PKP98 Postat Octombrie 14, 2015 Partajează Postat Octombrie 14, 2015 Salutare. Am primit ca tema o problema de fizica,si nu prea stiu cum sa o rezolv. "Pe un drum cu ridicaturi echidistante (d=4x10^-1 m adica 4 ori 10 la -1) este tras un carucior cu masa de 20kg construit pe o axa cu doua roti.Suspensia este facuta din doua resorturi identice (k=400 N/m).Sa se calculeze viteza cu care trebuie tras uniform caruciorul pentru a se produce zguduituri puternice(rezonanta). Raspunsul este v=0,4m/s Sper sa nu supar moderatorii cu topicul meu,daca chiar am deranjat ,se poate sterge. Aveti idee cum se rezolva,nu imi dau seama cu ce sa incep? Multumesc. Link spre comentariu
UDAR Postat Octombrie 14, 2015 Partajează Postat Octombrie 14, 2015 (editat) Acu , intelectual nu mai pot să fiu că sunt deja inginer . Despre geniu , nici nu se pune problema , deci e mare dilema . Acum On Topic și fără supărare, pare problemă de liceu . Ce nu știi ? Îți dau un pont ( ca să ies din dilemă ) T = 2*π*√(m/k) Bănuiesc că vi s-a predat formula asta , habar n-am ce se mai face acuma la școală. Editat Octombrie 14, 2015 de UDAR Link spre comentariu
Vizitator Postat Octombrie 14, 2015 Partajează Postat Octombrie 14, 2015 Continnui eu: fiind doua arcuri in paralel constanta elastica echivalenta este k=k1+k2. Acuma tu trebuie sa afli frecventa de rezonanta. Link spre comentariu
PKP98 Postat Octombrie 14, 2015 Autor Partajează Postat Octombrie 14, 2015 Nu se pune problema de formule ,nu inteleg ce-i cu acea rezonanta si cum se calculeaza,ne-a spus profa ceva ,dar a zis ca ne lasa pe noi sa vedem ce si cum.Si ma mai incurca acel d=4x10^-1,am calculat omega si apoi m-am blocat. Link spre comentariu
iop95 Postat Octombrie 14, 2015 Partajează Postat Octombrie 14, 2015 Cauta legaurua dintre rezonanta sistemului de suspensie si frecventa cu care rotile lovesc acele ridicaturi echidistante. Link spre comentariu