svsu Postat Octombrie 8, 2015 Partajează Postat Octombrie 8, 2015 (editat) Prima este legată de un proiector led 10W cu PIR in care initial led-ul mergea foarte slab, inlocuind led-ul am constatat efectul de stroboscop. C-uri verificate, componente active (mai putin IC), la fel, poate aveti vreo idee. Doi, o lampă de veghe pe baterii (4,5V) cu PIR si trei led-uri. Nu simte miscarea. Mai jos aveti pozele. Editat Octombrie 9, 2015 de Dr.L schimbat titlul Link spre comentariu
mihaicozac Postat Octombrie 8, 2015 Partajează Postat Octombrie 8, 2015 La primul probabil ledul nou are tensiune mai mare de funcţionare decât cel original, iar la al doilea ca să verifici funcţionarea trebuie să deconectezi fotorezistenţa. Link spre comentariu
loleksibolek Postat Octombrie 8, 2015 Partajează Postat Octombrie 8, 2015 Incearca sa pui in serie cu ledul o rezistenta de cativa ohmi si 3w. Link spre comentariu
validae Postat Octombrie 8, 2015 Partajează Postat Octombrie 8, 2015 Ledul schimbat cere probabil un curent mai mare sursei, ca urmare apare un riplu mărit și lumina fluctuează fiindcă pe condensator tensiunea este puternic ondulatorie. Senzorul PIR în ce circumstanțe s-a defectat ? Bănuiesc că a funcționat cândva și fie s-a încercat alimentarea din altă sursă, ori s-a întâmplat altceva... aș testa în primul rând senzorul PIR măsurând pe terminalul de ieșire dacă se modifică tensiunea la mișcarea mâinii prin fața lui și mai ales dacă primește o tensiune de alimentare.Idei de testare a senzorului în montaje simple găsiți ușor: https://www.google.ro/search?q=pir+sensor+testing&client=opera&hs=Fxx&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0CFIQ7AlqFQoTCOGwluzIs8gCFQETLAodxk0Ndw&biw=1364&bih=642 Dacă încercați testarea doar cu multimetrul, ar fi bine de știut că impulsul apărut la detecție este foarte scurt și poate fi sesizat doar cu aparate prevăzute cu afișor bargraph și viteză mare de eșantionare, un multimetru ordinar nici nu ,,simte,, pulsul rapid.... Link spre comentariu
svsu Postat Octombrie 9, 2015 Autor Partajează Postat Octombrie 9, 2015 Frecventa cu care clipeste led-ul (10W) este de circa 25 Hz, deci nu riplu de 50Hz, iar led-ul se aprinde tare. Din circa zece lampi cu led si PIR, patru au dat semne de stroboscop sau led slab, iar doua au scurt pe modulul de alimentare led. La problema a doua o sa testez separat modulul PIR. Multumesc. Link spre comentariu
aygun Postat Octombrie 9, 2015 Partajează Postat Octombrie 9, 2015 Alimenteaza LED-ul ( in rimul caz ) cu o sursa externa la tensiunea dorita. In aldoilea caz este senzorul pir defect. Cumpara unul si inlocuieste-l. Am patit si eu faza asta. Spor . In primul caz , o sursa separata a rezolvat problema. Primul LED a cedat dintr-o Cauza, efectul a fost slabire iluminarii. Posibil ca sursa s aintre in limitare daca LED-ul inlocuit cere curent mai mare. LED-ul de 10W se alimenteaza sigur la 12 Volti. Vezi ce curent necesita si calculeaza o rezistenta serie care sa limiteze curentul pe led. De regulaundeva de 47ohmi sau chiar 22ohmi ajung. Link spre comentariu
Dr.L Postat Octombrie 9, 2015 Partajează Postat Octombrie 9, 2015 E scris un pic imprecis ca ledul de 10W se alimenteaza la 12V... Parca ne chinuim aici de ceva timp sa facem cunoscut ca ledurile se alimenteaza numai cu limitare de curent si nu cu limitare de tensiune (adica la tensiune fixa)! Reformuland ce ai scris mai sus, ar veni asa: Ledul (COB-ul!) de 10W contine, cel mai probabil, 3 leduri inseriate, deci are nevoie de o sursa de curent constant (macar o rezistenta! dupa cum ai mentionat deja), care poate asigura si tensiunea de 12V (de la 10V in sus). Lung si complicat, dar asa functioneaza ledurile. Link spre comentariu
Alexutz Postat Octombrie 9, 2015 Partajează Postat Octombrie 9, 2015 (editat) Leduri de 10W sunt de la emittere (de exemplu Cree, incepand cu vechile versiuni de 900lm cold si 600lm warm la 2.9...3.5V/3A max) pana la COB-uri, iar cand zicem COB cuprindem la modul generic tot ce e legare serie-paralel sau doar serie. 10W pot fi pe cold white, cum am intalnit, 9 cipuri, 3 grupari in paralel a cate 3 serie, sau warm, unde avem cipurile inseriate, si tensiuni de 36-39V la 300mA max, fata de 900. Cata vreme COB-urile din proiectoare sunt nemarcate, no name, nu avem DS exact. Putem doar masura scc si vedea cat i se da ledului, si nu cat se recomanda nominal. Firmele serioase dau tensiune min, typ, max si curentii corespunzatori. Daca pe maxim (sa zicem 39V, fata de minimul de 33) nu e indicata valoarea in lumeni, inseamna ca producatorul nu garanteaza acele 30 sau 50000 de ore curentul care ii corespunde acelei tensiuni. Nu exista corespondente stricte intre putere si tensiunea de alimentare. Exista Osram de 3.5V/5W, Citizen de 19V/6W, Cree de 12V/15W (Cree MK-R). COB-uri de 50W exista si la 24V si la 36. Inclusiv RGB-pot fi grupari de cate 8 sau de cate 16 leduri pe fiecare culoare, de aici si diferenta la alimentare. Sa ne dam pareri doar in functie de putere mi se pare hazardat. Ledul in cauza trebuie testat in curent constant si nu cu o sursa de tensiune! Iar rezistentele se folosesc la puteri foarte mici, e absurd sa distrugem un led tatonand cu rezistente la nimereala. Asta in conditiile in care nu masuram Tj max ci in cel mai bun caz o aproximam dupa cea a radiatorului. Oricum...mare parte din proiectoarele, lampile cu led au radiator foarte subdimensionat. La care se adauga fixare proasta cu suruburi, uneori COB-ul nici macar nu e perfect paralel cu suprafata! Pasta termica insuficienta, pusa prost samd. Nu merita nimic recuperat-nici ledul, nici carcasa, nici sursa. Si chiar daca s-ar inlocui ledul, sau o componenta, situatia se va relua, proiectul fiind prost. Multe corpuri cu leduri tin mai putin decat vechile CFL-uri; avem o tehnologie inca in faza "demo" si credem ca democratizarea produselor prin ieftinirea preturilor e asociata cu calitatea la pret mic. Lampile industriale sunt cu totul altceva... Editat Octombrie 9, 2015 de Alexutz 1 Link spre comentariu
aygun Postat Octombrie 9, 2015 Partajează Postat Octombrie 9, 2015 (editat) De regula , COB-urile de 10W se alimenteaza la 12Volti si daca sunt ca cel din link-ul ce il voi atasa , atunci au 9 celule legate trei serie /paralel. Tensiunea de alimentare este undeva de 12-14Volti iar curentul de vreo 900mA. Spun asta pentru ca am vreo patru bucati in posesie. Si am specificat sa se inserieze o rezistenta tocmai pentru limitarea de curent. Nu cred ca omul are vreun model , foaie de cataloc sau sursa de laborator cu care sa poata face masuratorile de rigoare. A cerut o solutie practica si la indemina. Iata si link-ul: http://www.alciro.org/alciro/diodo-LED_21/diodos-leds-potencia_302_en.htm De asemenea , autorul topicului nu a pus poze decat cu montajele nu si cu LED-urile in sine. Cel putin in primul caz se puteau pune poze cu LED-ul original alproiectorului si cu cel Nou. Daca sursa da un curent mai mic decat cere LED-ul e logic sa apara anomalii. De aici a fost si ideea cu sursa externa si rezistenta inseriata. Un alimentator de 12volti /1amper era suficient ca sa vada unde e problema. Editat Octombrie 9, 2015 de aygun Link spre comentariu
Dr.L Postat Octombrie 9, 2015 Partajează Postat Octombrie 9, 2015 Daca sursa da un curent mai mic decat cere LED-ul e logic sa apara anomalii. Ledul nu cere curent! El lumineaza la orice curent ii dai, daca sursa ii poate livra si tensiunea pe care o cere la curentul respectiv! Ciudat ca 3 celule serie sa ceara 12V si nu 9-10. Ledul lumineaza si la <1mA. Cine a zis ca are nevoie de o sursa de laborator? Dar, pt a nu arde ledul, in primul rand trebuie mentionata limitarea obligatorie a curentului, varianta f simpla si de test fiind rezistenta, apoi o sursa de tensiune, conectata la ansamblu. Link spre comentariu
Alexutz Postat Octombrie 9, 2015 Partajează Postat Octombrie 9, 2015 Pentru 12V merge mai bine decat o rezistenta http://www.merghart.com/p/27/Two-Transistor-laser-current-source exista si varianta cu mosfet, la 12V nu e o problema. Link spre comentariu
Alexutz Postat Octombrie 10, 2015 Partajează Postat Octombrie 10, 2015 As adauga ca un led de firma costa mai bine de jumatate din proiectoarele astea "gri sau negre" de 10W. Avem aici 2 Citizen de 10.7W, respectiv de 43W http://postimg.org/gallery/1ic0fccx4/c212bfe0/ Alimentarea va fi din elementi LiIon 3 pachete a cate 4 in paralel; am ales 4 ca sa mearga cu orice 18650 deoarece Idischarge difera de la un model la altul-cei de infiletanta suporta zeci de C, cei prosti 0.5C (eventual si la incarcare aceeasi problema). La sursa lucrez. Dupa cum se vede "accesoriile" cum e reflectorul e "fitted to" si preseaza ferm si omogen ledul pe radiator. DS http://www.tme.eu/ro/Document/93754af04b466fe0f873266852517eef/CLL030-1208A1-503M1A2_P1477_1011_E.pdf Tabelul arata 1910lm la 480mA, maximum fiind 960. Eficienta ledului: 36.6Vx0.48A=17.5W; la 1910lm avem 108lm/W. As paria ca proiectoarele no name sunt mult departe de aceasta valoare, si ea bine depasita de ultimele COB-uri. Link spre comentariu
turcu_dan Postat Octombrie 10, 2015 Partajează Postat Octombrie 10, 2015 Interesant.... led-ul are 1910lm alimentat la 36V si 450 mA? Ai idee daca acest led poate inlocui cu scucces un proiector clasic cu halogen de 150W? E undeva pe aproape, cred...... Care sunt dimensiunile radiatorului? Pare cam mare..... Link spre comentariu
Alexutz Postat Octombrie 10, 2015 Partajează Postat Octombrie 10, 2015 Radiatorul nu e deloc mare. Poate pare, comparativ cu ce vedem in chinezisme de 2 lei unde se face economie pana si la lungimea suruburilor de fixare... Evit sa compar halogenele si restul becurilor cu filament cu ledurile si mai ales "echivalentele" spot led-bec clasic. Reclamele sunt reclame, se accepta minciunile prin omisiune, prin raportarea la elemente incontrolabile samd. Reclama se face si pe aici, cand unii declara ca becoledul de 10W "lumineaza mai tare decat un bec clasic de 100W". Portita de iesire ar fi ca perceptiile sunt subiective... 1 Link spre comentariu
Dxxx Postat Octombrie 11, 2015 Partajează Postat Octombrie 11, 2015 Alexutz are mare dreptate, mai les despre dimensionarea radiatoarelor, si ca de obicei are si realizari... MihaiCozac cred ca aspus deja care este problema, hai sa detaliem: - montajul din prima figura este probail un SMPS cu iesire CC (desi are o schema mult simplificata fata de uzual...) - deci orice comentariu cu rezitente de limiare este inutil, sursa trebuie sa dea curent constant. DACA FUNCTIONEAZA CORECT. - astfel de surse au insa un domeniu definit pentru tensiunea de iesire: daca tensiunea pe COB este prea mica intra in protectie de scurt-circuit, iar la tensiune prea mare exista o limitare, asa ca poate sa mearga "in gol" fara pericol de supratensiune. Deci este posibil ca sursa sa nu aprinda de loc COBul daca acesta necesita tensiune peste pragul de limitare. Daca tensiunea COBului este mai mica decat pragul de jos, atunci va intra in protectie, si iluminarea va fi intermitenta, in pulsuri - deci cred ca asa ceva se intampla. Ce nu corespunde este faptul ca uzual pulsurile sunt de cativa Hz nu 25... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum