Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Intrebare pornire Ford focus


Vizitator Spk_V

Postări Recomandate

FORD FOCUS MK1 1,6 BENZINA ZETEC

 

Buna tuturor!

 

Initial, dupa trecerea la temperaturile de toamna-iarna am  observat ca in prima faza pedala de acceleratie parca, era “lipita” , agata chiar la prima apasare, apoi isi dadea drumul.  N-am dat foarte mare importanta…

 

Dupa aproximativ 1 luna,  am observat ca masina la rece, dupa un repaus mai lung, >5 ore nu mai pornea la prima cheie.  Dadea-m la automat, dupa 2-3 sec se “decupla” automatul (nu stiu exact expresia) ca si cum ar pornii. Totusi nu pornea, parca ii lpsea ceva –aer- benzina- chiar in momentul “click”. La cald, sau dupa 2-3 ore de repaus masina porneste foarte bine.

 

Masina merge frumos, are putere, nu oscileaza turatile, chiar ok la drum. Am fost la service, mi-au schimbat filtru de benzina, de aer, ulterior la alt service bujiile, tot cam asa.

 

Intr-o zi, facand legatura cu agatarea pedalei, spusa la inceput: m-am urcat in autoturism, am pus contactul (doar contactul), am apasat pedala de acceleratie de 2ori, pana nu mai a agatat, am dat la automat si a pornit la prima. Asa porneste la prima la rece. Fara sa “dezmortesc” pedala inainte cu 1-2 apasari nu vrea din prima (la rece).

 

 

Sa fie “contractat” intepenit putin de la frig ceva pe la clapeta pe undeva, si sa nu poata doza aerul/amestecul pana nu-l “destepenesc” eu cu pedala inainte, de asta sa nu porneasca, sau sa ce-ar putea sa fie… 

 

 

Multumesc!

 

 

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 2
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • adrian lucian

    1

  • adydep

    1

Top autori în acest subiect

   Trebuie curatata clapeta de acceleratie(throttle body),care in urma mizeriei depuse pe pereti,datorata functionarii,agata,si senzorul de pozitie(TPS) fixat pe aceasta:

 

  Clapeta de acceleratie,se curata cu o carpa moale si o solutie te curatat carburatoare(atentie,nu o imersati in solutie,deoarece are rulmenti la capete),dupa ce, in prealabil o demontati din galeria de admisie.Ca sa stea pe pozitia -deschis-se poate bloca cu un surub-.(prezinta un filmulet D-nul Bibanu 47 pe youtube).

  TPS:

 

 TPS-senzor pozitie clapeta acceleratie-,este de fapt un potentiometru,prin intermediul caruia calculatorul stie in orice moment, in ce pozitie se gaseste acceleratia.Daca cunosateti cum se utilizeaza un multimetru acesta poate fi masurat(pe domeniul 20Kohm).TPS trebuie sa prezinte in pozitia inchis 1,6Kohm(acceleratie neapasata),si 4Kohm (cu acceleratia la podea).

  Cu deosebita atentie poate fi curatat,doar cu o carpa moale,dupa ce in prealabil il demontati,din cele 2 suruburi torx ,ce-l fixeaza pe Throttle body,iar apoi indepartati acea saiba stelata ce retine cursorul.

  Va recomand si curatarea valvei de relanti(idle valve),care o demontati din galeria de admisie cu o tubulara de 8mm,si pulverizati din abundenta WD40(nu va recomand aici solutia de carburatoare).

.

   Precizez ca la masina personala,toate aceste operatiuni le-am facut singur,si va recomand si dumneavoastra sa le faceti DOAR daca aveti cat de cat abilitati mecanice(si electronice),deoarece in caz contrar puteti face mai mult rau decat bine.Succes!

Editat de Andrei Tabacaru
Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări