Vizitator Petru Peter Postat Noiembrie 1, 2015 Partajează Postat Noiembrie 1, 2015 Salutare, poate stiti pe cineva care poate sa ma ajute in rectificarea acestui pinion. Mentionez ca nu doresc tratarea lui termic, ce solutii sunt in acest caz? Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Noiembrie 1, 2015 Partajează Postat Noiembrie 1, 2015 (editat) Cam complicata treaba(din punctul meu de vedere). La ce ma gindesc eu. Incarcarea cu sudura cu electrozi super bazici si rectificarea cu piatra de biax cu diametru mic. Atentie mare la respectarea cotelor dintre ''spite'' si grosimea ''spitelor'' care trebuie sa fie egale. Sudura ar trebui sa fie facuta (de preferat) de un sudor bun cu ''mina antrenata''. Oricum remedierea pinionului este doar o prelungire a agoniei. Din punctul meu de vedere, confectionarea altui pinion ar fi cea mai buna solutie. Materialul? Un otel aliat de cementare,cementat,calit,revenit,rectificat. Editat Noiembrie 1, 2015 de GEO 53 BN Link spre comentariu
Vizitator Petru Peter Postat Noiembrie 1, 2015 Partajează Postat Noiembrie 1, 2015 Nu as vrea sa il incarc cu sudura. La piatra de biax m-am gandit si eu doar ca nu stiu cum sa respect cotele. Imi permite sa rectific, imi raman 4mm sau mai bine nu stiu exact ca nu am piesa langa mine momentan. Link spre comentariu
Vizitator Postat Noiembrie 1, 2015 Partajează Postat Noiembrie 1, 2015 Nu e clar unde vrei sa rectifici si nu ai precizat care e piesa cu care lucreaza impreuna. Reparatiile se fac intotdeauna in functie de piesele conjugate. Daca e zona din interior acolo banuiesc ca vine o piesa de cuplare ceva pe care tre s-o faci si pe aia. Zona respectiva poate fii reparata foarte bine pe o freza verticala cu masa divizoare, un meserias ti-o face la cateva sutimi. Concluzie: cauta pe net la piese de schimb prob/sigur gasesti mai ieftin si scapi si de nervii cu Doreii. Link spre comentariu
Vizitator Petru Peter Postat Noiembrie 1, 2015 Partajează Postat Noiembrie 1, 2015 Se vede in prima foto mai bine urmele de uzura, vreau sa "subtiez" zona care e masurata cu sublerul, nu cred ca merge cu freza deoarece materialul e foarte tare. Un singur pinion nu iti da nimeni se vinde cutia de viteze completa si pretul e destul de mare, se adauga si riscul ca pinionul sa fie in acelasi stadiu. Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Noiembrie 1, 2015 Partajează Postat Noiembrie 1, 2015 (editat) Singura solutie,viabila,ar fi confectionarea pinionului. Orice ''improvizatii'' pot duce la defecte in lant cu consecinte incalculabile Editat Noiembrie 1, 2015 de GEO 53 BN Link spre comentariu
Vizitator Postat Noiembrie 1, 2015 Partajează Postat Noiembrie 1, 2015 OK domnul meu, dar era bine sa ne spuneti de la inceput de unde provine acel pinion care de fapt e o roata dintata. De unde sa stim duritatea materialului, a-ti masurat-o, pt ca in functie de asta se adopta metoda de prelucrare. Daca dv vreti sa prelucrati roata atunci pinionul trebuie facut altul mai mare dupa noile cote. pune-ti o poza si cu ce intra acolo sa ne facem o idee Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Noiembrie 1, 2015 Partajează Postat Noiembrie 1, 2015 (editat) Din cite vad eu e o roata dintata dintr-o cutie de viteze de motocicleta. Ca toate rotile dintr-o cutie de viteze ,sint cementate,deci au duritatea mare. La un laborator de incercari fizice se poate determina duritatea in citeva minute. @marlow, de ce ar trebui ca pinionul sa fie mai mare in cazul in care se hotareste sa faca un alt pinion? Trebuie sa fie identic,fara uzura, bine-nteles. Nu de alta dar s-ar putea sa nu se mai potriveasca. Singurele cote care ar trebui sa fie altele ar fi diametrul interior(mai mic) al rotii si latimea rotii(mai mare) pentru a putea fi rectificate la cotele rotii cu ''spitele''uzate. Uzurile se vad(in poze) pe ''spitele'' rotii,diferentele fiind de ordinul aproape 3mm,daca nu ma insel. Editat Noiembrie 1, 2015 de GEO 53 BN Link spre comentariu
Vizitator Postat Noiembrie 1, 2015 Partajează Postat Noiembrie 1, 2015 (editat) Pe freza verticala sau universala cu cap vertical si platou divizor,nu cred ca se poate rectifica cu freza deget pinionul respectiv,avind in vedere duritatea obtinuta in urma cementarii si calirii. Eventual cu piatra abraziva pentru biax si turatie mare. Domnule: 1. cu freza se frezeaza 2. rectificarea se face cu materiale abrazive, una-i una alta-i alta. 3. Ma indoiesc de o duritate prea mare acolo avand in vedere ca e o piesa din otel turnat, ori ala dupa stiinta mea nu prea se cementeaza/caleste dar ma rog vin-o tu cu argumente contra. Din cite vad eu e o roata dintata dintr-o cutie de viteze de motocicleta. Ca toate rotile dintr-o cutie de viteze ,sint cementate,deci au duritatea mare. La un laborator de incercari fizice se poate determina duritatea in citeva minute. De acord cu tine, sau de la vre-un scuter sau atv CHINEZESC. Deaia zic sa caute pe net ca sigur gaseste componentele. Rotile din CV NU prea sunt cementate, la Dacia nici vorba. Editat Noiembrie 1, 2015 de Vizitator Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Noiembrie 1, 2015 Partajează Postat Noiembrie 1, 2015 La un laborator de incercari fizice se poate determina duritatea in citeva minute. Apoi io folosesc pila... Grig Link spre comentariu
Vizitator Petru Peter Postat Noiembrie 1, 2015 Partajează Postat Noiembrie 1, 2015 Pila am folosit si eu si patineaza , este pinionul de la o cutie de viteze de Honda 900RR pinionul dela viteza a2-a. Link spre comentariu
Vizitator Postat Noiembrie 1, 2015 Partajează Postat Noiembrie 1, 2015 ok, pune si poza cu piesa care intra in pinion Link spre comentariu
Vizitator Petru Peter Postat Noiembrie 1, 2015 Partajează Postat Noiembrie 1, 2015 Piesa cealalta nu e asa uzata, momentan nu sunt acasa, am 2 foto sper sa se vada bine. Link spre comentariu
Vizitator Postat Noiembrie 1, 2015 Partajează Postat Noiembrie 1, 2015 Bun. Deci tu ai probleme ca la viteza a 2-a nu mai stau cuplate cele 2 roti din cauza uzurii care ai aratat-o? Link spre comentariu
Vizitator Petru Peter Postat Noiembrie 1, 2015 Partajează Postat Noiembrie 1, 2015 Pana in 5000rpm e bine, dupa sare din viteza, cateodata se schimba viteza si la 10000rpm, oricum maine verific cat e un pinion nou, deabia ieri am desfacut motorul si nu am reusit sa ma documentez prea bine, nici nu stiam exact care este defectiunea. Se decupleaza din cauza uzurii, cuplajul fiind conic acum. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum