marius75 Postat Noiembrie 12, 2015 Autor Partajează Postat Noiembrie 12, 2015 (editat) Nu gasesc (la magazinul de unde cumpar de obicei) condensator nepolarizat 0,680uF/250V, unul l-am recuperat de la un Tv...pentru al doilea pot sa folosesc o combinatie (470nF+ 220nF nepolarizati) / 63V legati in paralel?. Rezulta 690nF /63V. LE: Mai am varianta pentru legatura in serie (1uF + 2,2 uF ) /250V ...rezulta aproximativ 0,87uF/250V. Ambele variante sunt le langa valoarea dorita (0,68uF/250V). Editat Noiembrie 12, 2015 de marius75 Link spre comentariu
sesebe Postat Noiembrie 12, 2015 Partajează Postat Noiembrie 12, 2015 Uite numai unul din locurile unde poti gasi toate valorile de care ai nevoie: TME Iti recomand Wima la producator. Condesatorii nu trebuie sa fie de 250V sa....Este suficient sa fie de cel putin 25Vdc nu sute de volti. Alege din lista cu distanta intre terminale exact cit ai tu nevoie si nu mai cauta dupa tensiune. Tensiunea o verifici exact la sfirsit, inainte sa lansezi comanda, ca nu fie mai mica de 40Vdc si vor merge garantat fara probleme. Doar la condesatorii de cuplaj de la intrari si iesiri are rost sa te gindesti sa-i pui de tensiuni mai mari, poate pina in 250Vdc. Link spre comentariu
marius75 Postat Noiembrie 12, 2015 Autor Partajează Postat Noiembrie 12, 2015 Multumesc! Link spre comentariu
ALEKS Postat Noiembrie 12, 2015 Partajează Postat Noiembrie 12, 2015 (editat) Cumpara piese de calitate! E cea mai buna alegere, chiar daca sunt mai scumpe. Si eu tot WIMA iti recomand. Eu de exemplu cand am de ales intr-un condensator la 63V care are rastrul prea mic fata de unul la 250V care se potriveste perfect in gaurile din fabrica, il aleg pe cel de-al doilea. In rest, sfaturile lui sesebe sunt foarte bune. Editat Noiembrie 12, 2015 de ALEKS Link spre comentariu
marius75 Postat Noiembrie 12, 2015 Autor Partajează Postat Noiembrie 12, 2015 Aveti dreptate cu piesele de calitate. Momentan ii pun ce mai am pe acasa (recuperati sau ramasi din alte proiecte). O sa merg pe varianta 2,2uF inseriat cu 1 uF in cazul condensatorului de 0,68uF. Aseara am curatat 10 potentiometre ...merge din ce in ce mai repede treaba, pana apuc sa invat cum e mai bine...am terminat. Link spre comentariu
Dominicue Postat Noiembrie 12, 2015 Partajează Postat Noiembrie 12, 2015 (editat) Lipseşte capacul cutiei trafo de reţea, posibil să apară brum, altfel e una din cele mai ''mute'' scule întîlnite de mine. Si la al meu exemplar lisea capacul traf-ului , insa l-am rezovat confectionand eu unul . Ce am mai facut eu in plus a fost trecerea comutarilor EQ/LINE si EQ/TAPE prin contactele unor mini relee astfel incat semnalul nu mai trece prin deja celebrele ( pentru problemele pe care le au ) comutatoare ,ele acum avand doar rolul de a comuta on/off releele care sunt amplasate exact in spatele mufelor de pe panoul posterior ..PS si mufele au fost inlocuite cu unele RCA Editat Noiembrie 12, 2015 de Dominicue Link spre comentariu
zal Postat Noiembrie 12, 2015 Partajează Postat Noiembrie 12, 2015 (editat) Eu am înlocuit comutatoarele cu unele recuperate străine şi le-am modificat rolul, unul comută sursele, celălalt bagă sau scoate egalizatorul. Am renunţat la cel care atenua semnalul din spate, era oricum o panaramă. Am înlocuit şi cablurile ecranate. .............. Cond i-am ales tot ptr distanţa dintre picioare, tensiunea de 250V nu mă deranjează, chiar face bine în timp, plănuiesc să funcţioneze minim un secol. Editat Noiembrie 12, 2015 de zal Link spre comentariu
sesebe Postat Noiembrie 12, 2015 Partajează Postat Noiembrie 12, 2015 (editat) Dar am zis eu ca ma deranjeaza? Am spus numai ca tensiunea la care rezista este ultima din lista cind aleg un condesator atita timp cit este acoperitoare ca valoare, adica mai mare decit alimentarea placii de obicei. Editat Noiembrie 12, 2015 de sesebe Link spre comentariu
marius75 Postat Noiembrie 13, 2015 Autor Partajează Postat Noiembrie 13, 2015 (editat) Comutatoarele (identice constructiv cu cele din ampliful A350) le-am rezolvat in felul urmator: Desfacut cele doua surubele care tin suportul metalic al comutatoarelor, pozitonat vertical comutatoarele cu partea din spate in sus si cat mai departe de restul pieselor (atat cat permit firele) eventual o bucate de carton sa nu ajunga lichid pe restul pieselor...si apoi spray degripant (10 lei la magazine auto) aplicat prin partea din spate a comutatoarelor...butonat un pic...iar spray...pana curge lichid pe langa arculetul din fata. Acum lucreaza foarte bine. O poza (facuta la rece) pe rezervele de A350. ................ Butonul care atenueaza semnalul chiar il folosesc la -10 pentru ca la 0, mai mult de 20% din volumul pc-ului intra in clipping acest eq, cu el la -10 merg pana spre jumatatea volumului din pc. ............. In weekend sper sa termin cu toate potentiometrele (mai am 10 de curatat), apoi trec la condensatori. ............... Se gaseste pe undeva carbune pentru aceste potentiometre din eq 350? Unul mai uzat l-a inlocuit cu un carbune din potentiometrul de kashtan (carbunele din potentiometre de A350 este mai gros). Mai am doua potentiometre de Kasthan ...sa vad ce carbune mai recuperez din ele. Curatare comutatoare IEI: Editat Noiembrie 13, 2015 de marius75 Link spre comentariu
ALEKS Postat Noiembrie 13, 2015 Partajează Postat Noiembrie 13, 2015 Eu aveam un spray care curata oxidul respectiv. Nu stiu cum se chiama, e ceva de la Kontact Chemie (sper sa fi scris corect), la 15 lei, de la magazinul local de electronice. Curata bine, dar am observat ca pentru rezultate mai bune, o carpa si un patent miniatura, fac minuni. Doar ca e laborios, dureaza foarte mult. Link spre comentariu
marius75 Postat Noiembrie 13, 2015 Autor Partajează Postat Noiembrie 13, 2015 (editat) Probabil e mai bun un spray de contacte...eu spayul degripant il folosesc la auto si am zis sa fac o incercare si la contacte/comutatoare. Editat Noiembrie 13, 2015 de marius75 Link spre comentariu
bmwh548 Postat Noiembrie 13, 2015 Partajează Postat Noiembrie 13, 2015 Se mai gasesc potentiometre romanesti "NOS" uneori. Eu am facut o vizita intr-un magazin pe care nu-l vizitasem decat o data pana acum. Am gasit o multime de antichitati la capitolul potentiometre, STK-uri, mufe DIN etc. Pretul nu e chiar excelent (mai ales daca ai nevoie de cantitati mai mari), dar daca vrei sa pastrezi originalitatea... Link spre comentariu
marius75 Postat Noiembrie 13, 2015 Autor Partajează Postat Noiembrie 13, 2015 (editat) Din cate am observat doar pastila de carbune este mai uzata la cateva potentiometre. Restul este ok...imi par destul de calitativi si nu vreau sa-i schimb de-a intregul. Asta din poza este cat de cat ok, am la cateva mai subtire carbunele...Evident, cel mai subtire (cel mai uzat) este cel de 31Hz Editat Noiembrie 13, 2015 de marius75 Link spre comentariu
zal Postat Noiembrie 13, 2015 Partajează Postat Noiembrie 13, 2015 Cărbunele e de fapt grafit şi nu are mereu aceeaşi calitate la români, uneori e prea tare şi sapă şanţ în pelicula rezistivă, alteori se sfărîmă... Puţometrii din egalizator au între 80 şi 115k, cei verificaţi de mine. Atenţie la vaselina folosită, exclusă cea de rulmenţi din epocă. Link spre comentariu
Dominicue Postat Noiembrie 13, 2015 Partajează Postat Noiembrie 13, 2015 (editat) Probabil e mai bun un spray de contacte...eu spayul degripant il folosesc la auto si am zis sa fac o incercare si la contacte/comutatoare. Depinde de care spray de contacte , pentru ca cel ce se gaseste prin magazinele de piese auto are aproape aceasi formula ( are mai putin ulei in compozitie ) cu spray-ul degripant . Cel mai bun pentru putometrii este un produs denumit DEOXIT care din pacate pe la noi nu prea se gaseste . Eu folosesc in loc de spray de contacte , spray degripant WD urmat de o spalare temeinica cu alcool izopropilic si suflare cu aer comprimat . Editat Noiembrie 13, 2015 de Dominicue Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum