Vizitator Spk_V Postat Noiembrie 15, 2015 Partajează Postat Noiembrie 15, 2015 FORD FOCUS MK1 1,6 BENZINA ZETEC Buna tuturor! Initial, dupa trecerea la temperaturile de toamna-iarna am observat ca in prima faza pedala de acceleratie parca, era “lipita” , agata chiar la prima apasare, apoi isi dadea drumul. N-am dat foarte mare importanta… Dupa aproximativ 1 luna, am observat ca masina la rece, dupa un repaus mai lung, >5 ore nu mai pornea la prima cheie. Dadea-m la automat, dupa 2-3 sec se “decupla” automatul (nu stiu exact expresia) ca si cum ar pornii. Totusi nu pornea, parca ii lpsea ceva –aer- benzina- chiar in momentul “click”. La cald, sau dupa 2-3 ore de repaus masina porneste foarte bine. Masina merge frumos, are putere, nu oscileaza turatile, chiar ok la drum. Am fost la service, mi-au schimbat filtru de benzina, de aer, ulterior la alt service bujiile, tot cam asa. Intr-o zi, facand legatura cu agatarea pedalei, spusa la inceput: m-am urcat in autoturism, am pus contactul (doar contactul), am apasat pedala de acceleratie de 2ori, pana nu mai a agatat, am dat la automat si a pornit la prima. Asa porneste la prima la rece. Fara sa “dezmortesc” pedala inainte cu 1-2 apasari nu vrea din prima (la rece). Sa fie “contractat” intepenit putin de la frig ceva pe la clapeta pe undeva, si sa nu poata doza aerul/amestecul pana nu-l “destepenesc” eu cu pedala inainte, de asta sa nu porneasca, sau sa ce-ar putea sa fie… Multumesc! Link spre comentariu
adydep Postat Noiembrie 15, 2015 Partajează Postat Noiembrie 15, 2015 (editat) Trebuie curatata clapeta de acceleratie(throttle body),care in urma mizeriei depuse pe pereti,datorata functionarii,agata,si senzorul de pozitie(TPS) fixat pe aceasta: Clapeta de acceleratie,se curata cu o carpa moale si o solutie te curatat carburatoare(atentie,nu o imersati in solutie,deoarece are rulmenti la capete),dupa ce, in prealabil o demontati din galeria de admisie.Ca sa stea pe pozitia -deschis-se poate bloca cu un surub-.(prezinta un filmulet D-nul Bibanu 47 pe youtube). TPS: TPS-senzor pozitie clapeta acceleratie-,este de fapt un potentiometru,prin intermediul caruia calculatorul stie in orice moment, in ce pozitie se gaseste acceleratia.Daca cunosateti cum se utilizeaza un multimetru acesta poate fi masurat(pe domeniul 20Kohm).TPS trebuie sa prezinte in pozitia inchis 1,6Kohm(acceleratie neapasata),si 4Kohm (cu acceleratia la podea). Cu deosebita atentie poate fi curatat,doar cu o carpa moale,dupa ce in prealabil il demontati,din cele 2 suruburi torx ,ce-l fixeaza pe Throttle body,iar apoi indepartati acea saiba stelata ce retine cursorul. Va recomand si curatarea valvei de relanti(idle valve),care o demontati din galeria de admisie cu o tubulara de 8mm,si pulverizati din abundenta WD40(nu va recomand aici solutia de carburatoare). . Precizez ca la masina personala,toate aceste operatiuni le-am facut singur,si va recomand si dumneavoastra sa le faceti DOAR daca aveti cat de cat abilitati mecanice(si electronice),deoarece in caz contrar puteti face mai mult rau decat bine.Succes! Editat Noiembrie 15, 2015 de Andrei Tabacaru Link spre comentariu
adrian lucian Postat Noiembrie 24, 2015 Partajează Postat Noiembrie 24, 2015 Bravo Andrei, se poate constitui in tutorial postul tau. Asa se face! Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum