florianmro Postat Octombrie 16, 2015 Partajează Postat Octombrie 16, 2015 Am tot urmarit acest gen de aparate verticale de banc pentru utilizari hobby. https://www.google.ro/search?q=benchtop+hobby+injection+plastic+molder&num=100&newwindow=1&client=ms-android-orange-ro&espv=1&prmd=ivmn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAcQ_AUoAWoVChMIzejojsHGyAIVxTgUCh396gUk#imgrc=UJuY1p-Vi1PdiM%3AAm gasit ca se poate confectiona asa ceva in regim propriu . Am sa postez spre dezbatere acest proiect in zilele care o sa urmeze . Anumite lucruri le cunosc ,,altele nu de aceea poate sr fi nimerita o discutie amanuntita a schitelor proiectului Link spre comentariu
florianmro Postat Noiembrie 11, 2015 Autor Partajează Postat Noiembrie 11, 2015 Inca nu am realizat vreo schita a proiectului , insa au venit elementele de incalzire.Controlerul de temperatura il aveam mai demult . In principiu cilindrul as vrea sa aibe cam 200 mm lungime cu 65 diametru exterior. Ca element de actionare ma gandesc la acest model de piston pneumatic http://www.ebay.com/itm/New-Festo-DNU-40-200-PPV-A-Pneumatic-Cylinder-Bore-40mm-Stroke-200mm-Warranty/252046963959?_trksid=p2047675.c100005.m1851&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE%26ao%3D1%26asc%3D33861%26meid%3D0d95228a6562469488d995b5bb3a9daa%26pid%3D100005%26rk%3D4%26rkt%3D6%26sd%3D171689878609As fi tentat sa il condtruiesc in varianta constructiva pe verticalaAm insa multe necunoscute despre constructia cilindrului si a pistonului . Materiale folosite (aluminiu sau otel )tolerante (joc intre piston si camasa ) ,,etc. Astept pareri Link spre comentariu
alin 105 Postat Noiembrie 11, 2015 Partajează Postat Noiembrie 11, 2015 Nu stiu daca este suficient de puternic un piston din acela pneumatic.Am montat unul intrun dispozitiv si m-am jucat un pic cu reglajele de aer (presiune,debit).ochiometric si in lipsa unor calcule concrete,estimez ca mai eficient ar fi un sistem hidraulic.Pistoanele pneumatice sunt avatajoase unde e nevoie de curse mari si miscari rapide.Unde e nevoie de forta se folosesc pistoane hidraulice.Din cate stiu,masinile de injectat plastic dezvolta forte de ordinul tonelor (zeci si sute).acuma totul depinde si de forma si cavitatile matritei in care se injecteaza. Link spre comentariu
florianmro Postat Noiembrie 12, 2015 Autor Partajează Postat Noiembrie 12, 2015 Stiu ca hidraulica este mai potrivita dar eu nu tintesc asa sus.Ar merge adaptat un cric hidraulic de masina dar e nevoie de o pompa ,,complicat. Vreau sa injectez aceste placute care au 17 grame greutate una cate una , deci matrita o sa fie mica si din aluminiu. Prin comparatie in mod uzual injectez plasic pentru un tip de lucrari dentare tot cu ajutorul unui aparat de injectie cu actionare pneumatica. Insa plasticul este dozat in interiorul acestor cartuse care sunt de 22 mm diametru si lungi de 80 mm . Cantitatea de material din interior variaza intre 16 si 32 grame , sunt standardizate . Desigur cartusul se arunca . In momentul injectarii se sparge in capat si materialul topit intra in matrita , de sistemul asta m-am "agatat ".Va trebui probabil sa vad in interiorul aoaratului cum arata pistonul de actionare . Necesita 7 bari presiune Insa ce vreau eu sa construiesc este asemanator cu modelul exemplificat la inceput dar ma lovesc de realizarea prectica a pistonului care este si rezervor totodată. Link spre comentariu
alin 105 Postat Noiembrie 13, 2015 Partajează Postat Noiembrie 13, 2015 1.PISTON_REZERVOR N-am studiat problema in detaliu, dar o idee ar fi ca sa folosesti un telescop auto uzat (sau de motocicleta ca este mai mic) pe post de piston-rezervor plastic topit.Respectivul telescop s-ar putea folosi cu conditia ca sa il desfaci si sa ii schimbi pistonul cu altul confectionat la strung cu tolerante mult mai mici + rectificare ulterioara.Adica ai folosi doar camasa ( greu de prelucrat si rectificat/lustruit amatoriceste)Tolerantele ar trebui sa fie mici, spre zero, chiar daca ar culisa greu, fortat.Ideea este ca tu oricum vei folosi un piston de forta care sa impinga pistonul-pompa, asa ca jocul inexistent din pistonul-pompa nu conteaza in schimb iti garanteaza o etansare buna.Readucerea pistonului in pozitia 0 ( pozitia inainte de injectare) se poate face tot " prin forta".As construi un piston tot din otel sau fonta, avand in vedere ca si camasa pistonului este tot din otel.Aceleasi materiale au coeficient de dilatare asemanator, deci incalzirea pistonului+camasa rezervor ar ridica probleme mai mici, scade riscul griparii sau opusul,a pierderii de etansare provocata de dilatarea termica. 2.PISTON IMPINGATOR Aici ai putea merge pe doua cai. a)Una avand ca element de baza un piston pneumatic, de preferat cu diametru cat mai mare intrucat o sa-ti asigure cu atat mai multa forta de impingere la aceasi bari asigurati de compresor (unul obisnuit iti ofera maxim 10 bari).Trebuie sa iei in calcul ca ai nevoie de mai multe componente: cilindru pneumatic, valva de actionare, regulator de presiune, lubrificator, conducte, compresor.Avantajul este ca pistonul pneumatic poate fi actionat in ambele directii, deci readucerea pistonului in pozitia 0 s-ar face simplu. b)un cric hidraulic de 5 tone , actionat manual.Avantajul e ca ai avea forta din belsug la un cost piese mic ( 200-300 lei),Dezavantajul ar fi ca readucerea pistonului in pozitia 0 se poate face cu acelasi cric hidraulic dar e nevoie de gandit un sistem de parghii care nu e chiar simplu si de construit ( cricul avand actionarea de forta intrun singur sens) ... Cat au costat acele elemente de incalzire? PS.Cand va fi cazul, sa te gandesti la o camasa de protectie din tabla care sa inconjure toata dracia si sa folosesti haine potrivite +protectie fata/cap.Daca cedeaza pistonul sau matrita n-as vrea sa fiu in zona cand se improasca cu plastic la 300 de grade... Link spre comentariu
florianmro Postat Noiembrie 13, 2015 Autor Partajează Postat Noiembrie 13, 2015 @alin 105Iti multumesc pentru sugestiile tale.Cilindrul de la amortizor si mie mi se pare o alegere potrivita , totul e sa gasesc ceva potrivit la diametrul exterior care sa se potriveasca la elementele de incalzire .Probabil pe la dezmenbrari auto . Pretul il gasesti aici http://www.ebay.com/itm/301752766670?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AITPe mine m-a costat 18.41 $ cu tot cu transport, 3 bucati . Ca si pistoane mi-a captat atentia urmatoarele 2 modele .Diferenta o face diametrul , cursa este aceeasi .La 7 atmosfere ce forta exprimata in kg obtin cu fiecare dintre modele ? http://www.ebay.com/itm/252046963959?_trksid=p2060353.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIThttp://www.ebay.com/itm/252046963959?_trksid=p2060353.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT Link spre comentariu
area51 Postat Noiembrie 13, 2015 Partajează Postat Noiembrie 13, 2015 (editat) Am tot urmarit acest gen de aparate verticale de banc pentru utilizari hobby.https://www.google.ro/search?q=benchtop+hobby+injection+plastic+molder&num=100&newwindow=1&client=ms-android-orange-ro&espv=1&prmd=ivmn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAcQ_AUoAWoVChMIzejojsHGyAIVxTgUCh396gUk#imgrc=UJuY1p-Vi1PdiM%3AAm gasit ca se poate confectiona asa ceva in regim propriu .Am sa postez spre dezbatere acest proiect in zilele care o sa urmeze . Anumite lucruri le cunosc ,,altele nu de aceea poate sr fi nimerita o discutie amanuntita a schitelor proiectului Cand ai decis sa faci acele piese de plastic, probabil ca ai studiat si posibilitatea realizarii lor cu o imprimanta 3D. Cum ai ales intre cele doua procedee? Cred ca ai pus acelasi link pentru ambele variante. La cilindrul cu diametrul interior de 40 mm, supus unei presiuni de 7 atmosfere (o atmosfera=1kgf/cm2) se dezvolta in tija pistonului, o forta de 88 kgf. Editat Noiembrie 13, 2015 de area51 Link spre comentariu
florianmro Postat Noiembrie 13, 2015 Autor Partajează Postat Noiembrie 13, 2015 Sunt doua lucruri diferite , injecția de plastic si printarea 3d. In urmatoarea perioada o sa confectionez si un 3d printer ( am dealtfel toate componentele adunate de-a lungul timpului) insa ca precizie si rapiditate injectarea este net superioara . Asta nu inseamna insa ca nu o sa experimentez si o printare in paralel. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum