Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

redresor auto


Vizitator marianlapustean

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 3
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Rx-Tx

    1

  • blazeu

    1

  • morocanosul

    1

Oricum, ai permisiunea noastra!

 

Lasand gluma la o parte, pentru redresor de incarcat baterie auto (cu plumb), 

este nevoie de (minimum) un dispozitiv pentru coborarea tensiunii si redresarea

ei (220V, 50Hz ->min 15V cc). (fie un transformator pe tole si un redresor cu 1-4

diode, fie o sursa in comutatie, prevazuta cu o limitare de curent la iesire)

 

Mai aveti nevoie de un mod de a controla (si limita) curentul spre bateria de acumulatori,

adica cel putin un rezistor. (pentru traful cu simplu redresor)

Sau se poate utiliza un montaj electronic, mai complex.

 

Curentul pentru incarcare poate varia intre limite destul de largi: la inceputul incarcarii,

valoarea lui poate creste si peste C/5 amperi (unde C e capacitatea in Amperi-ora a

acumulatorului, in cazul dv, 62); ideea e ca tensiunea trebuie sa creasca suficient de repede

incat sa nu se produca incalzirea bateriei peste 40 de grade (sau sa existe capacitatea sursei

de a debita un asemenea curent) Incarcarea se poate face si la curentul recomandat uzual,

constant, de C/10, dar va dura ceva mai mult.

O alta limitare e tensiunea finala, pentru schema simpla, cu limitare pe rezistenta, tensiunea

crescand odata cu scaderea curentului. Valoarea recomandata pentru bateriile de 12 volti,

cu plumb, fiind in jur de 14,4 -14,8 volti pentru functionare ciclica si 13,2-13,8 volti, pentru functionare

de tip stand-by (cum e la alarme, de exemplu)(variatia e legata de temperatura de functionare,

valorile mari fiind recomandate pentru temperaturi scazute, sub zero)

 

In cazul dv, probabil ca ar fi de utilizat cele 2 infasurari alimentate (alternativ) din bateria de 12

(sau ups-ul avea 2 baterii-24 volti?), iar pe partea de tensiune inalta, tot bobinajul (acelasi trafo

utilizat la ridicarea tensiunii bateriei e folosit si pentru incarcarea bateriei (sau bateriilor) ups-ului,

prin comutarea unei prize pe infasurarea de tensiune inalta).

 

NU se poate utiliza circuitul de incarcare al ups-ului direct, deoarece acesta e dimensionat pentru

o baterie de capacitate mult mai mica!

Editat de blazeu
Link spre comentariu

ASa, si te lauzi sau ai vreo nelamurire ? Nu vad nici un semn de intrebare in ce ai scris tu.

Esti rautacios sau vrei doar sa-l sperii? :limb:

Editat de morocanosul
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări