Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Ajutor rectificare pinion cutie de viteze.


Vizitator Petru Peter

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 22
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • GEO 53 BN

    5

  • Ion_Bumbu

    2

  • philiprobz

    1

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Cam complicata treaba(din punctul meu de vedere). La ce ma gindesc eu. Incarcarea cu sudura cu electrozi super bazici si rectificarea cu piatra de biax cu diametru mic. Atentie mare la respectarea cotelor dintre ''spite'' si grosimea ''spitelor'' care trebuie sa fie egale. Sudura ar trebui sa fie facuta (de preferat) de un sudor bun cu ''mina antrenata''. Oricum remedierea pinionului este doar o prelungire a agoniei. Din punctul meu de vedere, confectionarea altui pinion  ar fi cea mai buna solutie. Materialul? Un otel aliat de cementare,cementat,calit,revenit,rectificat.

Editat de GEO 53 BN
Link spre comentariu
Vizitator Petru Peter

Nu as vrea sa il incarc cu sudura. La piatra de biax m-am gandit si eu doar ca nu stiu cum sa respect cotele. Imi permite sa rectific, imi raman 4mm sau mai bine nu stiu exact ca nu am piesa langa mine momentan.

Link spre comentariu

Nu e clar unde vrei sa rectifici si nu ai precizat care e piesa cu care lucreaza impreuna.

Reparatiile se fac intotdeauna in functie de piesele conjugate.

 

Daca e zona din interior acolo banuiesc ca vine o piesa  de cuplare ceva pe care tre s-o faci si pe aia.

Zona respectiva poate fii reparata foarte bine pe o freza verticala cu masa divizoare, un meserias ti-o face la cateva sutimi.

 

Concluzie: cauta pe net la piese de schimb prob/sigur gasesti mai ieftin si scapi si de nervii cu Doreii.

Link spre comentariu
Vizitator Petru Peter

Se vede in prima foto mai bine urmele de uzura, vreau sa "subtiez" zona care e masurata cu sublerul, nu cred ca merge cu freza deoarece materialul e foarte tare. Un singur pinion nu iti da nimeni se vinde cutia de viteze completa si pretul e destul de mare, se adauga si riscul ca pinionul sa fie in acelasi stadiu.

Link spre comentariu

Singura solutie,viabila,ar fi confectionarea pinionului. Orice ''improvizatii'' pot duce la defecte in lant cu consecinte incalculabile

Editat de GEO 53 BN
Link spre comentariu

OK domnul meu, dar era bine sa ne spuneti de la inceput de unde provine acel pinion care de fapt e o roata dintata.

De unde sa stim duritatea materialului, a-ti masurat-o, pt ca in functie de asta se adopta metoda de prelucrare.

Daca dv vreti sa prelucrati roata atunci pinionul trebuie facut altul mai mare dupa noile cote.

 

pune-ti o poza si cu ce intra acolo sa ne facem o idee

Link spre comentariu

Din cite vad  eu e o roata dintata dintr-o cutie de viteze de motocicleta. Ca toate rotile dintr-o cutie de viteze ,sint cementate,deci au duritatea mare.  La un laborator de incercari fizice se poate determina duritatea in citeva minute.

 @marlow, de ce ar trebui ca pinionul sa fie mai mare in cazul in care se hotareste sa faca un alt pinion? Trebuie sa fie identic,fara uzura, bine-nteles. Nu de alta dar s-ar putea sa nu se mai potriveasca. Singurele cote care ar trebui sa fie altele ar fi diametrul interior(mai mic) al rotii si latimea rotii(mai mare) pentru a putea fi rectificate la cotele rotii cu ''spitele''uzate.

Uzurile se vad(in poze) pe ''spitele'' rotii,diferentele fiind de ordinul aproape 3mm,daca nu ma insel.

Editat de GEO 53 BN
Link spre comentariu

Pe freza verticala sau universala cu cap vertical si platou divizor,nu cred ca se poate rectifica cu freza deget pinionul respectiv,avind in vedere duritatea obtinuta in urma cementarii si calirii. Eventual cu piatra abraziva pentru biax si turatie mare.

Domnule:

 

1. cu freza se frezeaza

2. rectificarea se face cu materiale abrazive, una-i una alta-i alta.

3. Ma indoiesc de o duritate prea mare acolo avand in vedere ca e o piesa din otel turnat, ori ala dupa stiinta mea nu prea se cementeaza/caleste dar ma rog vin-o tu cu argumente contra.

Din cite vad  eu e o roata dintata dintr-o cutie de viteze de motocicleta. Ca toate rotile dintr-o cutie de viteze ,sint cementate,deci au duritatea mare.  La un laborator de incercari fizice se poate determina duritatea in citeva minute.

De acord cu tine, sau de la vre-un scuter sau atv CHINEZESC.

Deaia zic sa caute pe net ca sigur gaseste componentele.

 

Rotile din CV NU prea sunt cementate, la Dacia nici vorba.

Editat de Vizitator
Link spre comentariu
Vizitator Petru Peter

Pana in 5000rpm e bine, dupa sare din viteza, cateodata se schimba viteza si la 10000rpm, oricum maine verific cat e un pinion nou, deabia ieri am desfacut motorul si nu am reusit sa ma documentez prea bine, nici nu stiam exact care este defectiunea. Se decupleaza din cauza uzurii, cuplajul fiind conic acum.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări