mercenarx Postat Noiembrie 4, 2015 Partajează Postat Noiembrie 4, 2015 salutare all! nu stiu daca am postat bine , dar as avea si eu nevoie de schema instalatiei electrice pentru o Dacia 1310 cu bord CN4 (Iliescu's smiley) . problema mea (a masinii de fapt..) consta in faptul ca se arde periodic prima siguranta de sus (8 amperi) , ocazie cu care raman fara turometru (ceas stanga) si indicator ulei, apa si incarcare (ceas dreapta). deasemenea nu mai am lumini pe marsarier. schimband siguranta , la 2-3 zile se arde iarasi.. are cineva idee ce s-ar putea pune in scurt? thx! Link spre comentariu
Electronicserver Postat Noiembrie 4, 2015 Partajează Postat Noiembrie 4, 2015 Sigur nu trebuie de 16A? Link spre comentariu
mercenarx Postat Noiembrie 4, 2015 Autor Partajează Postat Noiembrie 4, 2015 (editat) nu cred ca este de 16 A , dar asta este o problema secundara , deoarece am pus una mai mare (cred ca de 16 A) si s-a ars si aia ( ma deplasam noaptea , aveam farurile aprinse si am vazut farurile cum scad brusc din intensitate ,in acelasi timp auzind zgomotul caracteristic sigurantei care se arde ) in fractiune de secunda , totul a revenit la normal , evident nemaifunctionand ceasurile. o schema a instalatiei exista? ce ar putea intra in scurt , aleatoriu? vre-un bec, turometrul, ce oare?? Editat Noiembrie 4, 2015 de mercenarx Link spre comentariu
vergil Postat Noiembrie 5, 2015 Partajează Postat Noiembrie 5, 2015 (editat) Cred ca aveti un scurt circuit pe traseul becurilor mari de la faruri , ori pe faza mica ori pe faza mare . Verificarea trebuie facuta prin eliminare , incepind de la blocul de lumini . Este posibil ca si blocul de lumini sa fie defect , (am intalnit blocuri cu plasticul topit, in interior ). Verificati pe aceste trasee , in spatele sigurantelor fuzibile , daca nu aveti urme de incins , topire cabluri , care pot da acest defect (asta poate explica si aparitia defectului dupa un anume timp ) . Este posibil ca si un bec sa faca aceste defectiuni , trebuiesc inlocuite . Verificati atent soclurile ptr conectare ale becurilor . Va ia ceva timp . Succes Aveti in atasament si o schema ptr Dacia 1310. Acum vedeti ce nu se potriveste , dar in general sant asemanatoare cu mici diferente . Editat Noiembrie 5, 2015 de vergil Link spre comentariu
mercenarx Postat Noiembrie 5, 2015 Autor Partajează Postat Noiembrie 5, 2015 (editat) multumesc de raspuns. schema asta am gasit-o si eu dar as vrea una pentru cn4 la subiect , acum : nu pe faze am defectul ci pe siguranta care asigura cele postate prima data (ceasuri ,turometru si marsarier) , practic la bord nu mai functioneaza decat vitezometrul , care este mecanic. sigurantele de faza scurta sau lunga sunt bune . dealtfel siguranta cu pricina este prima care se arde din 1999 , de cand am cumparat masina de noua. am sa desfac bordul (de fapt ceasurile ) ca sa vad daca sunt ceva fire care fac probleme , iar becurile am sa le schimb cu leduri (am sa pun 3,3k pe fiecare led, pentru a ajunge undeva la 3V tensiunea pe led) , astfel eliminand eventualul bec cu probleme Editat Noiembrie 5, 2015 de mercenarx Link spre comentariu
Electronicserver Postat Noiembrie 5, 2015 Partajează Postat Noiembrie 5, 2015 Ce led pui?Trebuie sa limitezi curentul prin led,nu tensiunea.Cauta prin forum,se discuta mult despre leduri,gasesti si un calculator de rezistente. Link spre comentariu
mercenarx Postat Noiembrie 6, 2015 Autor Partajează Postat Noiembrie 6, 2015 pun leduri de 3,4v inseriate cu o rezi de 3,3k Link spre comentariu
mercenarx Postat Noiembrie 6, 2015 Autor Partajează Postat Noiembrie 6, 2015 mai nou , exista leduri cu soclu T5 la 12v care merg montate direct Link spre comentariu
Dominicue Postat Noiembrie 6, 2015 Partajează Postat Noiembrie 6, 2015 nu cred ca este de 16 A , dar asta este o problema secundara , deoarece am pus una mai mare (cred ca de 16 A) si s-a ars si aia ( ma deplasam noaptea , aveam farurile aprinse si am vazut farurile cum scad brusc din intensitate ,in acelasi timp auzind zgomotul caracteristic sigurantei care se arde ) in fractiune de secunda , totul a revenit la normal , evident nemaifunctionand ceasurile. o schema a instalatiei exista? ce ar putea intra in scurt , aleatoriu? vre-un bec, turometrul, ce oare?? Ceva similar am patit si eu pe vremea cand eram posesor de DACIE . La mine a fost nenorocitul de turometru , asa la l-am deconectat si nu am mai avut probleme niciodata , ulterior am inlocuit turometrul existent cu unul digital care stia sa indice si tensiunea de incarcare prin actionarea unui buton cu retinere . Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum