Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Teste interesante!


sebi_c

Postări Recomandate

Nu vreau sa fiu mai catolic decat papa, dar va rog sa veniti cu teste asupra amplificatoarelor dumneavoastra!

Ca sunt cu o placa de sunet de mai putini sau mai multi lei, nu are importanta, dar trebuie sa reliefeze ceva, propriu subiectului. De asemeni, orice test facut cu orice mijloace nu poate fi contestat atat timp cat el se circumscrie unui interes specific topicului. Specificatii si cum arata o placa sau alta se pot gasi pe internet sau oriunde! Important e sa demonstreze ceva, nu vorbe si aprecieri gratuite.

 

Testele presupun niste obiective concrete, asa ca va rog sa le expuneti. Se poate deschide un topic cu subiectul, placi de sunet, unde puteti vorbi orice despre placi. Aici eforturile trebuie sa fie convergente testelor asupra amplificatoarelor sau a ceea ce tine de amplificatoare (transformatoare, tot felul de etaje, etc.)! Fiind un topic, as zice profund tehnic, fiecare afirmatie trebuie dovedita cu calcule, justificari cat mai exacte si nu cu aprecieri generale.

 

Nu vorbim ca sa ne justificam prezenta! Un limbaj decent arata nivelul nostru de educatie. Nu mi-as permite sa adresez injurii nici unui analfabet, daramite unui coleg sau aspirant in bransa! 

Link spre comentariu

der_doktor vezi ca unii nu sunt de aceeasi parere cu tine desi te plac:

 

 

 

Daca vreti sa cititi niste specificatii DECENTE 

 

The FW-01 performances (24 bit @ 192 kHz) represent state-of-the-art measurement capabilities for any audio device or acoustical test.

 

GENERATOR: Two channels 24 Bit sigma-delta D/A Converter Frequency range: 1Hz-90kHz Frequency accuracy: >0.01% Frequency resolution: 0.01Hz Output impedance: 660Ohm Max output level (Sine):17dBu (5.5Vrms) Attenuation: 0.1 dB steps to full mute THD+Noise(Sine):0.008% Digital out: SPDIF

 

ANALYZER Two channels 24 bit sigma-delta A/D Converter Input range: +40 ÷ -40dBV Max input acceptance: +40dBV (283Vpp) Input impedance: 128kOhm (5.6kOhm mic) Phantom power supply: 24V

 

Cat de departe este placa de sunet pe 24 de biti cu frecventa de esantionare de 192kHz de aceste specificatii decente? Ce deranjeaza este ca unul a dat 200 de lei pe o placa de sunet si nu a cumparat scula la 1000$. 

 

der_doktor repet nu eu am zis ca specificatiile sunt decente dar sunt si eu de parere ca sunt decente! Poti spune ce specificatii ti se par tie decente? (sau orice este sigma-delta nu poate fi decent pentru tine indiferent de specificatii?)

 

P.S. Clio 11 tot cu 24 de biti la 192kHz merge. 

Editat de adrian_pic
Link spre comentariu
Vizitator gigi59

Cine e : Adrian_Pic   ???? vreau sa vad si eu realizarile dumnealui  in zona asta a tuburilor ,sunt mai nou pe aici si nu am gasit nimic !!! va rog insistent o trimitere ceva ,nu de altceva dar pare un "geniu" le stie pe toate si mai e si arogant ...si eu sunt un pic .......gigi-contra ,scuze Adrian sper ca stii de gluma . :rade: 

Link spre comentariu

gigi59 citeste regulamentul si daca am incalcat regulamentul poti face raport. Daca nu am incalcat regulamentul abtine-te in a face comentarii off topic. Nu este interzis sa postez daca nu mi-am facut publice proiectele. 

Link spre comentariu
Vizitator gigi59

gigi59 citeste regulamentul si daca am incalcat regulamentul poti face raport. Daca nu am incalcat regulamentul abtine-te in a face comentarii off topic. Nu este interzis sa postez daca nu mi-am facut publice proiectele. 

Ai dreptate Adriane ,cu teoria stai f bine dar cu practica inca nu m-ai convins ..dee eu sunt din generatia cu letconu' in mina .

Dorin in schimb m-a convins .....are realizari  PRACTCE de exceptie ,am fost am vazut cu ochii mei ,jos palaria  :aplauze

Link spre comentariu
  • 1 an mai târziu...

Pt ca tot s-a pomenit de assus xonar si dac-ul Bur-Brown PCM1792A...datasheet-ul ala spune mai mult decat thd-ul inerent dac-ului

ma intreb cati chiar citesc datele prezentate in tabelele din datasheet-ul unui dac ca acesta...

http://www.ti.com/lit/ds/symlink/pcm1792a.pdf

spre exemplu , in modul PCM, thd SCADE simtitor odata cu SCADEREA frecventei de esantionare.

 

pt ca tot veni vorba de sabre:

https://myl8test.files.wordpress.com/2013/05/download-es9018-datasheet-here.pdf

eu am avut pe masa kitul de evaluare de la ess , l-am si ascultat si masurat pe AP system two.

 

Am lucrat si cu AP system one si two, doar 5 saptamani din viata mea, asa ca teoretic am trecut testul de o saptamana al lui @sesebe, practic am avut senzatia ca si jumatate de an e putin ca sa intelegi tot ce poate face aparatul ala fara cunostinte aprofundate de matematica si analiza de semnal atat digital cat si analog.

 

Cu toate astea:

 

Eu n-as indrazni sa atac in forta folosirea unei placi de sunet, eventual cu un filtru notch sau distortion lens magnifier a la Cordell sau Anedio,mai ales ca insusi proprietarul celor doua AP-uri mai sus pomenite, fost inginer la Sony si implicat in proiectarea primelor SACD-uri spunea ca o placa de sunet pe usb ca instrument de masura da rezultate suficient de bune in peste 90% din cazuri .Eu am lucrat in biroul sau doar ca un umil tehnician est european . Totusi pe acel birou erau vreo patru laptop-uri scumpe rau de tot care rulau softuri si mai scumpe doar pt a analiza ceea ce niste mini placi de sunet pe usb puteau sa inghita.

 

In afara faptului ca un AP iti certifica munca la nivel international si poti oricand sa te iei de gat cu alti producatori de aparatura audio daca ai interese comerciale,

In afara faptului ca un AP face APROAPE orice fel de analiza de semnal pana la 250khz, inclusiv in domeniul digital si asta CONTEAZA

Iesirile din generatorul AP se fac prin transformatoare de iesire , deci acel 1khz cu thd foarte mic este de preferat sinusoidal, la fel ca si muzica pe care o ascultam si generarea semnalelor patratice in domeniul audio nu are relevanta in analiza imd si thd nici in generarea unui Bode plot.

De ce?

Pai care este slew rate-ul unui semnal patratic ideal in jurul potentialului zero si care cel al unui semnal sinusoidal?

Totusi o analiza vizuala pe osciloscop a reproducerii unui semnal patratic este foarte importanta si da informatii importante intr-un mod mai putin sofisticat decat analiza fft.

 

O sa va spun totusi un secret folosit de cei care detin AP system two.

Daca luati o fotografie oarecare de pe net vedeti ca system two are iesire de casti, da, iesire de casti!!!

La ce foloseste?

Atat in cazul thd+n, fft cat si imd, ai posibilitatea sa asculti ceea ce aparatul masoara dupa indepartarea fundamentalei .

 

De curand am achizitionat o placa de sunet muuult inferioara acestor placi xonar , Audient id22.

Desi am luat-o in principal pt ca vreau sa-i convertesc intrarile de microfon in intrari phono si sa inregistrez viniluri in format digital.

 

Are doar 96khz sampling rate , este produsa anul asta, dar de doi ani este produsul cu cele mai mari vanzari in domeniul studiourilor de recording mici si mijlocii, atat datorita pretului, , nr de intrarei iesiri cat si iesirii de casti care este foarte capabila, mai capabila decat restul intrarilor si iesirilor, iar castile mele sunt de 250 de ohmi (bayerdynamic)si 600(AKG):

 

https://audient.com/products/audio-interfaces/id22/tech-specs/

 

Oare de ce ar cumpara un studiou de inregistrari o placa de sunet care pe toate intrarile si iesirile are thd si snr mai mare de zece ori decat cele de pe iesirea de casti?

Or fi asa prosti inginerii de sunet sa asculte toate artefactele placii de sunet, sau pur si simplu acele artefacte nu pot fi auzite sau sunt insignifiante,si adevaratii parametri ai unui circuit audio nu constau in numarul de zerouri al thd?

 

Acum mai ganditi-va si la faptul ca majoritatea studiourilor din lume inca folosesc aparate bazate pe ne5532-34, ca muzica procesata de acestea este ceea ce ascultam noi cu ultraechipamentele noastre de fite si ca urmatorul parametru nu este luat aproape deloc in sema de multi dintre cei care proiecteaza aparatura audio :

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Crest_factor

 

iar asta e inca un aparat care ar putea misca imaginatia unora:

https://www.quantasylum.com/content/Products/QA401.aspx

Editat de R2R
Link spre comentariu

Deci daca dupa ce cumperi un AP de 17 000 de dolari constati ca cea mai utila este iesirea de casti si filtrele , de ce in loc sa masuram thd

nu am folosi un sistem care sa ne permita doar sa auzim thd si imd dupa indepartarea fundamentalei?

 

Asa cum poate ca domul @sebi-c a dorit sa se inteleaga, faza distorsiunilor in raport cu fundamentala este foarte importanta dintr-un cateva motive foarte simple si logice :

 

Daca distorsiunile armonice sunt mici ,slab audibile, dar defazate de fundamentala , se vor auzi pt ca vor umple ""spatiul dintre cuvinte"" , vorba poetului..

Daca distorsiunile armonice sunt relativ mari , diminuate acceptabil in raport cu fundamentala, dar in faza cu ea, vor fi, fie ingropate sau acoperite de fundamentala, fie vor suna mai mult sau mai putin disonant dupa felul armonicelor(pare ori impare), dupa ordinul lor(psiho-acustica) si dupa nivel.

Daca sunt atat de mici incat sa fie inaudibile nu mai conteaza daca-s in faza sau nu.

Pana aici am vorbit doar de distorsiuni liniare.

 

Dar ce putem asculta la casti si sa fie relevant daca nu putem analia faza semnalelor in raport cu fundamentala care acum este atenuata?

Ascultam si produsele distorsiunilor neliniare, imd, cat si relatia thd defazat cu fundamentala la volum mic asa cum se intampla cand un semnal de amplitudine mare distorsioneaza puternic, distorsiunile sunt defazate , si se aud pe urmatorul pasaj audio cu semnal de amplitudine mai mica, asa cum e cazul muzicii reale, dinamice.Asta ar fi cam ca cum suna un "" breathing"" , ca la vechile sisteme de reducere a zgomotului DBX .

 

Aceeasi teorie se aplica in cazul boxelor puternic reactive cand distorsiunile lor proprii nu sunt in faza cu cele armonice si nici cu fundamentala generate de amplificator si celebra teorie care spune ca distorsiunile boxelor sunt de cel putin zece ori mai mari decat cele generate de amplificator si prin urmare nu conteaza distorsiunile amplificatorului, CADE pt ca temporal ocupa alt loc pe timpan si distorsiunile thd sau imd proprii amplificatorului se vor auzi distinct fata de cele ale boxelor, daca amplificatorul nu are capacitatea sa corecteze foarte repede distorsiunile boxelor prin intermediul reactiei negative .

Daca nu ma insel @Kosmin a pomenit mai demult acest lucru, distinctia audibila dintre distorsiunile boxei si distorsiunile amplificatorului.

 

Tocmai de aceea, un sistem de boxe slab reactive poate face ca intreg sistemul sa sune mai armonios, chiar si cand reactia negativa este foarte slaba sau lipseste cu desavarsire.

 

Iar conceptul de "armonie"" nu ar trebui sa lipseasca din vocabularul electronistului audio.

Editat de R2R
Link spre comentariu

Oare care ''aparat'' masoara bine ???

Sunt unii care te privesc ca pe un guru in masuratori, deci "oboseste-te" cu un raspuns (argumentat). Intrebari pun incepatorii.

Astept deci raspunsul tau vis-a-vis de filmuletul de pe youtube.

Link spre comentariu

Astazi am deschis audient-ul care teoretic ar trebui sa fie pe maxim 96khz esantionare si inauntru sunt trei dintr-astea:

 

http://www.ti.com/lit/ds/symlink/pcm1798.pdf

unul dintr-asta:

http://www.ti.com/lit/ds/symlink/pcm4220.pdf

 

plus ceva de la astia:

http://www.xmos.com/products/silicon/xcore-audio

 

da nu am timp acum sa identific exact ce anume de la ei, oricum interfata asincrona usb si restul intrarilor si iesirilor digitale.

Ce sa vezi: in capatul intrarii de microfon cu tranzistori sade cate un ne5532, smd evident.

restul operationalelor de pe intrari iesiri sunt njm6080

 

Lm4562 scrie pe ei daca ma uit mai bine saptamana viitoare :-)

 

Deja ma intreb cat costa upgrade-ul la pcm1792...

 

mai multe nu va spun pt ca nu vreau sa pierd garantia.Teoretic e pierduta deja, dar un mic secret: ID22 nu are sigiliu, deci poate fi desfacut in liniste ;-)

Ma rog...am vorbit deja cu cei de la audient si mi-au oferit chiar si schemele daca ma intereseaza un modding in partea analogica pt adaptare de preu phono.Interesant, nu?De parca as avea nevoie acum dupa ce am platit o caruta de bani pe masinarie.

Editat de R2R
Link spre comentariu

Amplificatorul e un MC40, THD=0,5% (-46dB) la 80W.

Posted Image

 

Posted Image

 

Oare care ''aparat'' masoara bine ???

E vorba de numai 40W! Lucrurile sunt scoase din context. Mie mi se pare ca omul n-a reusit sa rate ce era de aratat. Nu vezi nici un fel de valori pe axa Oy, asa ca sa nu facem afirmatii fara acoperire. Uitate la masuratorile mele sa vezi ce mod de integrare alegi, precum si ce poate placa asa! Eu zic ca nu sunt diferente notabile fata de analizor.

Revin inca o data la chestiune! Nu facem aici tot felul de demonstratii sa aratam superioritatea nu stiu a carei scule. Aici trebuie sa aducem contributii la ce ne sunt utile aceste scule pentru a face un amplificator mai bun, chestiuni fundamentale sau mai putin, dar care sa demonstreze ceva util. Puneti si voi ceva masuratori, precum si la ce va sunt utile, cu explicatii, precum si folosirea lor in procesul de constructie al unui amplificator, etc. Chestiuni teoretice cu impact practic, nu teoria chibritului!

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări