Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

EF80 bun in audio?

klauss00

Postări Recomandate

Salutare!Am doua tuburi EF80 Mullard NOS si as vrea sa le folosesc in audio preferabil preamplificator sau lampizator.Problema e ca pe net nu gasesc nimic pt audio ci doar de RFMultumesc!

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 8
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

• George

3

• klauss00

1

• 300B SE

1

• DRACU

1

Top autori în acest subiect

• 2 săptămâni mai târziu...

Folosind schema dlui fcon din acest mesaj: http://www.elforum.info/topic/54841-simulari-scheme-cu-tuburi-electronice/?p=1265163 am "pacatuit" cu ltspice, numai ca in loc de tuburile recomandate in schema am folosit tuburi EF80 conexiune trioda.  :rade:

Rezultatele mi se par interesante. Iertat sa-mi fie daca am gresit ceva....sunt incepator intr-ale tuburilor.

Amplitudine semnal iesire cu 0,1V  la intrare (THD=0,05% la 1kHz):

Posted Image

Diagrama Bode:

Posted Image

FFT, fundamentala 1kHz, 0,1V la intrare:

Posted Image

Schema:

Posted Image

Link spre comentariu

Folosirea ca trioda ar trebui facuta folosind model de trioda! Folosind modelul de pentoda si legand lampa ca trioda nu reflecta realitatea prea bine, din mai multe cauze. Una ar fi din cauza ca modelul pentoda nu reflecta corect curentul grilei ecran (un potential e suficient pe g3). Alteori, in modelul ca trioda se leaga si grila supresoare, pe langa grila ecran, la anod. Modelele folosite curent ignora grila supresoare, aceasta fiind considerata legata la catod, asa ca lampa arata simbolistic ca o tetroda.

Personal, am observat la teste pe uTracer, ca sunt caracteristici diferite ale unei conexiuni ca trioda in cele doua variante (g3 la anod, sau catod). Cred ca cel mai bine, daca supresorul este legat la pin, sa se lege la anod in aceasta configuratie.