yokoono Postat Noiembrie 11, 2015 Partajează Postat Noiembrie 11, 2015 (editat) Nu mai vrea sa stoarca rufele. Nici pe programul dedicat stoarcerii. Se roteste motorul, cateva rotatii-pauza, cateva rotatii-pauza etc., si DOAR INTR-UN SINGUR SENS, pentru aprox. 2 minute si apoi intra eroarea F-06. Pompa de evacuare a apei functioneaza. Doresc un sfat pentru rezolvarea problemei. Sunt electronist si nu cred ca din acest punct de vedere nu ma descurc. Doar ca masina este montata foarte inghesuit si, inainte de a o scoate, vreau sa-mi fac o idee despre problema si ce trebuie sa procur. Multumesc anticipat. L.E. Se aude releul motorului care face 2 clicuri consecutive ca si cum ar cupla motorul pentru 1 secunda si apoi il decupleaza. L.E.2 La programul normal de spalare ia apa, roteste cuva in ambele sensuri dar intra eroarea F-06 atunci cand comuta mai departe programul (banuiesc ca atunci cand trece la incalzirea apei). Editat Noiembrie 11, 2015 de yokoono Link spre comentariu
cearda Postat Noiembrie 11, 2015 Partajează Postat Noiembrie 11, 2015 A-ti cautat pe youtube? Link spre comentariu
yokoono Postat Noiembrie 11, 2015 Autor Partajează Postat Noiembrie 11, 2015 (editat) Cautat. Nimic despre asta. L.E.3 La programul normal de spalare masina ia apa, invarte cuva intr-un singur sens, mai ia apa pana cand se umple, invarte cuva IN AMBELE SENSURI de vreo 2 ori si intra apoi alarma F-06 concomitent cu aprinderea ledurilor verzi de la acel dus (mai trebuia sa ia apa?) si acel vas cu o linie orizontala (zice in manual oprire clatire) + alarma rosie de service. In cartea ei spune destul de putine: - indicator rosu se aprinde - de la F02 la F35 defectiune modul electric. Apasati butonul reset cel putin 3 secunde. Facut dar degeaba. - indicator rosu se aprinde - de la F02 la FA defectiune dispozitiv cu pana de etansare (ce denumiri extraterestre). Zice sa inclini aparatul inainte cu grija pentru a permite apei adunate sa curga prin partea de jos. Oare asta sa fie rezolvarea?. L.E.4 Masina are un afisaj unde se poate citi timpul ramas si temperatura la care a fost programata sa spele. Im momentul trecerii la alta secventa de spalare in locul timpului apar niste linii aleatorii dupa care apare din nou timpul ramas pana la sfarsitul spalarii. Masina ia apa, invarte cuva doar intr-un sens si apoi sta. Apar apoi acele linii ca a trecut la alta secvanta si apoi noul timp (mai mic cu vre0 3 minute). Invarte cuva stanga-dreapta de vreo 2 ori si PAC, eroarea F-06 cu aprinderea concomitenta a ledurilor mentionate mai sus. Am zis ca poate este legata de rezistenta de incalzire. Dar si la programul dedicat de stoarcere tot apare eroarea. Si acolo nu se mai incalzeste apa. Am zis ca poate eroarea se legata de o valva de admisie. Dar la stoarcere nu mai ia apa. Am zis ca poate este legata de turatia motorului (ceva pe centrifugare) dar F-06 apare si la spalare cand cuva se roteste stanga-dreapta doar de 2 ori. Editat Noiembrie 11, 2015 de yokoono Link spre comentariu
doru3160 Postat Noiembrie 11, 2015 Partajează Postat Noiembrie 11, 2015 Masina are un afisaj unde se poate citi timpul ramas si temperatura la care a fost programata sa spele. Im momentul trecerii la alta secventa de spalare in locul timpului apar niste linii aleatorii dupa care apare din nou timpul ramas pana la sfarsitul spalarii. Trebuie verificata sursa daca mai da tensiunile corespunzatoare pt alimentare pe placa.Din cate retin 5V si 12V.Are un LNK tare gingas acolo,si e posibil sa nu fie dus de tot dar sa nu munceasca cum trebuie.E bine daca tot se ajunge acolo sa se verifice si condensatorii de filtraj. Link spre comentariu
yokoono Postat Noiembrie 11, 2015 Autor Partajează Postat Noiembrie 11, 2015 Multumesc mult pentru raspuns. Mai astept cateva pareri. Imi este teama sa nu fie ceva mecanic si sa stau cu masina in mijlocul casei pana gasesc componenta. Macar sa le am la indemana cand ma apuc de treaba. Link spre comentariu
doru3160 Postat Noiembrie 11, 2015 Partajează Postat Noiembrie 11, 2015 Ce treaba are balbaiala afisajului cu mecanica masinii? Iti sugerasem sursa,pt ca pe mine m-a necajit acum ceva vreme si pana am reparat-o am inlocuit-o cu o sursa dubla clasica,industriala.Daca nu aveam tensiunile fix pe valoare,incepea sa faca urat afisajul si nu ma refer la variatii mai mari de 0,3V de la nominal. Link spre comentariu
yokoono Postat Noiembrie 11, 2015 Autor Partajează Postat Noiembrie 11, 2015 In timpul functionarii, cand masina trece automat la alta secventa de spalare, in locul timpului ramas, apar niste linii aleatorii. Dupa ce s-a facut trecerea apare din nou timpul cu perioada ramasa. Asta nu este balbaiala a afisajului. Asa face ea din constructie. Link spre comentariu
doru3160 Postat Noiembrie 11, 2015 Partajează Postat Noiembrie 11, 2015 Ok,spor la treaba. Cam asa arata panoul la a mea,si nu face nici o figura din constructie. Link spre comentariu
validae Postat Noiembrie 11, 2015 Partajează Postat Noiembrie 11, 2015 S-ar putea să fie eroare de tahogenerator, verificați motorul și tahogeneratorul.http://www.ukwhitegoods.co.uk/help/fix-it-yourself/fault-codes/laundry-fault-codes/3106-whirlpool-eu-washing-machine-fault-codes.html Link spre comentariu
yokoono Postat Noiembrie 11, 2015 Autor Partajează Postat Noiembrie 11, 2015 (editat) Ok,spor la treaba. Cam asa arata panoul la a mea,si nu face nici o figura din constructie. Cand am vazut prima data cum face afisajul la comutarea secventei ma aflam pe "tron". Asta a fost acum vreo 4 ani cand masina era noua. M-am speriat crezand ca s-a defectat. Multumesc Validae pentru raspuns. Dupa cate stiu tahometrul sesizeaza rotatiile motorului. Banuiesc ca, cu ajutorul lui, se regleaza si numarul de rotatii la stoarcere. Se cam leaga. Voi verifica. Acum vreo 2 saptamani a mai afisat o data aceeasi eroare. Apoi a mers corect inca vreo 4 spalari. Azi nu a mai vrut. Poate fi si un contact imperfect, oxidat, intre tahometru si placa electronica. Este montat pe axul motorului (rotorului) ?. Editat Noiembrie 11, 2015 de yokoono Link spre comentariu
validae Postat Noiembrie 11, 2015 Partajează Postat Noiembrie 11, 2015 Verifică și lungimea periilor de cărbune, am pățit-o din cauza asta, a funcționat la limita lungimii periei și s-a supraîncălzit distructiv rotorul. A trebuit să schimb motorul, noroc că aveam unul SH asemănător, l-am montat cu mici modificări... Link spre comentariu
yokoono Postat Noiembrie 11, 2015 Autor Partajează Postat Noiembrie 11, 2015 Cred ca secventele sunt asa: Masina se incarca cu apa. Cuva se roteste doar intr-un singur sens de cate 2 ori la un anumit interval de timp. Se opreste incarcarea cu apa si trece la secventa 2. Aici incepe incalzirea apei dar si rotirea cuvei in ambele sensuri dar de mai mult de 2 ori pentru omogenizarea apei calde cu rece. Din cauza defectului roteste cuva de 2 ori stanga, de 2 ori dreapta, 2 ori stanga, de 2 ori dreapta si se opreste. Mereu in acelasi loc. Ori tahometrul nu da impulsuri catre placa ori placa nu le sesizeaza. Voi cumpara si un rand de perii sa le inlocuiesc daca tot umblu. Cunoscand in mare principiul de functionare al tahometrului cred ca se afla pe axul rotorului. Link spre comentariu
validae Postat Noiembrie 11, 2015 Partajează Postat Noiembrie 11, 2015 Tahogeneratorul este bobina neagră din capătul motorului. Magnetul permanent este fixat cu un șurub în capătul axului.http://www.ukanfixit.co.uk/sites/default/files/imagecache/product_full/1242707097b.jpg Link spre comentariu
yokoono Postat Noiembrie 11, 2015 Autor Partajează Postat Noiembrie 11, 2015 Mai astept ceva idei pana maine cand ma voi apuca de ea. Sper. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum