Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Un pic de ajutor intr-un test de cablaj, metoda foto


Vizitator

Postări Recomandate

Nu m-am prins cum e cu durata de viata a developatorului. PCB de la MG Chemicals sunt verzi la developare, deci developatorul se inverzeste. Al meu (dupa cam 1 an, solutie cam 500ml) este ca samponul de urzica. Inca developeaza asa cum am zis mai sus.Mai mereu fac cablaje pentru mai multe proiecte si developez pe rand. Macar nu ratez totul daca e prea uzat developatorul.@Manolo, frumos cablajul de ESC. Ce Mosfeti folosesti, ca par a fi dubli? Eu nu am reusit 0.2 cu fierul de calcat. In schimb 0.1 si mai putin cu foto. Problema cu fierul de calcat este hartia ramasa intre trasee. Nu o pot indeparta usor si distrug traseele.@AG, eu prefer pensula de burete caci este dreapta si "curata" uniform. La urma urmei, totul e si chestie de indemanare... vine cu timpul.Metoda cu fierul e buna pentru circuitele cu trasee mai masive sau nepretentioase. Face mai multa mizerie, dar e mai ieftina. Nu merita uitata complet.

Editat de thunderer
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 44
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Mircea

    7

  • manolo

    6

  • nico_2010

    4

  • cipri_mury

    4

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Aha, nu am remarcat. Merci de clarificare.Cum rezista la imprimare? Nu am gasit info despre asta. Evident ca rezista daca o folosesti, dar voiam date mai exacte. De unde o cumperi? O tai tu la dimensiune A4?PS: Mosfetii?

Link spre comentariu

Eu cumpar de la Algernon ,costa cam 15ron mp,secretul este ,dupa ce tai formate A4 ,deslipesc folia transparenta si o lipesc pe un A4 normal ,merge la imprimanta laser fara probleme.

Link spre comentariu

oricum manole face chestii bune si chiar daca am avut o disputa noi doi, n-as putea spune ca nu-l apreciez.

daca mie sau altora nu le iasa cu press&pell posibil ca nu se prinde de noi asta.

@manolo: folia Oracal 641 mata sau lucioasa ? presupun ca lucioasa.

 

eu am doar dezastre in urma incercarilor cu folii speciale, cu folie de retro cu de toate felurile...si o parte ramanea pe cablaj, o alta pe hartia aia...

 

cel mai ok, a fost cu o hartie albastra, inca mai am vreo 10 x  A4 (e ceva mai mare totusi de A4) cat de cat iesea, dar cand puneam lupa era doar zimti pe-acolo.. mi-am modificat si un infoliator ca sa fac treaba buna, si mergea dar uneori . mult mai dese rateuri decat am pe foto. la foto de cand am inceput am doar doua incidente. asta de acum, si al doilea pcb. pentru ca primul a iesit.

 

repet. e vorba specific de utilizator ca sa zicem asa. eu nu am reusit si nu voi mai incerca...

 

@thunderer te rog zi-mi si mie formula ta, cu desfundarea tevii.., chiar daca am Seno4007 vreo 5Kg..

cand nu gaseam nicaieri, am glumit cu cineva ca-mi trebe cinci kile, si omu` m-a luat de serios.

 

hai ca ti-am adus 5 kile de seno. what ? :)) ok...asta este.

 

pensula ta e asa ?

Posted Image

Esti sigur ca ai aprins lampa cu UV?

ai o impresie despre mine :) ... super. pai daca se vedea clar forma pe pcb...normal ca le aprinsesem.

 Developarea cu SENO proaspat dureaza 30 de secunde cu agitarea solutiei, nu a placutei de cablaj.

 

cu seno4007 cand solutia este proaspata se developeaza in aproximativ 1 minute fara sa misti ceva macar.

eu tot o tineam 2 minute, si iasa impecabil. asta este seno, nu ataca ce nu este expus asa ca si cum o face soda caustica.

 

dar...nu as face la fiecare 5placute solutie. de pastrat o pastrez in sticla de la apa de gura colgate, scot putin aerul sa aiba loc de dilatatie daca e cazul, si intr-un sac de aluminiu, apoi intr-o cutie de plastic.

 

cred ca la mine totul era ca nu atingeam deloc pcb, la inceput facea singura treaba solutia dar apoi are nevoie de un pic de gadilata.. :)

Editat de Vizitator
Link spre comentariu

Folosesc oracal lucios ,am incercat si cu mat dar....tot lucios merge mai bine, treaba e de toner ,am un laser samsung cu toner original merge brici cu toner compatibil e dezastru , fierul de calcat cam la 3/4 termostatul , se tine fierul 5-10 sec nemiscat dupa care in toate directiile ,se lasa placa sa se raceasca dupa care se desprinde folia ,nu ramine niciun smoc ,doar e plastic ,traseele subtiri ,medii -1,5mm ies bine ,doar unde am paduri mari gen 10x12mm mai apar mici ciupeli dar se repara repede cu un marker permanent bun.

Placa de FR4 eu o curat cu bureti ptr. teava de cupru si stearsa cu diluant nitro ,tot cu asta curat tonerul dupa corodare.

Link spre comentariu

daca nu mi s-a intamplat la inceput, astazi...am facut o placa cu ambele fete inversate.

cu masca, cu gauri cu decupat in forma atipica jumate de A4...si cand sa pun procesorul, imi dau seama ca...e invers.

am pus fetele de la film, spate in spate ca un bou..

 

am zis ca e de la oboseala mi se pare, dar nee...e invers.

asa ciuda imi este pe mine, incat am vrut sa scriu aici, macar sa radeti de mine !

 

4 ore de munca..

Editat de Vizitator
Link spre comentariu

... pune şi tu piesele pe dos!P.S. welcome in the club: nu eşti chiar aşa de singur la treaba asta! :rade:şi ontopic: mă apuc şi eu de adunat zeamilurile şi ledurile sau "ţevile" pentru metoda foto, pentru că io, unul, chiar n-am baftă la "fierul de călcat"! :)sincer, mai bine stau să "pictez" cu markerul, inclusiv planuri de masă, decât să mă enervez o zi întreagă cu asta...

Link spre comentariu

Se intampla oricui. Rau e cand iti propui sa lucrezi peste weekend si descoperi ca ai pierdut vremea si vine iar saptamana...PS: Macar pe una dintre fete scriu care este (de ex. Top). Astfel se evita greselile caci textul va fi vizibil in clar, nu inversat.

Link spre comentariu

am, pe fiecare parte scris: TOP si BOTTOM.

dar daca ....nu...m-am uitat

pai...fierul de calcat e pentru dame..

glumesc, scuze celor care il folosesc cu succes.

acum ma uit pe YT, la unu cum face el cu carioca, si un 3D print zgarie pe acolo...

altul..a improvizat direct cu markerul ceva in arduino si o masa de la proxxon. :)

 

hai ca ma nu se merita, metoda foto chiar e ok..ce naiba iasa orice punctulet acolo..

mhm, si cred ca gata cu ClFe. M-am saturat de zmoala asta. o sa trec si eu pe persulfat de sodiu.

toata gresia am patat-o si doar din picaturile de apa de pe manusi. deci de apa, nu de solutie, si tot..

Editat de Vizitator
Link spre comentariu

Eu lucrez numai cu metoda fierului de calcat si niciodata nu am avut probleme.Folosesc tot un fel de Oracal dar cu denumirea de Intercoat Digital.Pentru cablaje mai mici,fara mari cerinte,este mult mai rapid ca metoda foto.Rezerva de material,cred ca am pentru multi ani.

post-233928-0-50710000-1448760367_thumb.jpg

Link spre comentariu

dacă ai baftă de imprimantă sau toner potrivit, da, e simplu şi ok.stai să schimbi tonerul, că începe distracţia!io n-am imprimantă laser, aşa că depind doar de xeroxuri... asta e!PS am o multifuncţională lexmark, inkjet.să vedem ce iese din aia: partea de "scanner", mobilă ar putea găzdui uşor o placă cu leduri, dar tuburi nu sunt foarte convins...mai am ceva de rezolvat zilele astea, când mă apuc de aia, o să fac un "jurnal", cu poze, probabil pe blogul de aici...dacă nu iese, aia e... mai văd eu! :)mai am un scanner HP pe SCSI... funcţionează bine, e doar cam "lent", nasulia e că nu mai am drivere pentru el, chit că mai am controllerul lui, pe PCI!lexmarkul e banal, de doi bani, şi nici nu se mai găsesc cartuşe pentru el...

Link spre comentariu
  • 5 luni mai târziu...

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări