joe Postat Octombrie 22, 2015 Partajează Postat Octombrie 22, 2015 (editat) Salut colegi! Mi-a dat soarta in brate un aparat de asudat ESAB defect, desigur. Conform manualului de service (atasat, paginile 18-19), ar fi ars Q2 (scurt poarta - colector) si posibil tiristorul TY1 pentru ca R31 este intrerupta. Ma poate ajuta cineva cu o sugestie. M-as inhama sa pun un IGBT extern si tiristorul cu pricina dar nu stiu ce sanse am. A mai reparat cineva asa ceva? O schema mai detaliata? Orice sugestie e binevenita. Multumesc mult! ESAB1.pdf Editat Octombrie 22, 2015 de joe Link spre comentariu
daniel_88 Postat Octombrie 22, 2015 Partajează Postat Octombrie 22, 2015 (editat) Modulul ala il poti face cu componente externe, tiristorul il poti recupera daca reusesti sa desfaci capsula, asta numai in siutatia in care e bun. Poti plasa componentele pe o placuta cu traseele dimensionate raportat la curentii care trec pe acolo, poti folosi o punte redresoare patrata de 50A, iar IGBT-urile pun pariu ca sunt de genul HGTG30N60A4D. Editat Octombrie 22, 2015 de daniel_88 1 Link spre comentariu
joe Postat Octombrie 22, 2015 Autor Partajează Postat Octombrie 22, 2015 Mda. Tiristorul e ars 90% avand in vedere ca R31 e intrerupta. Masurand mai atent am obs ca si perechea (Q3) lui e arsa. Ce e ciudat, e ca sunt scurt poarta-colector. Am verificat si driver-ul (MJE243)- e OK. Puntea redresoare e buna. Ramane sa incropesc doi IGBT pe un radiator , sa incerc sa ii conectez la PCB. Si tiristorul.. Multumesc Daniel. Link spre comentariu
daniel_88 Postat Octombrie 22, 2015 Partajează Postat Octombrie 22, 2015 Tiristoare cred ca gasesti sa cumperi, nu sunt foarte scumpe, era bine daca stiai si ce tip este ca sa se pupe comanda cu cel schimbat. Asta nu poti sa aflii decat desfacand capsula aia...folosesti niste zener de 18 V intre poarta-emitor si nu cred ca va mai aparea problema... Poarta-colector...hmmm....ciudat. Link spre comentariu
joe Postat Octombrie 23, 2015 Autor Partajează Postat Octombrie 23, 2015 Mda...asa am zis și eu... ciudat.Cert este ca ei dau ca puncte de masura pentru modul, terminalele poarta-colector, iar ca valoare de referinta R>500k. O sa uploadez și restul manualului, pentru ca era mai mare de 500kB.O alta ciudățenie este ca in colectoare, conform schemei, sunt 4 terminale cu strap intre ele (19,20,22,23), strap care masurat are cam 33 ohmi.Vedem... stau și cam prost cu timpul.Mulțumesc Daniel. Link spre comentariu
daniel_88 Postat Octombrie 23, 2015 Partajează Postat Octombrie 23, 2015 (editat) Probabil ca IGBT-urile din modul fiind "sarma" da si la colector si influentata de conexiunea interna. Oricum fa-le cu componente externe si nu cred ca vei avea probleme. Sunt curios filtrarea cum vine, banuies ca sunt legaturi externe ce duc in vecinatatea puntii redresoare. Bafta si spor la mesterit . Editat Octombrie 23, 2015 de daniel_88 Link spre comentariu
gauss Postat Octombrie 23, 2015 Partajează Postat Octombrie 23, 2015 (editat) Tiristor merge cel de LHN 250 ... Esab are un " fix " cu rezistenta de 10 ohmi suntata de tiristor dupa ce apare tensiune in secundar , cel putin la modelele mai vechi , cu componente " discrete " ... Comasarea in module s - a facut pentru ingreunarea reparatiei ( ei zic ca pentru securizarea la factori de mediu , scaderea rezistentelor ohmice , simplificarea depanarii etc . ) . Oricum , modelele " noi " cu I , si modul PFC lasa mult de dorit in privinta fiabilitatii fata de cele mai vechi ( e o parere personala ) , si sant foarte costisitoare la depanare . N - am " facut " niciodata substitutia vreunui hibrid de ESAB cu componente externe discrete , din motive de garantie si prea multa munca . Clientii erau firme , si n - am vrut sa ma incurc ... Oricum , modelele acestea sant mult prea complicate ( iarasi parerea mea ... ) . Si sursa auxiliara , in comutatie ... Crapa aproape invariabil la explozia varistorului , montat nefericit pe cablaj , cu capsula neprotejata . La vechile modele era cu transformator si punte din 4 diode . Care o fi castigul ? ... iar PFC - ul e bun pe hartie ... Editat Octombrie 23, 2015 de gauss Link spre comentariu
joe Postat Octombrie 23, 2015 Autor Partajează Postat Octombrie 23, 2015 (editat) Multumesc Gauss de raspuns! Nu sunt familiar cu toate modelele de ESAB, poti sa-mi spui ce tiristor pot folosi? Il fac pentru mine, nu cred ca vreau sa cheltui 1500Ron pe placa completa. La IGBT m-am gandit la http://www.micropik.com/PDF/irg4pc40ud.pdf pentru test. Puntea e inca buna, cred ca o pastrez si incerc sa izolez partea cu IGBT si tiristor. Gauss, evident ai mai multa experienta decat mine, nu ti se pare aiurea cum s-au strapuns IGBT-urile (bazandu-ne pe schema furnizata de esab, inauntru nestiind ce terminale pot fi, dar conform legaturilor cu exteriorul par a fi corecte)? Masurate C-E sunt OK. La fel si poarta - emitor. Aici link-ul cu pdf complet. http://elektrotanya.com/esab_caddy_arc-151i_201i_a33_803-xxx_to_828-xxx.pdf/download.html Daniel daca de referi la filtrul de iesire, acesta este pe alta placa impreuna cu diodele de redresare. Constructia e destul de buna, solida, modularizata (la fel ca si IGBT din pacate) dar complicata, cum a spus si Gauss. Daca reusesc sa-l fac, o sa incerc sa incropesc un cablaj pin la pin cu componente discrete... dar o sa dureze ca nu am timp de nici un fel. Editat Octombrie 23, 2015 de joe 1 Link spre comentariu
gauss Postat Octombrie 23, 2015 Partajează Postat Octombrie 23, 2015 (editat) Sa ma uit prin hartii ... era un soi de BTW ... sper sa nu ma insel , oricum probabil merge si alt tiristor , dar cu respectarea caracteristicilor , prin el trece cam tot curentul invertorului . Atentie la montare ... cel de ESAB avea tabla pentru radiator , probabil va fi montat izolat . Ceva de genul ... https://www.reichelt.de/Thyristoren/BTW-68-1200/3/index.html?ACTION=3&GROUPID=5279&ARTICLE=111175&OFFSET=16&SID=10VSB6hKwQATwAACUTSgg2538d96381b97b92ee2dfd99810ab3e3&LANGUAGE=EN Despre defectare , si modul in care se manifesta ce a mai ramas , nu ma pronunt . N - am facut " sapaturi " cand am avut asa ceva la reparat .N - aveam timp , si n - am facut niciodata modificari ( politica firmei , si de ce sa nu recunosc , si a mea ... ) . Reparatiile sant destul de scumpe , si n - am vrut sa risc banii si reputatia ... Interesant era ca furnizorii de module ( adica toata placa ... ) nu dadeau garantie la subansamblele achizitionate ( de ce oare ? ) . Am recomandat celor ce aveau probleme sa se adreseze cu incredere distribuitorilor de la care au cumparat " marfa " , unui client i s - au defectat in cateva saptamani 4 din 8 bucati achizitionate . E drept , e ceva timp de atunci si n - as vrea sa sune a reclama negativa . Asta este ... intre timp s - or mai fi reglementat , sau a fost un caz izolat ? ... nu cred , dar ma opresc aici . Altfel , spor la treaba ... P .S . - daca vrei sa pui doar 2 IGBT ca cele din link , e cam putin . Cred ca schema modulului de ESAB prezentata in manual e generica , probabil sant mai multe in paralel .. Parerea mea , poate mai posteaza colegi care au trecut prin asa ceva , stiu ca s - au mai facut asemenea lucruri . Cu ce rezultate , poate aflam ... Editat Octombrie 23, 2015 de gauss Link spre comentariu
joe Postat Octombrie 23, 2015 Autor Partajează Postat Octombrie 23, 2015 (editat) Nicidecum nu vor rămâne acei 2. Vreau sa-l pornesc si sa incerc la un 50A cu un supertit. Doar ca si igbt sunt destul de scumpi la curentii aia (55-60A/600-1000V). O sa ma uit pe la vânzări... știu că avea parca ktronics.Eu am niste fuji la 300A/1000V - sunt la vanzare in bazar, dar parca nu m-as risca sa-i nenorocesc....ca ma cam pricep. Poate totuși un user ce a mai facut așa ceva, cum ai spus și tu, ne ajuta cu ceva info.Mulțumesc Gauss. Editat Octombrie 23, 2015 de joe Link spre comentariu
gauss Postat Octombrie 23, 2015 Partajează Postat Octombrie 23, 2015 Atentie la modulele monolitice ... a se vedea datasheet - ul . De obicei , au frecvente de lucru scazute , si capacitati mari de intrare , de verificat " compatibilitatea " cu driverul din invertor ce le comanda ... Link spre comentariu
daniel_88 Postat Octombrie 23, 2015 Partajează Postat Octombrie 23, 2015 Nu, eu ma refeream la filtrajul de dupa puntea de diode din modul, dar mi-a raspuns @gauss...cat despre IGBT-uri fi sigur ca vei monta in paralel, macar 3 pe ramura. Colegul @omniprezent are piese bune si de calitate, am luat de la el niste 150EBU04, foarte multumit... Pana la urma nu mi se pare asa de complicat modulul ca si schema interna sa nu il poti face cu componente "discrete" (nu stiu cat de discrete or mai fi ca sunt ditamai tranzistorii ). Link spre comentariu
gauss Postat Octombrie 23, 2015 Partajează Postat Octombrie 23, 2015 Ideea e sa si incapa fizic in spatiul modulului original ... adica sub placa de putere ... daca eventual se pastreaza aceasta . Mult de munca , si eu cel putin sant " lenes " din fire . dar , de nevoie , ce nu face omul ... Mai ales ca am inteles ca e un invertor personal Link spre comentariu
daniel_88 Postat Octombrie 23, 2015 Partajează Postat Octombrie 23, 2015 Ar mai putea sa elimine din componente pentru a face loc noilor tranzistori si placii in sine, si cand zic eliminate ma refer la faptul ca pot fi mutate, cum ar fi puntea redresoare, care ar putea fi montata pe un radiator mai mic in alta parte, tirstorul acela, la fel l-as monta... Link spre comentariu
gauss Postat Octombrie 23, 2015 Partajează Postat Octombrie 23, 2015 (editat) Bineinteles ... ajunge un paienjenis ... spatiul nu e prea mare , din ce - mi amintesc . Dar nu cred ca e imposibil . Esab - ul e mai mult plastic ... trebuie inghesuite pe undeva radiatoarele ( macar tiristorul ... ) , si avut grija ca racirea sa se produca satisfacator , fluxul e gen tunel ... Editat Octombrie 23, 2015 de gauss Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum