Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Amplificator simetric simplu(darlington).


Postări Recomandate

@dolarugaurit :

Da , am pastrat tot , inclusiv schema :) .

Iar aia care sustii ca " fac " de fapt nu fac nimic in domeniul audio analogic sau amplificatoare de putere clasa AB , ci fac " digital " OEM pentru un colaborator din Elvetia sau http://www.psaudio.com/ etc .

In sfarsit , nu mai dau din casa , deoarece aici nu este locul de a discuta despre o terta persoana care nu doreste sa se mai amestece pe aici sau sa i se rosteasca numele la gramada cu constructorii amatori .

 

 


Este de inteles discretia acelei persoane .

Link spre comentariu

Alea, asa cum spui si tu, nu sint indicatii de reglaj ci instructiuni pt depanarea schemei.

Nu vreau sa spun mai mult ca-mi sare forumul in cap dar pt mie este clara situatia.

 

Tu de fapt acum vrei sa demonstrezi ca esti asa de incapatinat incit nu accepti ca s-ar putea sa te inseli.

Dece vrei sa-ti strici renumele? Nu-i suficient ca s-a creat si un amplificator cu numeie tau? Defapt nu unul ci chiar mai multe.......

Dece tot insisti?

Link spre comentariu

Nici n-ai să găseşti indicaţii decît pe la modelele mai noi, la astea vechi găseai o mapă cu schema lipită în interior şi atît. N-o mai da după corcoduş, inginerii unor firme îşi permit să gîndească. Iar McIntosh e zeu cînd arată reglajul ăsta:

29qd3cx.gif Material am destul, zeci de Gb de scheme plus vreo 200 şi ceva scoase cu creionul prin anii 90, aşa că mă lasă rece anumite comentarii. :rade:

Editat de zal
Link spre comentariu

+1 pt treaba cu depanarea. Evident sunt valori aproximative pt cei care citesc schema, reglajul e cu totul alta poveste.

Vreau sa vad un reglaj dupa Ube specificat intr-o schema. :)

Cred ca Zal e singurul care a descoperit asta.

Noi toti ceilalti suntem cu reglajul invechit, de la lampi. :):):)::)

Link spre comentariu

Am încercuit special ptr cei cu văzul slab notaţiile, am postat şi textele în pozele dinainte, voinţă de a citi să fie. Reglajul nu e ceva mistic, ezoteric sau holistic, e un procedeu banal cînd trz nu prezintă mistere.

...............

Eu promovez metode alternative, dacă sînt mai moderne decît aia cu Ic0 ales aleatoriu, aşa or fi, un istoric precis nu există.

...............

Se poate observa uşor filozofia europeană şi americană e de a folosi trz la rece, cu sortare şi manoperă scumpă, dezavantaje de care au profitat japonezii cu trz lor folosiţi fierbinţi, economie de materiale dar dizain şi reclamă mincinoasă maximă. Ca întotdeauna, calitatea slabă prinde la public că e ieftină.

Exemple de reglaje fierbinţi la japonezi sînt destule.

Editat de zal
Link spre comentariu

Ic nu e deloc ales aleatoriu. Il alege constructorul dupa plac. Fie optimul de 26mV pe Re, fie mai putin pt o disipare scazuta.

In schimb reglatul dupa Ube produce un Ic aleatoriu!

 

Interesant e ca oricat incerci sa divaghezi si sa te ascunzi dupa deget cu vreo noua explicatie, noi tot cu aceleasi lucruri iti dam in cap. :)

Link spre comentariu

Şi alegerea după plac ce înseamnă oare? Nu e aleatorie cumva sau limba română e şi ea aleatorie ptr uni?

................

De dat în cap îţi recomand să dai la altceva nu mie, refuzul de a accepta realitatea ţine de o boală.

Editat de zal
Link spre comentariu

Povestile unui oarecare:

 

The first thing you want to adjust is the quiescent current. In my experience, going below 100 mA per transistor is being too low, and above 150 mA very little, if anything, improves. This gives you a narrow window, but then again, it's very likely that your initial per transistor value is something like 10-20 mA for Japanese units, 40- 60 mA for European units, with an odd unit or two at around 100 mA.
You first adjust the quiescent current, let the amp reach its normal operating temperature, then adjust the DC offset. You can repeat this cycle as many times as you like. For example, try with quiescent currents in steps of 25 mA per cycle - 50, 75, 100, 125 and 150 mA. Remember that if your amp has several transistors in parallel, the overall output stage quiescent current will be the sum of each transistor's quiescent current. I strongly doubt you will need to go above 150 mA, or that you will hear any difference above that.
My own experiences
I did all of the above on my two resident amps, both by Harman/Kardon, one an older model 6550, the other my newer 680. The third, Yamaha's AX-592 will also be coming along soon, I expect.
Initially, after 6 years of service, my 6550 showed a DC offset of 826/234 mV on L/R channels, both extremely high values, totally unacceptable. New trim pots cut this down to 0 +/-1 mV and the amp sounded much clearer than before - actually, it was restored to its "as new" condition. This is a single ended design, using a pair of Toshiba 2SC3281/2SA1302 power transistors per channel; its factory set quiescent current was originally 55 mA. As things stand, it is running on 136 mA, it runs hotter than before yet still only just warm to outer case touch, but it sounds better than it ever sounded before. SE stages have a reputation for best timing anyway, and at 2.5 times its original current, this is a lightning fast amp now, limited only in its absolute power.
Link spre comentariu

Şi alegerea după plac ce înseamnă oare? Nu e aleatorie cumva sau limba română e şi ea aleatorie ptr uni?

................

De dat în cap îţi recomand să dai la altceva nu mie, refuzul de a accepta realitatea ţine de o boală.

1. Dupa plac inseamna tinand cont de criteriile de proiectare: bias optim pt thd minim, disipare minima, clasa A cat mai extinsa (f utila pt un sistem de 3 cai unde tw rar sare de 1-2V) sau orice alt criteriu de selectie.

 

2. Corect, de aceea cand 1-2-n oameni iti spun ca esti beat, te duci si te culci. Ca s-ar putea sa nu prinzi aluzia, cam tu esti singurul beat de aici.

Link spre comentariu

De fapt, prima dată se reglează deriva şi apoi deschiderea etajului final (ţinută la minim iniţial), dar cîtă vreme nu-i ia foc merge şi aşa. HK-urile sînt amplifuri problematice de regulă, de Yamaha nu mai vorbesc, excepţie alea lucrate rapid, cu integrate. Vîrfurile de gamă şi cele de scenă de la unele firme ies din discuţie, alea sînt tratate mai serios.

Mie nu-mi plac amplifurile fierbinţi, nu e nici un beneficiu din asta, doar necazuri. Părerile audiofile umplu netul.

.....................

Bre rechinaş, tot necivilizat eşti, sau poate ai ceva frustrări, probleme... nu poţi posta nimic fără jigniri de mahala? Nu cred că m-am adresat cuiva cum îţi permiţi tu. Sper că nu mica ta funcţie aici e cauza. În mod sigur nu eşti reprezentativ ptr cei din zonă.

........................

Revenind la reglaje, Philips se distrează cu o singură rez de emitor într-un etaj final, şi aceea cu rol în protecţie, nu ptr altceva. Poate explică cineva cum se aplică la trz pnp teoria cu acei mV aleşi aleatoriu în emitor. Atrag atenţia că o întrebare mai veche, cea cu rez de valori diferite a rămas fără răspuns. Sper ca asta să fie mai incitantă. Mai amintesc încă o dată de etajele finale fără rez de emitor.

b4al5e.gif

Editat de zal
Link spre comentariu

Legat de subiect şi întrebări, nimic? Ne facem că plouă? Sau nu e suficient de bun? :aplauze

................

Ptr a complica şi mai mult răspunsul corect, amintesc că respectivul amplif nu are siguranţe pe alimentările etajelor finale sau ştrapuri ptr măsură. Colectoarele se duc direct în puntea redresoare. Cine l-a avut cunoaşte asta. Iar Philips s-a descurcat să-l regleze cumva, oare cum?

Editat de zal
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări