Vizitator KaiserSoze Postat Noiembrie 8, 2015 Partajează Postat Noiembrie 8, 2015 Buna ziua Mi-am montat camera de march-arriere in sigla portbagajului. Am realizat un modul care, cand primeste semnal (+12V) de la becul de march-arriere, activeaza camera si actioneaza un motoras ce basculeaza sigla, iar cand scot maneta de viteza din "R" , camera mai sta alimentata pentru aprox 6~7 sec, apoi se opreste alimentarea ei si motorasul aduce sigla in pozitie initiala. Totul functioneaza perfect, DAR de fiecare data cand pornesc masina, apare tensiune pe becul de march-arriere timp de cateva sutimi de secunda, nici nu apuca sa lumineze (banuiesc ca asa verifica daca e vreun bec ars) si imi porneste inventia inutil. CUM pot evita acest lucru? Multumesc PS Semnalul actioneaza un releu reed sil 12V/1A care alimenteaza montajul pentru temoprizarea de 6~7 sec Link spre comentariu
Electronicserver Postat Noiembrie 8, 2015 Partajează Postat Noiembrie 8, 2015 (editat) Intercalezi un temporizator intre bec si releu(reglat la 1-2-3 secunde)sau elimini releul actual si pui doar temporizatorul intre bec si montaj. Editat Noiembrie 8, 2015 de Electronicserver Link spre comentariu
digix Postat Noiembrie 8, 2015 Partajează Postat Noiembrie 8, 2015 (editat) Ar trebui ca toata inventia ta sa fie alimentata printr-o sursa cu soft start, nu direct din cei 12V de dupa contact. Adica pui contact, cei 12V se duc in sursa cu soft start care in 1-2 secunde ajunge la tensiunea de lucru. Ai aici o sursa de inspiratie: http://www.circuitstoday.com/soft-start-power-supply-circuit Am folosit asa ceva ca sa alimentez releele comandate de un microcontroller pana se stabilizeaza iesirile de comanda on/off la pornire. Editat Noiembrie 8, 2015 de digix Link spre comentariu
Vizitator KaiserSoze Postat Noiembrie 8, 2015 Partajează Postat Noiembrie 8, 2015 Multumesc mult pentru raspunsuri. La primul montaj partea proasta e ca voi avea lag de 1,2,3 secunde si la introducerea schimbatorului in 'R', nu doar la pornirea motorului La al 2-lea o parte a circuitului trebuie alimentata "pe contact", ceea ce inseamna sa mai trag un fir in portbagaj, iar alta "dupa" contact - partea ce alimenteaza motorasul de inchidere a siglei, daca nu, dupa ce parchez cu spatele, trebuie sa astept de fiecare data cu cheia in contact cele 6~7 secunde. Cam asa ceva am facut: Link spre comentariu
digix Postat Noiembrie 8, 2015 Partajează Postat Noiembrie 8, 2015 Daca durata impulsului nedorit este sub timpul de intarziere, iesirea nu comuta si se ignora existenta lui. Raman totusi la parerea ca ce adaugi la instalatia masinii trebuie sa fie dupa contact, sa nu dreneze din baterie cand stationezi. Link spre comentariu
Vizitator KaiserSoze Postat Noiembrie 9, 2015 Partajează Postat Noiembrie 9, 2015 Ok, Merci Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum