015 Partajează Postat Noiembrie 20, 2015 (editat) Eu nu vad acumulatorul si/sau supercapacitorul decat ca tampon: - vrei acumulatori si sarcina sa tina timp considerabil: atunci ajungi la baterii reincarcabile, ai totdeauna grija sa fie suficient de incarcate, nu le lasi pe bicicleta ci le porti in permanenta la tine. Cum spuneam OK, daca programul ti-e foarte predictibil Probabil discutam de autonomii peste 30 minute, minim, insa mergand pana la ore. - vrei generare, cu echipament existent pe bicicleta, care sa fie totdeauna la indemana, fara sa necesite atentie suplimentara: atunci folosesti un generator si stocarea este doar tampon, capabila sa capteze energie in plus pentru cateva minute, cand cobori dealul si capabila sa lumineze tot numai cateva minute in pasajele lente. Autonomia ar fi nelimitata, iar capacitatea buffer cum spuneam, cateva minute - desigur asta poate fi pusa in acord cu particularitatile deplasarilor. Editat Noiembrie 20, 2015 de Dxxx Link spre comentariu
kinderu56 Postat Noiembrie 24, 2015 Partajează Postat Noiembrie 24, 2015 http://www.dr-lex.be/hardware/bikeled.html http://motoredbikes.com/showthread.php?38939-Sturmey-Archer-Dynahub sper sa fi fost de ajutor http://axotron.se/blog/simple-dynamo-powered-bicycle-led-light/ http://www.candlepowerforums.com/vb/showthread.php?235483-DIY-Dyno-hub-LED-tail-light-designs http://forums.mtbr.com/lights-diy-do-yourself/build-thread-double-xm-l-road-lights-746967.html Link spre comentariu
Alexutz Postat Noiembrie 24, 2015 Partajează Postat Noiembrie 24, 2015 Solutii sunt multe...am si visat lanterne care probabil nu exista ca design. Putem compara situatia bicicletei cu acumularea la eoliene. In conditii de vant puternic excesul de energie se pierde sau...luam acumulatori cu curenti mari de incarcare si pret pe masura. Ultracapacitorii ar fi o solutie buna si pentru eoliene (cand apare o furtuna scurta) si se comuta de pe incarcarea acumulatorilor LiIon sau de alta chimie pe incarcarea supercondensatorilor. Carora le trebuie balansare specializata, limitari riguroase. Merge si la o bicicleta ceva similar numai ca...vorbim discutii. Ce vad aici in topic vad si in altele...nu spune nimeni nimic de costuri minime si maxime si atunci ne dam pareri pe pagini intregi. Link spre comentariu
one Postat Decembrie 11, 2015 Partajează Postat Decembrie 11, 2015 Ce se mai aude cu farul asta pe leduri, mai traieste ? Dupa discutii stelare despre supercapacitori si surse in comutatie, acumulatori mai buni sau mai rai, topicul a murit. Link spre comentariu
cosmin ardelean Postat Aprilie 23, 2017 Partajează Postat Aprilie 23, 2017 (editat) Eu am facut pentru tata o instalatie destul de eleganta cu acumulator de 12V 7Ah, caruia i-am construit o cutie prinsa cu suruburi de cadrul bicicletei. Capacul nu poate fi ridicat decat daca ridici scaunul (tot din surub).Se putea pune si lacat pe ea, dar nu e cazul. In cutia acumulatorului am bagat si un driver (SCC) luat de la chinezi, ce-si face treaba foarte bine. Tot din cutie se face si distributia cablurilor. Lampa pentru far am recuperat-o dintr-o lanterna cu acumulatorul defect, tot chinezeasca. Din stop am scos becul si am bagat 5 LED-uri Piranha rosii cu un randament destul de bun. Lumina farului nu e xenon, dar e mai mult decat suficienta noaptea, fiind si destul de focalizata. In primele seri pana si-a reglat inaltimea, primea doar flash-uri de la masini ca nu le era clar ce lumina au in fata... Sub scaun am bagat un rocket switch ce il actioneaza cand doreste. Era bun un intrerupator cu cheie, dar am folosit ce-am avut si cu investitii minime. Langa butonul de pornire am pus si o borna de + pentru incarcator. Aaaa, am uitat sa spun ca i-am luat incarcator electronic de 1A special pentru astfel de baterii. Acumulatorul intr-adevar a fost nou, dar lucrarea am facut-o in septembrie 2016 (deci anul trecut), foloseste bicicleta zilnic pentru ca merge cu ea la munca inclusiv sambata si la ora 4:30 dimineata e intuneric in orice anotimp. Am vrut sa-l incarc acum, dar am masurat tensiunea si inca e tot la 12.5V. N-am avut ce incarca. Si daca facem o socoteala... 7 luni fara incarcare... ce poti sa-ti mai doresti. Asa ca ma declar pe deplin multumit de instalatie. Tata, desi sceptic la inceput, acum nu mai vrea sa auda de bec cu incandescenta si de nenorocirea de dinam care pe vreme rece sau ploioasa e inutil. Initial am vrut sa incep tot cu redresarea/stabilizarea tensiunii dinamului, dar eficienta lui fiind discutabila, am renuntat. La fel si farul, voiam sa iau unul dedicat cu LED, dar sigur faceam pomana altora cu el. Asa ca varianta unui far ieftin dar care sa-si faca treaba, s-a dovedit compromisul ideal. Nu mai spun ca e vedeta printre colegii de munca... greu de inteles pentru ei... bicicleta cu atata lumina si fara efort fizic. Editat Aprilie 23, 2017 de cosmin ardelean Link spre comentariu
Dxxx Postat Aprilie 23, 2017 Partajează Postat Aprilie 23, 2017 O fi, insa vizavi de faptul ca are deja autonomia prea mare ar merge foarte bine o solutie cu 1-2 elementi Li-ion 18650, unii dintre ei au 2500 mAh si chiar mai mult plus un driver in comutatie boost plus COB puse intr-un punct cu randament peste 150lm/W, ba as zice chair peste 180lm/W. Ai avea numai 2x4,2x2,5Wh (aprox 20Wh) fata de 12x7Wh (adica 85Wh) dar ar fi vorba de masa si volum semnificativ mai mici . Important este ca se poate, desi elementii si COBul te vor costa putintel nu poti pune chinezisme, pentru ca este exclus sa obtii rezultate bune altfel. Link spre comentariu
cosmin ardelean Postat Aprilie 23, 2017 Partajează Postat Aprilie 23, 2017 (editat) Da, stiu ca se poate mult mai bine, Cand am gandit instalatia, nu ma asteptam sa iasa nici macar ce-a iesit. Volumul nu deranjeaza, cutia e lata cat scaunul si merge in spate pana la capatul lui. Ceea ce vreau sa subliniez, e simplitatea si eficienta raportata la pret. E o varianta buna pentru un buget mic. Iar viitoare upgrade-uri sunt foarte simplu de facut. Editat Aprilie 23, 2017 de cosmin ardelean Link spre comentariu
Dxxx Postat Aprilie 23, 2017 Partajează Postat Aprilie 23, 2017 Asta este corect, parca este mai bine chiar decat sa faci ceva perfect din prima, drumul pana la realizarea perfecta merita in sine, deci succes la etapa de imbunatatire nr.1. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum