Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Problema la fizica.

PKP98

Postări Recomandate

Salutare.

Am primit ca tema o problema de fizica,si nu prea stiu cum sa o rezolv.

"Pe un drum cu ridicaturi echidistante (d=4x10^-1 m  adica 4 ori 10 la -1) este tras un carucior cu masa de 20kg construit pe o axa cu doua roti.Suspensia este facuta din doua resorturi identice (k=400 N/m).Sa se calculeze viteza cu care trebuie tras uniform caruciorul pentru a se produce zguduituri puternice(rezonanta). Raspunsul este v=0,4m/s

Sper sa nu supar moderatorii cu topicul meu,daca chiar am deranjat ,se poate sterge.

Aveti idee cum se rezolva,nu imi dau seama cu ce sa incep?

Multumesc.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 8
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

• PKP98

3

• UDAR

2

• iop95

2

Top autori în acest subiect

Acu , intelectual nu mai pot să fiu că sunt deja inginer . Despre geniu , nici nu se pune problema , deci e mare dilema .

Acum On Topic și fără supărare, pare problemă de liceu . Ce nu știi ? Îți dau un pont ( ca să ies din dilemă  :rade: )

T = 2*π*√(m/k)  

Bănuiesc că vi s-a predat formula asta , habar n-am ce se mai face acuma la școală.

Editat de UDAR
Link spre comentariu

Nu se pune problema de formule ,nu inteleg ce-i cu acea rezonanta si cum se calculeaza,ne-a spus profa ceva ,dar a zis ca ne lasa pe noi sa vedem ce si cum.Si ma mai incurca acel d=4x10^-1,am calculat omega si apoi m-am blocat.

Link spre comentariu

Nu se pune problema de formule ,nu inteleg ce-i cu acea rezonanta si cum se calculeaza,ne-a spus profa ceva ,dar a zis ca ne lasa pe noi sa vedem ce si cum.Si ma mai incurca acel d=4x10^-1,am calculat omega si apoi m-am blocat.

Manual ai ? Dacă nu roagă-l pe Google !

Link spre comentariu

omega e simbolul pt viteza unghiulara. deci tu ce ai calculat?

care e perioada/frecventa de rezonanta? ai formula mai sus