Vizitator Test001 Postat Octombrie 9, 2015 Partajează Postat Octombrie 9, 2015 Salut tuturor, Vreau sa incep prin a spune ca sunt un incepator intr-ale electronicii si prin urmare, pentru a descrie ceea ce am nevoie, nu voi folosi prea multi termeni specifici. Deasemenea imi cer scuze daca am postat in topicul gresit. Micul proiect pe care vreau sa il realizez necesita un interupator fara retinere legat la o yala electromagnetica(electromagnet) acesta fiind tot timpul inchis. Pentru ca yala electromagnetica sa se poata deschide (pentru un timp T) trebuie ca intrerupatorul sa fie actionat timp de cateva secunde (timpul de actionare sa se poata schimba). Exemplu: Daca setarea intrerupatorului se face la 3 secunde, va necesita un timp mai mare sau egal de actionare a acestuia pentru ca electromagnetul sa iasa din tensiune pentru o anumita perioada (de exemplu 1 min). Daca intrerupatorul va fi actionat mai putin de 3 secunde, sa nu se intample nimic. PS: daca este stupid ceea ce cer va rog sa ma indrumati spre ceva apropiat de ceea ce am nevoie. Multumesc! Link spre comentariu
bobinatorul Postat Octombrie 11, 2015 Partajează Postat Octombrie 11, 2015 Nu e deloc stupid ce vrei doar ca depinde de cunoștințele tale cat de complicat poate fi. Dacă vrei doar un montaj în care o simplă apăsare de buton sa-ti mențină deschisă yală un timp de x secunde cu reglaj dintr-un potențiometru se poate realiza cu un 555. Fază cu apăsarea butonului mai mult de 3 secunde se poate face și cu componente discrete dar cred ca e mai complicat decât un microcontroller programat care ar face toată treaba. Te descurci să faci montajul după o schemă dată? Link spre comentariu
Vizitator Test001 Postat Octombrie 11, 2015 Partajează Postat Octombrie 11, 2015 (editat) Nu ma intereseaza declansarea printr-o simpla apasare scurta.O schema este binevenita. Chiar daca nu ma descurc e un punct de plecare. Editat Octombrie 11, 2015 de Test001 Link spre comentariu