Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Energie cinetica sau energie potentiala


Vizitator Buruiana

Postări Recomandate

pai asta e si secretul. sa ai un magnet, super magnet, si nu ma refer la neodim (ma intreb daca e asa super magnet, ar ajunge in PMS ?). ceea ce ziceam, doar in nanotehnologie mai inventezi ceva.

 

e cam ceva in genul celulelor voltaice, care azi au un randament de ~16%. pai daca am face noi unele care ar avea undeva la 98%, ce bogati am fi noi, si cata istorie s-ar scrie cu numele nostru.

 

dar.. DACA. pentru ca n-ai cum sa invingi laboratoare intregi de cercetare. sau...ai ?

Editat de Vizitator
Link spre comentariu
Vizitator Buruiana

Domnule Marian, nu pot sa demonstrez decat prin experiment practic. ,,Norocul" meu este ca in ceea ce am propus nu sunt decat 2 timpi si ca s-au fabricat deja magneti cu un raport ,,mare" (oare destul de mare ?) intre forta de respingere si greutatea proprie. Dar tot experimentul este dovada clara ca am gandit corect sau am batut campii.Pentru Tunator: nu este, din pacate asa de simplu, pentru ca e nevoie de o precizie, in prelucrarea diverselor materiale care intra in componenta aparatului, pe care nu o pot atinge cu ceea ce in mod uzual (eu cel putin, altii or avea case mai pricopsite din acest punct de vedere) se gaseste prin casa. Dar ma stradui .. .

Editat de Buruiana
Link spre comentariu

Forta nu e energie! Greutatea mea apasa cu forta patul cand dorm, dar nu produce energie. (poate doar atunci cand cad din pat :rade: )

App Daca magnetul contine energie prin forta de atragere sau respingere, de ce pamantul nu e capabil de asa ceva prin forta gravitationala?

Link spre comentariu
Vizitator Buruiana

Pentru Kreator: Cititi si postarea #89.In alta ordine de idei, cazul prezentat de dvs. este un caz de echilibru, in care sunt prezente 3 forte : forta de atractie gravitationala a pamantului, forta de reactiune a saltelei si forta de frecare dintre dvs. si saltea. Greutatea dvs. a produs, la momentul cand v-ati asezat pe pat, caldura. Extrem de putina, e adevarat, dar s-a produs ca urmare a deformarii saltelei. Deci, pana in momentul in care s-a realizat echilibrul de pozitie intre corpul dvs. si pamant, s-a facut un transfer de energie: cinetica in caldura.Asa este, forta mecanica in sine nu este energie, este doar una dintre manifestarile ei. Asa cum lumina perceputa de ochiul uman nu este energie dar este manifestarea la nivelul creierului (uman sau animal) a impactului (energie deci) fotonilor cu pata galbena. Energia de impact cedata conurilor si bastonaselor se transforma in trigger-e, de diverse amplitudini si frecvente, rezulta deci diverse nuante de culoare si diverse nivele de stralucire a luminii.

Link spre comentariu

Rasputin, in afara de mecanismul biela- manivela, mai are in comun functionarea in impulsuri. Las la o parte confuzia cu adiabata . . . 

 

Bine, nu zic nu, lăsaţi la o parte confuzia cu adiabata, deşi era indicat să n-o lăsaţi. Dacă dădeaţi atenţie la chestiunea cu adiabata n-aţi fi îndemnat să spuneţi că motorul termic funcţionează în impulsuri. Avem, în cazul motorului termic, din cei patru timpi (cicli) trei ce necesită energie şi unul singur e capabil a dezvolta suficientă energie cît să asigure funcţionarea celorlalţi trei şi să producă şi un lucru mecanic util. Destinderea adiabată a gazelor de ardere “dă” această energie; de drept ea nu dă nimic, doar realizează un lucru mecanic prin care energia termică a gazelor de ardere (energie responsabilă pentru creşterea de presiune) este transformată în energie mecanică.

Cînd îndemnaţi a descrie cele ce ţin de tehnică îndemnaţi a folosi şi exprimarea cuvenită. Motoarele cu jet de gaz sînt motoare ce funcţionează pe baza principiului conservării impulsului şi a legii a treia a dinamicii, adică putem îndemna a spune că funcţionează pe bază de impuls. Despre motorul jupînului Otto nu putem spune acelaşi lucru.

 

La chestiunea cu energia cîmpului magnetic aveţi dreptate. În cîmp este înmagazinată energie, multă sau puţină zău că nu contează, ce contează e faptul că ce aţi imaginat nu este funcţional. Povestiţi cum vedeţi funcţionarea ca să ştiu cum formulez eu răspunsul.

Link spre comentariu
Vizitator Buruiana

Pentru Rasputin: 1. ,,In termodinamică, un proces adiabatic este o transformare care se petrece într-un sistem ce nu efectuează schimb de căldură cu exteriorul." Nu prea cred ca in realitatea din motoarele noastre de sub capota se intampla asa, din cauza asta se considera ca este o transformare politropa, ,,Noţiunea de transformare politropică a fost introdusă prin analogie cu transformarea adiabatică ; diferenţa majoră dintre aceste două transformări este că în timp ce k este o marime variabilă, n este o constantă. Într-o transformare politropă sistemul poate primi sau ceda caldură." Fara sa fiu malitios, studiati indeaproape cele doua transformari si ve-ti constata diferentele.2. In economia generala a transferurilor de energie, intr-un motor termic, singura forta ce nu variaza foarte mult (desi nici ea nu este constanta) este forta de frecare (in lagare, in zona de contact semering-uri-cilindru, etc.), iar celelalte variaza dupa legi continue. Singura forta care ,,apare si dispare" este forta de apasare rezultata ca urmare a exploziei amestecului carburant. Ca din punct de vedere constructiv motorul este prevazut cu sisteme de atenuare a socului de presiune, implicit impiedicarea mersului sacadat, asta este altceva. Volanta are si acest rol, faptul ca de regula motorul automobilului dvs. are minim 4 cilindri care lucreaza sincron (in timpi motor) duce la ,,uniformizarea" procesului. Daca ascultati cu atentie un motor monocilindru in 4 timpi, chiar si cu volanta, ve-ti putea auzi ,,pocnetul" ritmic al exploziei.

Link spre comentariu

Greu cu cine nu intelege ca forta magnetica , electrostatica , gravitationala , etc pot avea cel mult energie potentiala ... exact ca forta elastica a unui arc . Poti sa-ti inchipui ca intre magneti exista niste arcuri invizibile :rade: Cel mult poti recupera , daca neglijam pierderile , energia inmagazinata ca sa intinzi ori comprimi arcul  , sau sa apropii magnetii care apoi se vor respinge , sau sa-i invarti ca odata sa se atraga si apoi sa se respinga si orice alta combinatie ... este imposibil sa obtii ceva in plus orice aranjament ai face si orice super-magneti ai avea

Editat de Depanatoru
Link spre comentariu
Vizitator Buruiana

Pentru Depanatoru:1. Daca impulsul initial dat de forta de respingere este suficient de mare (daca) si tinand cont ca acest impuls se mentine infinitezimal de aceeasi valoare, pana cand starea de magnetizare scade de asa maniera incat impulsul initial nu mai este suficient sa roteasca ansamblul, atunci va functiona. 2. Cam ca si in cazul unui motor pneumatic, in momentul in care presiunea din cilindru este prea mica sa mai invinga fortele din ansamblu motorul pneumatic se va opri. Se va opri chiar daca presiunea din cilindru este mai mare decat cea ambientala.

Editat de Buruiana
Link spre comentariu

Cu mica diferenta ca motorul consuma energie la fiecare ciclu ca sa invinga acele forte ... nu merge din impulsul initial la nesfarsit . La motorul tau magnetic de unde ia energie la fiecare ciclu ?

Editat de Depanatoru
Link spre comentariu
Vizitator Buruiana

Pentru Depanatoru:1. Motorul consuma combustibil ca sa creeze presiune respectiv impuls. Motorul pneumatic ,,consuma presiune" gata facuta, inmagazinata in cilindrul rezervor. Cam asta face si magnetul, asigura presiune ,,gata facuta".2. Nu doar un singur impuls, ci impulsuri repetate, generate de forta de respingere dintre magneti si de diferenta de pozitie relativa a lor + ,,intreruperea" sincrona a campului, cu ajutorul ,,supapei magnetice".

Editat de Buruiana
Link spre comentariu

Magnetul nu contine nimic "gata facut" in el ... faci o confuzie grava daca crezi ca e energie in magnet cumva bagata acolo in procesul de fabricatie . Ti-am zis ca e consecinta rotatiei electronilor din atomii respectivi , care prin solidificare in camp magnetic au ramas aranjati pe directia nord-sud a magnetului .

Editat de Depanatoru
Link spre comentariu
Vizitator Buruiana

Pentru Depanatoru:1. Daca un magnet permanent nu ar avea energie nu ar putea modifica proprietatile spatiului din jurul sau. Indiferent cum a ajuns acea energie in el. De acord ?

Link spre comentariu

Nu e adevarat , forta magnetica , electrostatica , gravitationala nu transporta energie , de asta pot avea numai energia potentiala ce tu o inmagazinezi in ele cand le misti in raza de actiune. Schimbul de energie se manifesta prin caldura , luata sau cedata ... ori temperatura magnetilor nu se modifica oricat atrag si resping .

 

In orice motor , cilindru cu gaz , reactie chimica , etc , cam tot ce ne inconjoara si e cu schimb de energie se manifesta forta electromagnetica , cu purtatorul sau de energie binecunoscutul foton , vizibil sau nu . Ori magnetii , sarcinile electrice ce se atrag si resping , gravitatia , nu schimba fotoni intre ele , deci nu fac schimb de energie . Fara schimb de energie nu poate exista un motor , care exact asta presupune . Din motivul asta sunt excluse motoarele cu magneti pasivi , motoarele electrostatice si gravitationale

Editat de Depanatoru
Link spre comentariu

Singura forta care ,,apare si dispare" este forta de apasare rezultata ca urmare a exploziei amestecului carburant.

Am să vă spun exact unde este greşită analogia pe care o faceţi cu motorul termic.În timpul 3 al ciclului, gazele aflate în expansiune au deja o energie cinetică ceeste transferată pistonului. Acelaşi lucru este valabil şi pentru un motor pneumatic(aerul aflat într-un recipient sub presiune şi introdus în cilindru printr-o supapăeste la rândul său un "purtător" de energie cinetică, producând un efect similar).Dvs. confundaţi sistematic o forţă de respingere cu energia preluată de piston.În concluzie, într-un motor (termic sau pneumatic) pistonul transformă energia cineticăa unui gaz în energie mecanică.Atenţie, în situaţia dvs. la "intrarea" în sistem NU EXISTĂ acea energie cinetică !Ba mai mult de-atât, pistonul NU ESTE un "producător" de energie (cum vi l-aţi imaginat),ci un consumator, deoarece (după cum am precizat mai sus) nu face decât să transformeo formă de energie în alta sub un anumit randament. Editat de cristian_draghiescu
Link spre comentariu

Eu am inteles ce vrea sa faca autorul topicului, dar am vesti proaste : nu va merge! In ecranul magnetic, in momentul extragerii acestuia dintre cei doi magneti, vor apare curenti Foucault (sau eddy daca ecranul se roteste) care vor consuma fix lucrul mecanic produs de cei doi magneti. Pt. consultare cautati frana magnetica.

Editat de MLGore
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări