Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

esr metru - indrumare


tepeleacatalin

Postări Recomandate

Cum zicea ionel1959, dupa cateva masuratori nu vei mai avea nevoie de tabel. Am vazut si eu multe tabele si am ajuns la concluzia ca sunt absolut inutile si mai ales derutante.Acel ESR-metru este o scula foarte buna. Eu am studiat si incercat multe modele dar niciunul nu se compara cu acel model. Nici macar aparatele facute de firme si care se vand pe bani multi.Pentru lamurire: ai cumparat un kit. Asta inseamna ca dupa ce l-ai introdus in carcasa trebuia sa-i faci calibrarea. Fara calibrare, aparatul este inutil si derutant.La montarea in carcasa ar fi trebuit sa ai invedere ca firele tester care pleaca de pe placa aparatului trebuie sa fie cat mai groase, 1-1,5 mm2. Altfel vei avea erori destul de mari la masurare. Ca maxura de preventie, asigura-te ca diodele antiparalel suporta curent mare. Este posibil ca sa ai in montaj 1N400*. Sunt cam slabute. Eu am pus diode luate din partea de redresare de la o sursa PC. M-au protejat de 2 ori, cand din neatentie am masurat condensatori incarcati. Prima data era un cond la 400V si s-au prajit doar diodele, a doua oara au scapat si diodele.Dupa montarea in cutie, obligatoriu sa-i faci calibrarea. Initial faci aducerea la zero cu testerele in scurt. Dupa aceea, inlocuiesti acel semireglabil cu rezistente fixe, ca sa nu apara in timp dereglari ale semireglabilului. Dupa asta, faci calibrarea din software, aducerea la zero, calibrarea in plaja 1 ohm, calibrarea in plaja 10 ohm si apoi corectia pentru masurarea capacitatilor. Din experienta pot sa-ti zic ca e bine ca aducerea la zero sa nu fie chiar la zero. Asta deoarece valoarea esr fluctueaza cu +/- 0,005, cel putin. Nu te incurca la masurarea condensatorilor dar poate sa te incurce cand cauti un scurt pe o placa si trebuie sa te folosesti de posibilitatea acestui aparat de a masura miliohmi. Aceasta aducere la zero dar nu chiar zero o faci daca folosesti testere mai scurte la calibrare dar ulterior montezi testere ( fire de testare ) mai lungi.La calibrarea masurarii capacitati, eu iti recomand sa faci calibrarea pentru valoarea de 1000 uF. Sa ai in vedere ca masurarea nu este chiar liniara. Adica, daca faci calibrarea la 1000 uF, vei avea masuratori aproape de valoarea inscrisa doar in plaja 470uF - 2200uF. La valori mai mici o sa-ti arate din ce in ce mai putin iar la valori mai mari o sa-ti arate din ce in ce mai mult. Cu timpul o sa te obisnuiesti cu valorile si o sa-ti dai seama ca daca iti arata 43uF in loc de 47, este de bine dar daca iti arata 38, nu mai este bine. Nu-ti bate capul cu masurarea condensatorilor peste 470uF. Daca este umflat, sigur e defect. Problema cea mai mare o reprezinta cei sub 100 uF. Aceia nu se umfla cand sunt defecti si aceia produc cele mai mari probleme.Legat de valorile de tabel, cumpara mai multi condensatori noi de calitate buna, gen Samxon, Shamwa, Nichicon si masoara-i. Condensatorii cu polipropilena, de tipul celor de deparazitare de pe intrarea de 220V, de ex 220nF / 275V vor avea intotdeauna esr 0.000 ohmi. Daca sunt foarte defecti, vor avea esr peste 5 ohmi. Acum o sa vorbesc despre cei electrolitici: condensatorii pana pe la 100uF / 63V au esr cel mult 1,500. Cu cat e mai mica capacitatea si mai mare tensiunea de lucru, esr va fi mai mare. De ex, 4,7uF / 63V are sub 1.000 in timp ce 4,7 / uF are vreo 3-4 ohmi. Daca masori 1uF / 400 sau 450 V, nu o sa-ti afiseze esr. Probabil ca este mai mare de 12 ohmi.Condensatorii intre 100 si 470 uF au esr cel mult 0,500 ohmi iar cei del a 1000 uF in sus au esr de ordinul zecilor de miliohmi.Nu te intereseaza daca un 1000uF / 16V are 0.050 sau 0.150. Sunt variatii mari intre producatori. Nu te intereseaza nici daca in loc de 330uF iti afiseaza 340 sau 317. Dar sa ai la indemana si un capacimetru clasic cu care sa masori daca cumva, un condensator iti afiseaza cu mai mult de +/- 20%. Am avut situatii cand cond de 1000uF / 6,3V afisa 1500 sau chiar 2000. Era scos de pe o placa de PC si era pe cale sa se umfle, altii care erau in paralel cu el, erau deja umflati. Se intampla des la placile de baza de PC.Scuze pentru eventualele greseli de scriere. E din cauza ca am scris de pe tableta. :)

Link spre comentariu

dupa o cura serioasa de conzi pleaca se aprinde tubul cu linie orizontala si dupa 10 sec intra in protectie.....ledul clipeste rosu...conzii alimentare BV schimbati.....probabil integratul de bv e dus si anume LA 7840

mai poate fi ceva pana la integrat?......o comanda proasta sau lipsa comenzii.....dunga orizontala are cam 5 mm grosime

cu respect

Link spre comentariu

 

mai poate fi ceva pana la integrat?......o comanda proasta sau lipsa comenzii.....dunga orizontala are cam 5 mm grosime

cu respect

Păi de unde să ştim dacă nu aţi spus ce tv aveţi de reparat(model,şasiu....)?De obicei în pinul 7 are un condensator de 100uf care se cam usucă...urmat de defectarea circuitului integrat.

Dar, ăsta era defectul iniţial ? sau a apărut in urma intervenţiei dvs? 

Link spre comentariu

just just....tv panasonic model TX-21JT1P/B CHASSIS 27 SASIU TNP8EE007

am promis aseara ca ii dau datele dar m-am luat cu altele...scuze

cu respect

initial nu pornea deloc intra direct in protectie...acum 10....15 sec functioneaza cu lumina pe tub si dunga orizontala....condul de 100 micro l-am schimbat si imediat s-a schimbat regimul de functionare......

Editat de tepeleacatalin
Link spre comentariu

just just....tv panasonic model TX-21JT1P/B CHASSIS Z7 SASIU TNP8EE007

am promis aseara ca ii dau datele dar m-am luat cu altele...scuze

cu respect

 

Verificaţi tensiunile din pinii 1(-13v) si 6(13v...14v)... si dacă sunt bune...posibil ca finalul cadre să fie defect...

asta dacă...nu aveti pe undeva prin zonă BV cablaj fisurat/întrerupt?

Link spre comentariu

a deviat discutia pt ca practica si experienta se castiga lucrand...si ce poate fi mai de folos decat un tv unde problemele sunt unori foarte complexe....noroc ca aveam unul la indemana ...

cu respect

voi verifica continuitatea cablajului...totul e posibil

s voi masura tensiunile

va tin la curent

va multumesc mult pt tot ajutorul oferit si rabdarea de care dati dovada.......

Editat de tepeleacatalin
Link spre comentariu

Acel ESR-metru este o scula foarte buna. Eu am studiat si incercat multe modelga e dar niciunul nu se compara cu acel model. Nici macar aparatele facute de firme si care se vand pe bani multi.Pentru lamurire: ai cumparat un kit. Asta inseamna ca dupa ce l-ai introdus in carcasa trebuia sa-i faci calibrarea. Fara calibrare, aparatul este inutil si derutant. 

 

exact cai scula ffoarte buna ca eu lam indrumat sa o cumpere ca miam luat si eu si am vazut ca merita toti bani 

da si trebuie calibrat cind se pune in carcasa si cu cabluri deci daca se schimba cablurile trebuie calibrat din nou sa mearga corect altfel te duce in eroare 

si in plus eu nu mam luat nici o data dupa tabelele ca difera dar dupa un timp te obisnuiesti cu el si nu ai nevoie de tabel deci repet este un super eser-metru recomand la toti deci nu eser-rlcmetru ca este diferenta unul de altu eser-metru este super ok

Link spre comentariu

tensiuni...picior 1 ....-13.03 volti

picior 6....-6.08 volti....si asta in loc de 13.1 cat spune schema

daca a-ti inlocuit cei doi conzi de 470uf/35 v si tot acceasi problema cu tensiunile atunci c.i. BV in scurt.inlocuiti si conzii de pe langa el,cum a precizat si d-nul Elmar. acolo este ceva temperatura si acei conzi se usuca.

cu esr-metru masurarea conzilor se face la 20 grade nu cand l-ati dezlipit de pe placa si el este cald>30grade.

Editat de ovy83
Link spre comentariu

episodul panasonic s-a incheiat.......defectul a fost ceva banal si neasteptat...colegii care au indicat un traseu intrerupt au avut dreptate.....inainte de a schimba integratul am facut o observatie cu lupa si ohmetrul a traseului BV...concluzia...toate cele 7 picioare ale integratului aveau lipiturile fisurate...relipit si functioneaza corect......de multe ori ne gandim la defecte complexe si le ignoram pe cele banale....invatatura de minte

multumesc tuturor celor care m-au ajutat si sfatuit

cu respect

Link spre comentariu

pentru că era vorba de esrmetru: dacă-l faceţi home-made, atenţie ce "echivalente" puneţi!subsemnatul a făcut greşeala să folosească un 74HC14 în loc de 74C14 în schema de mai jos, iar esrmetrul... de mers mergea, dar nu foarte bine...am pus mânuţa recent pe câteva exemplare de CD40106, care e un echivalent direct pentru 74C14, şi lucrurile au ajuns mai aproape de normal.şi schema: http://members.shaw.ca/swstuff/esrmeter.html

Link spre comentariu
  • 3 săptămâni mai târziu...

Salutare,am nevoie de niste sfaturi in alegerea unui esr-metru.Chiar daca primele montaje electronice le-am relizat acu treizeci si ceva de ani am ramas tot la stadiul de incepator din diferite motive.Acum am reusit sa imi amenajez un coltisor unde mai experimentez cate ceva. Initial am fost atras de acel super multi tester al colegului taxdoru cu atmega 328 si ecran mare. Citind acest topic am inteles ca recomandarea ar fi pt kit-ul esr si capacimetru? Multumesc.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări