GEO 53 BN Postat Noiembrie 1, 2015 Partajează Postat Noiembrie 1, 2015 (editat) Domnule: 1. cu freza se frezeaza 2. rectificarea se face cu materiale abrazive, una-i una alta-i alta. 3. Ma indoiesc de o duritate prea mare acolo avand in vedere ca e o piesa din otel turnat, ori ala dupa stiinta mea nu prea se cementeaza/caleste dar ma rog vin-o tu cu argumente contra. De acord cu tine, sau de la vre-un scuter sau atv CHINEZESC. Deaia zic sa caute pe net ca sigur gaseste componentele. Rotile din CV NU prea sunt cementate, la Dacia nici vorba. 1.Eu credeam ca se strunjeste. 2.Ca sa vezi, abia acum am aflat acest lucru. 3.Maeste! Rotile dintate din cutiile de viteze nu sint turnate, eventual forjate. In general rotile dintate din cutiile de viteze, se fac din otel laminat de calitate. Cele din poze sigur sint forjate,nicidecum turnate. Dupa tine, la rotile dintate din cutiile de viteze, ce tratament se face? Hai uimeste-ma. Cam cit crezi tu ca ar tine, niste roti intr-o cutie de viteze, fara sa fie tratate? ''Nu prea sint tratate'' nu este un raspuns de ''meserias''. Si apropo de ''masa divizoare''. Corect se spune platou divizor. Editat Noiembrie 1, 2015 de GEO 53 BN Link spre comentariu
Vizitator Postat Noiembrie 1, 2015 Partajează Postat Noiembrie 1, 2015 (editat) "3.Maeste! Rotile dintate din cutiile de viteze nu sint turnate, eventual forjate. In general rotile dintate din cutiile de viteze, se fac din otel laminat de calitate. Cele din poze sigur sint forjate,nicidecum turnate." Maestre stii tu ce stii dar nu chiar totul. M-am uitat si eu pe poze si constat cu neplacere ca_calitatea scade catastrofal chiar si la japo. Rotile mi se par din pacate turnate nu forjate ca vad pereti subtiri si unghiuri mici de scoatere. La forjare unghiul de scoatere este de 7 grade (mai ales acolo in alveolele din roata sau la protuberantele din piesa conjugata) ori asta inseamna ca, cuplajul frontal functioneaza cu un unghi de 7 grade care are tendinta de a scoate piesele din contact mai ales in mediu de ulei. Rotile dintate cele mai bune sunt forjate intrucat fibra materialului este mai bine asezata decat la laminate longitudinal. Si hai sa te mai "uimesc" "Dupa tine, la rotile dintate din cutiile de viteze, ce tratament se face" : La dacia rotile erau imbunatatite (calit revenit) dupa care erau severuite, mai nou se fac din cementat/nitrurat calit dupa care se rectifica. ---------------------------------------------- @ Petru: dupa calitatea pieselor prezentate iti dau o solutie: un biax si o mana buna si rezolvi problema. Credeam ca ai ceva prelucrari de precizie acolo... Editat Noiembrie 1, 2015 de Vizitator Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Noiembrie 1, 2015 Partajează Postat Noiembrie 1, 2015 Acolo e un cuplaj cu crabot, ala e de precizie, unghiul e sensibil, daca`i prea mic sare la efort, prea mare nu mai decupleaza cum trebuie. Daca prinde pila , HSS , daca nu, carbura sau CBN. @radu cnc a prezentat o astfel de lucrare la un pinion de motocicleta. Link spre comentariu
Vizitator Petru Peter Postat Noiembrie 1, 2015 Partajează Postat Noiembrie 1, 2015 Intradevar crabotii trebuie sa "puna umarul" toti la treaba, domnule Ion imi puteti spune cum sa iau legatura cu domnul Radu poate ma lumineaza el putin in problema mea. Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Noiembrie 1, 2015 Partajează Postat Noiembrie 1, 2015 (editat) ....................................................................Rotile mi se par din pacate turnate nu forjate ca vad pereti subtiri si unghiuri mici de scoatere. La forjare unghiul de scoatere este de 7 grade (mai ales acolo in alveolele din roata sau la protuberantele din piesa conjugata) ori asta inseamna ca, cuplajul frontal functioneaza cu un unghi de 7 grade care are tendinta de a scoate piesele din contact mai ales in mediu de ulei. ............................................................................... Si hai sa te mai "uimesc" "Dupa tine, la rotile dintate din cutiile de viteze, ce tratament se face" : La dacia rotile erau imbunatatite (calit revenit) dupa care erau severuite, mai nou se fac din cementat/nitrurat calit dupa care se rectifica. ---------------------------------------------- @ Petru: dupa calitatea pieselor prezentate iti dau o solutie: un biax si o mana buna si rezolvi problema. Credeam ca ai ceva prelucrari de precizie acolo... Unde ai auzit tu, ca dupa turnarea,forjarea unor piese sa nu se faca prelucrare prin aschiere? Doar nu crezi ca pinionul la care se face ''vorbire'' a fost folosit asa cum a iesit dupa forjare,fara o prelucrare mecanica. Din cite inteleg eu, tu dai vina pe unghiul rezultat in urma forjarii. Te intreb, cum a mers pina acum? Oare uzura, nu a aparut ca urmare a schimbarii repetate a vitezelor? Ce zici? Sfatul pe care-l dai lui @ Petru,nu este cel mai bun. O mica diferenta intre ''spitele'' pinionului, ar face ca piesa care intra in pinion sa nu intre in contact cu toate ''spitele'' pinionului, iar efectele nu ar intirzia sa apara. Diferenta dintre imbunatatire si cementare /nitrurare, e cam mare. Editat Noiembrie 1, 2015 de GEO 53 BN Link spre comentariu
Vizitator Postat Noiembrie 1, 2015 Partajează Postat Noiembrie 1, 2015 @ petre: iti pun o schita cu solutia. luat la biax pe la jumatatea uzurii cu un unghi putin mai mic decat a fost. daca nu reusesti precis nu-i bai ca in timp ajung sa se uzeze egal. @geo:1. "Unde ai auzit tu, ca dupa turnarea,forjarea unor piese sa nu se faca prelucrare prin aschiere?" cand vii cu asemenea intrebari puerile mai ales cand eu am proiectat parti importante la masinile de frezat dantura FD de la Cugir ce sa mai zic? 2. pai tu nu vezi ce mizerie au ajuns japo sa faca acolo - cuplaj din 2 piese neprelucrate pe flancuri daca te uiti mai bine. Pesa ailalta are doar o prelucrare frontala! daca te uiti in schita vezi ca la contact ai 2 supr la unghiuri mari care au tendinta de a se scoate din antrenare. dresen.pdf Link spre comentariu
philiprobz Postat Noiembrie 5, 2015 Partajează Postat Noiembrie 5, 2015 Ma intereseaza in mod special rezolvarea problemei tale in ideea in care si eu sunt motociclist si totodata pasionat de prelucrari mecanice. Personal am danturat un arbore de transmisie de la un atv, pe freza mea de banc dupa ce in prealabil am incarcat arborele cu sudura de inox. Functioneaza si astazi binemersi, numai ca avea cu totul alta functionalitate si nu poate fi comparabila cu situatia ta . Asadar te rog sa postezi de urmare. Link spre comentariu
Vizitator Petru Peter Postat Ianuarie 7, 2016 Partajează Postat Ianuarie 7, 2016 Nu am mai spus rezovarea. Pana la urma mi-am luat inima in dinti am pus piatra pe biax si am rectificat interiorul, am montat totul la loc, functioneaza foarte bine, nu mai sare din viteza este cum trebuie sa fie. Oricum alta solutie mai ieftina nu am gasit. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum