manolo Postat Noiembrie 25, 2015 Partajează Postat Noiembrie 25, 2015 Asta e un motiv sa treci la toner transfer,macar acolo vezi din prima daca s-a lipit tonerul ,eventual mai poti face ceva retusuri ,dupa citeva incercari nereusire cu metoda foto ,plus timp lung de realizare am abandonat sculamentele de foto. Link spre comentariu
cipri_mury Postat Noiembrie 25, 2015 Partajează Postat Noiembrie 25, 2015 Ciudat.Chiar as fi curios sa vad o poza cu acea placa care a fost corodata in totalitate.Ati precizat ca folositi seno4007.Este mai bun decat soda caustica?Dar mai putin toxic? Asta e un motiv sa treci la toner transfer,macar acolo vezi din prima daca s-a lipit tonerul ,eventual mai poti face ceva retusuri ,dupa citeva incercari nereusire cu metoda foto ,plus timp lung de realizare am abandonat sculamentele de foto. Eu n-am incercat niciodata metoda foto dar ma tenteaza iar dintre cei care s-au apucat de ea si le-a reusit nu prea au mai revenit la metoda transferului de toner. http://www.elforum.info/topic/36436-cutie-expunere-uv-cu-led-uri/page-5 Daca accesati link-ul de mai sus in postarea cu nr.71 @GeoMar da cateva explicatii despre diferenta dintre aceste 2 metode. Link spre comentariu
nico_2010 Postat Noiembrie 25, 2015 Partajează Postat Noiembrie 25, 2015 Esti sigur ca ai aprins lampa cu UV? Link spre comentariu
GeoMar Postat Noiembrie 25, 2015 Partajează Postat Noiembrie 25, 2015 ... desi le-am cumparat in aceasi tura, Bungard.. ... Cumparate in aceeasi "comanda", acum depinde si din ce loturi ti-au pus/dat placutele. Am patit si eu ceva asemanator la cablajele foto gata acoperite cu fotorezist. La acelasi timp de expunere, la unele cablajul era sub-expus si la altete era supra-expus, de aici intervin si celelalte probleme, developare,corodare. Dupa developare, trebuia ca in zonele developate de SENO, sa se vada clar si curat cuprul (cum arata cablajul dupa smirgheluire fina), daca ramane ceva pelicula nedevelopata -> probleme la corodare. Cred ca la tine, trebuia doar clatita bine placuta ta dupa ce era scoasa din clorura si o "bagai" putin iar la developat. Asa mai remediam unele "defecte" din timpul procesului. Metoda foto -> cea mai calitativa in regim de amator, DAR -> are muuuuulte variabile. Asta este o parere personala, acum tu stii ce si cum ai facut acolo. Link spre comentariu
Mircea Postat Noiembrie 25, 2015 Partajează Postat Noiembrie 25, 2015 Eu nu inteleg ceva cu developatul. Cum adica o lasi 3 minute.Eu folosesc chimicale de la MG Chemicals. Uneori inclusiv PCB-ul.Dupa ce am expus la UV. Iau placa si o scufund in developator. Am o pensula cu burete. Dupa 5-10 secunde scot placa si o frec cu pensula. In total 30 secunde, apoi se vede numai partea acoperita dupa developare.O pun 10-20 minute maxim in clorura (depinde de uzura). Si gata, o curat cu acetona. Buna de lipit.Cum recomanda SENO developarea? Link spre comentariu
manolo Postat Noiembrie 25, 2015 Partajează Postat Noiembrie 25, 2015 Asa este metoda foto este calitativa, dar cu multe variabile ,lucru care m-a enervat la culme si apoi am trecut la toner transfer ,macar acolo vad imediat ce si cum cu materiale bune pot scoate trasee de 0,2 si de o perioada la pcb industrial: Diferenta este enorma ,gaurile metalizate rezolva multe probleme ,nici vopseaua nu e de lepadat (defapt un fel de rasina) la 400 de grade nu are nici o treaba. Link spre comentariu
Vizitator Postat Noiembrie 25, 2015 Partajează Postat Noiembrie 25, 2015 (editat) niciodată nu voi mai face cablaje prin alta metoda decât metoda foto. nu ma mai întorc vreodată la fier de calcat sau alte chestii de genul. dar știu ca pentru unii e mai bine ssa. eu personal nu am o experienta bună cu press&pell nu am mai băgat in seno, pentru ca aprinsesem lumina, si nu stiam daca nu o sa imi șteargă tot. urmele de cablaj erau ok, si am uitat sa spun ceva ff important. doar pe una din fete ale cablajului ciudat facea asa. nici cealaltă fata nu era de nota 10,dar era acceptabil. eu nu am frecat niciodată cablajul, dar o sa incep sa vad cum e. eu scufundam pcb 2-3 minute in solutie, si o miscam continuu, uneori o tin intre degete cu manusa ma rog. . si a ieșit tot timpul bine asa. poate era prea rece seno? cam 21grade.. dacă folosesc o pensula de machiaj, fina o fi bine? pensula cu burete ma tem sa nu afecteze. eu fac trasee subtiri.. uneori.. după developat inspectez pcb, dar pe lumina aia roșie, nu stiu daca vad bine cuprul neprotejat dacă e total gol.. posibil ca nu i-a plăcut uscarea. altfel de ce 1 nu iasă dar 2 da. poate mereu rămâne un film si pe unde nu trebuie, si prin uscare nu s-a mai dizolvat in ClFe ca de obicei. posibil sa fie asta. deci.. trebui frecat putin. . cu ce faci treceri manolo? Editat Noiembrie 25, 2015 de Vizitator Link spre comentariu
cipri_mury Postat Noiembrie 25, 2015 Partajează Postat Noiembrie 25, 2015 Cu soda caustica ati lucrat vreodata?V-am intrebat deja intr-o postare de mai sus atat despre aceasta cat si despre seno4007. Link spre comentariu
nico_2010 Postat Noiembrie 25, 2015 Partajează Postat Noiembrie 25, 2015 @Aw Genetix: Nu te inteleg: de ce folosesti lumina rosie? Ce lucrezi cu saruri de argint? Foloseste linistit lumina data de becul din tavan ca nu pateste nimic cablajul. Solutia de developare este cam rece (incalzeste-o la circa 35-40 de grade). Developarea cu SENO proaspat dureaza 30 de secunde cu agitarea solutiei, nu a placutei de cablaj. Link spre comentariu
GeoMar Postat Noiembrie 25, 2015 Partajează Postat Noiembrie 25, 2015 @Aw Genetix: Nu te inteleg: de ce folosesti lumina rosie? Ce lucrezi cu saruri de argint? Foloseste linistit lumina data de becul din tavan ca nu pateste nimic cablajul. Solutia de developare este cam rece (incalzeste-o la circa 35-40 de grade). Developarea cu SENO proaspat dureaza 30 de secunde cu agitarea solutiei, nu a placutei de cablaj. Foarte corect colegul @nico_2010. Eu niciodata NU am lucrat cu lumina rosie sau cu alte masuri de precautie. NU este chiar asa de sensibil fotorezistul la lumina camerei, doar nu stai o ora cu el in lumina becului. Am lucrat la lumina camerei, am developat in seno/soda prin agitarea tavitei cu solutie in care este si cablajul bagat. Daca Seno este caldut este ceva mai agresiva/rapida developarea. Asa cum am mai scris, la foto sunt destule variabile, dar usor usor, prin practica incepi sa te inveti/adaptezi din mers la cerinte/modificari. Link spre comentariu
cipri_mury Postat Noiembrie 25, 2015 Partajează Postat Noiembrie 25, 2015 Deci se poate lucra la lumina becului si cu fotorezist pozitiv?Deoarece eu stiam ca numai cu cel negativ(film) se poate lucra asa(din tutoriale video ca n-am incercat pana acum nicio varianta a metodei foto).Si inca odata intreb:seno este mai bun si/sau mai putin toxic decat soda caustica? Link spre comentariu
Vizitator Postat Noiembrie 25, 2015 Partajează Postat Noiembrie 25, 2015 (editat) eu folosesc seno, pentru nu gasesc soda caustica in comert. nu e la fel de toxica precum soda caustica, dar nici coca-cola nu e. calitativ e mai buna in sensul ca e mai permisiva decat soda caustica. am uitat o data o placuta in seno vreo 30 de minute si nu s-a intamplat nimic. acum sigur o sa va intrebati de ce-am uitat-o dar am avut un apel telefonic mai acidulat si mna.. acum fac un alt cablaj, si intr-adevar e mult mai bine periat cu pensula fina. o sa vad insa rezultatul final. cand am incept aceasta metoda, am citit pe un forum strain, ca trebuie la lumina rosie sau cat mai intuneric. asa ca nu am testat ce se intampla cu lumina aprinsa, si acum nu ma deranjeaza sa comut pe lumina rosie, atat timp cat deja am facut instalatia. si da, timpul in care sta cablajul fara protectie, e intr-adevar mic. L.E: hehe, am verifica cablajul acum, e 98% corodat in doar 10 minute. eee...deci trebuia cu pensula... developarea am facut-o la aceasi temperatura dar nu l-am tinut ~3 minute ci doar vre-o 1.5min, pensulat fin, sub solutie pe ambele parti. (ms thunderer) Editat Noiembrie 25, 2015 de Vizitator Link spre comentariu
GeoMar Postat Noiembrie 25, 2015 Partajează Postat Noiembrie 25, 2015 (editat) eu folosesc seno, pentru nu gasesc soda caustica in comert. ... Se gasesc inlocuitori, am folosit cu succes asta: Deci se poate lucra la lumina becului si cu fotorezist pozitiv? ... Da se poate lucra, asa cum am scris mai sus, nu dureaza mult pana dezlipesti folia de protectie, asezi/lipesti filmul cablajui de placuta cu fotorezist si apoi o pui la "bronzat" UV. Eu nu am intampinat probleme. Asa ieseau cablajele: Editat Noiembrie 25, 2015 de GeoMar Link spre comentariu
Vizitator Postat Noiembrie 25, 2015 Partajează Postat Noiembrie 25, 2015 (editat) da, se pare ca ti-a desfundat bine cablajul totusi, hai sa vorbim putin si despre cat de mult se foloseste o solutie. pana cand e foarte neagra maro de nu mai vezi prin ea ? pana cand nu mai developeaza ? si daca lasam pana nu mai developeaza, aflam asta cand e prea tarziu ? sau aproximam un numar de cm2 ? cat atunci ? in jur de 200cm2 ? Editat Noiembrie 25, 2015 de Vizitator Link spre comentariu
GeoMar Postat Noiembrie 25, 2015 Partajează Postat Noiembrie 25, 2015 (editat) da, se pare ca ti-a desfundat bine cablajul totusi, hai sa vorbim putin si despre cat de mult se foloseste o solutie. pana cand e foarte neagra maro de nu mai vezi prin ea ? pana cand nu mai developeaza ? si daca lasam pana nu mai developeaza, aflam asta cand e prea tarziu ? sau aproximam un numar de cm2 ? cat atunci ? in jur de 200cm2 ? DA l-a desfundat destul de bine. Ai intrebat de soda caustica, ti-am oferit raspuns, contine tot soda caustica - granule. Despre folosirea solutiei ... . la cat costa "solutia de desfundat" si la cata "solutie pentru developat" obtii din pliculet, folosesc mereu solutie "proaspata" pentru developarea cablajului. Editat Noiembrie 25, 2015 de GeoMar Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum