dj cosmin Postat Octombrie 25, 2015 Partajează Postat Octombrie 25, 2015 (editat) Buna ziua. Am o rugaminte la dvs. Vreau sa achizitionez un motor cc cu magneti permanenti de 430W/180V, dar am nevoie sa ii pot varia turatia. Am cautat pe net diferite scheme dar nu am gasit nimic care sa ma ajute, As dori ca variatorul sa se alimenteze direct de la priza iar la iesire sa am intre 0 si 180, max 200 V. Alte specificatii ale motorului sunt in poza de mai jos. Multumesc. Editat Octombrie 25, 2015 de dj cosmin Link spre comentariu
valangjed Postat Octombrie 27, 2015 Partajează Postat Octombrie 27, 2015 Reglarea turatiei unui motor de C.C. se face, cel mai simplu, prin reglarea tensiunii de alimentare, astfel incat, functie de precizia pe care o doriti, imi vin in minte patru "idei": 1.Folositi un autotransformator cu un redresor pe iesire.Regland tensiunea de alimentare reglati turatia motorului.Dezavantaje: Imprecizie, tensiunea de alimentare a motorului va oscila in acelasi "ritm" cu tensiunea de retea.Un autotransformator poate fi mai scump decat motorul Avantaje:Schema e simpla(4 diode sau o punte de diode cu parametrii ceruti de motor(curent, tensiune), un condensator cu tensiune de strapungere mai mare de 240V), reglajul se face din autotransformator. 2.Punte de tiristoare comandate cu un 145 sau orice integrat specializat pentru comanda tiristoarelor.Dezavantaje:Schema complicata, precizie mai buna decat in cazul 1. dar tot depinde de tensiunea retelei. 3.Redresor urmata de un stabilizator serie, de tensiune variabila, cu dioda zener si tranzistor de putere(eventual tranzistori in paralel pentru a face fata curentului cerut de motor la pornire).Dezavantaje:Schema nu foarte simpla, costuri "relativ" ridicate, consum suplimentar pe stabilizatorul serie, necesitatea unor rezistoare de putere.Avantaje:Cresterea preciziei reglarii turatiei, reglarea turatieii se face dintr-un potentiometru de "mica" putere. 4.Sursa reglabila in comutatie.Dezavantaje:Schema complicata si destul de scumpa, daca nu e facuta "ca la carte" apar tot felul de "ciudatenii" datorita sarcinii inductive.Avantaje:Precizie ridicata de reglare a turatiei, consumul "suplimentar" al sursei este foarte mic. Din cautarea pe google am vazut ca respectivul motor merge intre 12 si 180 V.Daca nu aveti nevoie de 4500 rpm puteti scadea tensiunea maxima de alimentare.Ar mai fi problema cuplului activ maxim si a curentului maxim, daca ne spuneti in ce limite trebuie reglata turatia poate va putem ajuta mai mult. Link spre comentariu
em2006 Postat Octombrie 27, 2015 Partajează Postat Octombrie 27, 2015 ... functie de precizia pe care o doriti, imi vin in minte patru "idei": 1.Folositi un autotransformator cu un redresor pe iesire.... 2.Punte de tiristoare... 3.Redresor urmata de un stabilizator serie, ... 4.Sursa reglabila in comutatie.... De ce nu PWM? (In loc de 3, 4...) Link spre comentariu
valangjed Postat Octombrie 28, 2015 Partajează Postat Octombrie 28, 2015 Pentru simplitate si mai ales ca nu ma pricep la Power Width Modulation(parc'asa le spune) . Am luat-o in sensul scaderii "consumului" sursei de alimentare. Link spre comentariu
flomar60 Postat Octombrie 28, 2015 Partajează Postat Octombrie 28, 2015 Asa , ca idee, in vechiul Tehnium, este un montaj care se potriveste scopului dvs... Acuma , sunt convins ca exista solutii moderne, dar, pt. studiu e buna....si este si functionala... Spor! Link spre comentariu
rasputin Postat Octombrie 29, 2015 Partajează Postat Octombrie 29, 2015 (editat) Cu caracter de sursă de inspiraţie; o chestie preluată de pe la pretini. Editat Octombrie 29, 2015 de rasputin Link spre comentariu
dj cosmin Postat Noiembrie 4, 2015 Autor Partajează Postat Noiembrie 4, 2015 Motorul l-am achizitionat astazi. Scopul lui principal este un eclator rotativ pentru o bobina tesla de 1kva. Pentru reglarea tensiunii voi folosi un autotransformator de 8A( am gasit unul romanesc destul de ieftin) redresat cu filtraj de 1000uf la 400v. Am ales autotransformatorul deoarece ma ajuta pentru mai multe proiecte. Multumesc pentru scheme,le voi incerca in timpul liber. Link spre comentariu
Vizitator gica contra Postat Noiembrie 5, 2015 Partajează Postat Noiembrie 5, 2015 (editat) PWM e cel mai simplu. Scheme sunt multe pe net, trebuiesc doar adaptate pentru cazul de fata, cand tensiunea de alimentare e mare. De exemplu... http://www.seekic.com/uploadfile/ic-circuit/s201164112423674.jpg Editat Noiembrie 5, 2015 de gica contra Link spre comentariu
dj cosmin Postat Noiembrie 5, 2015 Autor Partajează Postat Noiembrie 5, 2015 Stiti cumva de unde pot sa achizitionez ulei de transformator? Pe internet gasesc doar cantitati mari. Eu am nevoie de 2-3 litri Link spre comentariu
flomar60 Postat Noiembrie 5, 2015 Partajează Postat Noiembrie 5, 2015 De la un angajat al RENEL-ului ....??!!...in unitatile de reparatii trafo ale acestei societati se recicleaza uleiul din cuvele trafo....poate aveti vreo cunostinta... Link spre comentariu
rasputin Postat Noiembrie 6, 2015 Partajează Postat Noiembrie 6, 2015 (editat) Tot spre un angajat vă îndemn şi eu. Pentru că intuiesc că vreţi să realizaţi condensatori, vă îndemn să specificaţi celui de la care veţi lua că vreţi ulei nou, adică din cel pe care îl folosesc ei la completări cu ulei, nu de alta, dar ei mai recuperează ulei (tot de transformator) şi din întrerupătoare, reductoare..., aşa ceva nu vă e de folos, păcat de muncă. Dacă tot o să ajungeţi a vorbi cu un astfel de om, îndemnaţi a-l întreba şi de vaselina cu care dau ei pe izolatori, un ceva ce generic se numeşte vaselină siliconică, dacă vă poate da un sortiment ce-l folosesc ei pe la 110kV, atunci îl puteţi folosi la condensatori. Editat Noiembrie 6, 2015 de rasputin 1 Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum