Vizitator Postat Octombrie 9, 2015 Partajează Postat Octombrie 9, 2015 domnule Buruiana. intrebarile astea mi se par de genul "eu cu cine ....votez?" sper sa intelegeti ideea. Link spre comentariu
Vizitator Buruiana Postat Octombrie 9, 2015 Partajează Postat Octombrie 9, 2015 (editat) Nu ati raspuns la intrebare, domnule Genetix. Exista un material pentru ecranare sau nu ? Si chiar nu am inteles ideea. Am pus o intrebare, unii s-au aratat nedumeriti de ce ma intereseaza, am explicat de ce si pana acum nimeni nu imi da un raspuns pertinent. Doar sentinte: ba ca nu se poate, ca au mai incercat si altii, etc. Plus ca eu nu as intelege legile fizicii. Asa o fi, nu neg, dar la intrebarea mea, simpla, tot nu a raspuns nimeni. Deci, imi raspunde si mie cineva ? Editat Octombrie 9, 2015 de Buruiana Link spre comentariu
cristian_draghiescu Postat Octombrie 9, 2015 Partajează Postat Octombrie 9, 2015 Oare de câte ori trebuie scris acelaşi lucru pentru a fi remarcat ?Orice material feromagnetic are proprietatea de a ecrana un câmp (electro)magnetic.Pentru orice alte amănunte: Google, tastând toate cuvintele-cheie din fraza de mai sus sau (de preferat) orice manual de fizică ce conţine capitolul "Electricitatea",fie el chiar şi de clasa a VII-a. Link spre comentariu
Vizitator Buruiana Postat Octombrie 9, 2015 Partajează Postat Octombrie 9, 2015 (editat) Domnule Cristian, multumesc pentru raspuns. De data asta un raspuns aproape la subiect. Spun aproape pentru ca intrebarea se refera la camp magnetic si nu electromagnetic dar sunt multumit de raspuns. Doar ca nu ecraneaza. Inchide liniile de camp magnetic pe principiul celei mai usoare cai si in acest fel se diminueaza distanta la care se manifesta campul magnetic al unui magnet permanent. Buun, deci pot sa ma apuc de treaba. Reamintesc ca acest topic, referitor la materiale de ecranare, l-am redeschis pentru ca cel de acum 2 ani a esuat lamentabil. Si, totusi, cati timpi motor are un motor in 4 timpi ? Editat Octombrie 9, 2015 de Buruiana Link spre comentariu
cristian_draghiescu Postat Octombrie 9, 2015 Partajează Postat Octombrie 9, 2015 Stimate domnule Buruiana:Faptul că nu parcurgeţi răspunsurile anterioare şi tot repetaţica un copil aceleaşi întrebări, sincer să fiu, mă agasează, maiales că v-am făcut deja o observaţie privitoare la maniera camnepoliticoasă în care tot mă chestionaţi cu întrebarea asta de-adreptul puerilă.Citiţi, şi iar recitiţi, şi din nou recitiţi postul #29, până veţigăsi răspunsul.Nu-mi puteţi pretinde să fiu mai explicit şi mai îngăduitor de-atât. Link spre comentariu
Vizitator Buruiana Postat Octombrie 10, 2015 Partajează Postat Octombrie 10, 2015 Domnule Cristian, ati tastat mult mai multe simboluri decat ar fi trebuit pentru a raspunde la intrebarea legata de timpii motor. Raspunsul corect presupune un singur simbol : cel al cifrei unu. Adica 1, un singur timp motor. Daca nici acum nu vedeti similitudinea cu solutia propusa de mine . . ma las pagubas in ceea ce priveste aceasta discutie. Link spre comentariu
Liviu M Postat Octombrie 10, 2015 Partajează Postat Octombrie 10, 2015 Adica 1, un singur timp motor. Esti sigur ca nu te gandesti la ciclul motor?Intrebarea mea neavizata, desigur. Link spre comentariu
cristian_draghiescu Postat Octombrie 10, 2015 Partajează Postat Octombrie 10, 2015 De fapt dorea să spună că din cei 2 (respectiv 4) timpi ai unui motor,unul singur (anume cel în care se produce arderea şi detenta) producelucru mecanic, restul timpilor fiind consumatori de lucru mecanic."M-am prins" de prima dată unde "bate", dar îl las cu ale lui... Link spre comentariu
puriu Postat Octombrie 10, 2015 Partajează Postat Octombrie 10, 2015 . In general energia este relativa. Energia cinetica se refera la miscarea unui corp in raport cu un sistem de referinta. La fel se intampla si cu energia potentiala. La un gaz comprimat presiunea este un parametru de stare, nu o forma de energie. Energia potentiala a unei cantitati de gaz comprimat depinde de cantitatea gazului, de tempratura si de diferenta dintre presiunea sa si presiunea la care ar putea ajunge prin destindere. Odata cu destinderea are loc si racirea gazului. La un motor pneumatic sau la unul cu ardere interna, destinderea poate avea loc pana aproape de presiunea atmosferica, iar la o masina cu aburi pana la vidul din condensator. . Campul magnetic static poate fi limitat intr-un spatiu finit (ecranat) daca sursa campului este inconjurata complet de un material (ecran) cu permeabilitate magnetica mare. Conditia este ca materialul ecranului sa nu se satureze in prezenta fluxului magnetic si poate fi, de exemplu, tabla din fier moale suficient de groasa. La fel poate fi ecranat un spatiu oarecare fata de un camp magnetic static exterior. . Comparatia dintre doi magneti care se apropie si se indeparteaza si un simplu arc este aproximativa. In cazul arcului energia potentiala se afla in arc, dar in cazul magnetilor se afla in camp. In regim dinamic arcul este mult mai bun. Sistemul cu magneti consuma si produce lucru mecanic ca si arcul, dar produce in ambele situatii si caldura din cauza pierderilor magnetice si a curentilor turbionari. Daca in campul unui magnet permenent se deplaseaza un un corp magnetic apar aceleasi piederi. Link spre comentariu
Mircea Postat Octombrie 10, 2015 Partajează Postat Octombrie 10, 2015 In pofida modului direct-brutal de a pune intrebarile, OP are dreptate. Cere un raspuns si primeste o analiza a imposibilului.E treaba lui cum isi "pierde" timpul. PS: Unele persoane nu au o atractie catre fizica, sau unele parti ale fizicii, sau vor sa o rescrie. Banuiesc ca-i si cazul lui OP, sau va fi in curand. Link spre comentariu
Vizitator Buruiana Postat Octombrie 10, 2015 Partajează Postat Octombrie 10, 2015 (editat) 1. Puriule (adica Mosule, nu? ) multumesc pentru lectia de fizica. Era de presupus ca cei care doresc sa-mi raspunda stiu toate astea.2. Da, Liviule, despre ciclul motor era vorba, asa cum am precizat si in topic-urile de mai sus. 3. Domnule Cristian, intrebarile mele au un scop precis. Acela de a urmari, pas cu pas, un rationament. Problema este ca nu putem avea o discutie serioasa atata vreme cat dumneavoastra nu doriti sa ducem rationamentul mai departe. Ne impiedicam de idei preconcepute. Nici Lord Kelvin nu credea ca vor exista vreodata avioane, convins fiind ca doar aerostatele (aparate mai usoare decat aerul) vor putea zbura vreodata. Rationamentul sau era just la momentul respectiv, deoarece nimeni nu crease inca un motor suficient de puternic pentru un avion. La nici 30 de ani de la inventarea avionului exista deja ideea preconceputa ca avionul nu va putea sparge bariera sonica. Ar mai fi exemplul lui H. Herz, care desi ,,inventase" undele radio a declarat ,,sus si tare" ca sunt complet inutile. Asadar istoria tehnicii are deja cateva precedente. Putem continua discutia sau ne vedem fiecare de ale noastre ? 4. Nea Thunderer, cine este OP si ce inseamna ? Nu te supara dar nu cunosc termenul. Editat Octombrie 10, 2015 de Buruiana Link spre comentariu
cristian_draghiescu Postat Octombrie 10, 2015 Partajează Postat Octombrie 10, 2015 Ne impiedicam de idei preconcepute. Nici Lord Kelvin nu credea ca vor exista vreodata avioane, convins fiind ca doar aerostatele (aparate mai usoare decat aerul) vor putea zbura vreodata. Rationamentul sau era just la momentul respectiv, deoarece nimeni nu crease inca un motor suficient de puternic pentru un avion.Constat că iarăşi se foloseşte drept argument acelaşi raţionament greşit. Zborul unui aparat mai greu decât aerul nu încalcă nici-o lege sau principiudin fizică, doar că la vremea respectivă acestea nu erau cunoscute.Însă o construcţie care are pretenţia de a produce lucru mecanic din nimic(exact, forţa de respingere dintre doi magneţi este "nimic" în situaţia pecare continuaţi să v-o imaginaţi) nu ţine cont de o grămadă de legi şi principiicare ACUM nu sunt doar cunoscute, ci şi demonstrate.Dvs. continuaţi să credeţi cu convingere că pot exista alte legi capabile să leanuleze pe celelalte. Legile fizicii nu se modifică precum cele ale oamenilor,oricât de mult şi-ar dori unii acest lucru.Domnul rasputin are perfectă dreptate, acest topic nu are ce căuta pe aria dedicatăenergiilor alternative. Link spre comentariu
Liviu M Postat Octombrie 10, 2015 Partajează Postat Octombrie 10, 2015 intrebarile mele au un scop precis. Acela de a urmari, pas cu pas, un rationament. Daca in primul post ai fi spus ce urmaresti, ce rationament ai la baza si dupa aia ai fi pus intrebari (mai la subiect, asa, nu dat pe dupa copac), ai fi primit probabil raspunsurile dorite. Cum spuneam, raspunsurile primite sunt pe masura intrebarilor. Link spre comentariu
Vizitator Buruiana Postat Octombrie 10, 2015 Partajează Postat Octombrie 10, 2015 (editat) 1. Nu l-am pus eu aici. L-a pus un moderator. Habar n-am de ce, eu doream doar continuarea discutiilor de pe un topic mai vechi, de vreo 2 ani.2. Forta de respingere este ,,nimic" ? Este o forta. Nu cred in rescrierea legilor fizicii ci in aplicarea lor, in anumite conditii. Daca ai avea un arc, care sa se comprime singur, instantaneu, dupa ce l-ai destins la comanda, nu l-ai putea folosi ca sursa de energie ? Uff, ce e asa de greu de inteles ?Domnule Cristian, ca sa intelegeti mai bine ideea, principiul, cum vreti sa ii spuneti, va voi mai da un exemplu. Am un motor termic de 15 CP, il montez pe un avion de 700 kg, cu o finete de 1:4. In mod sigur nu va zbura, doar va rula pe pista. De ce ? Nu are suficienta putere, in (atentie) configuratia data (700 kg, finete slaba). Sau alt exemplu, mai casnic: am un prajitor de paine de 50 W. Pot sa astept mult si bine sa se prajeasca painea aia pe care o pun in prajitorul de paine, cel mult se va usca de la sine. Doresc sa o prajesc, nu doar sa o usuc ? Atunci energia utilizata in unitatea de timp ( se numeste flux de energie) trebuie sa fie mai mare. Acum intelegeti ? Acum 25 de ani magnetii permanenti utilizati in domeniul casnic erau mult mai slabi datorita tehnologiei de fabricare a lor. Daca as incerca sa construiesc masina propusa cu magneti permanenti din ferita ar fi din start un fiasco, pentru ca fluxul magnetic al lor este slab. Astazi avem la dispozitie magneti permanenti cu un flux mai mare, deci sansele de reusita sunt mai mari. Te-ai ,,prins" ? Acum cativa ani am asistat la o demonstratie a ceea ce inseamna transferul de energie in diverse perioade de timp. Au existat 2 epruvete identice din plumb, care, stim cu totii, este moale. Cele doua epruvete au ,,plesnit", printr-o miscare de rotatie a bratului mecanic care il sustinea, o bucata de sina de cale ferata. Vitezele de rotatie a bratului, in cele doua cazuri, au fost net diferite, prima a fost de 1 rot/ min iar cea de a doua a fost de 100 de rot/min. Efectul asupra sinei de cale ferata a fost complet diferit, desi s-a utilizat aceasi cantitate de energie : 8 W. Editat Octombrie 10, 2015 de Buruiana Link spre comentariu
Mircea Postat Octombrie 10, 2015 Partajează Postat Octombrie 10, 2015 OP esti tu, cel care a pornit topicul sau discutia. Vine din ceva cuvinte englezesti. E o prescurtare ca sa nu mai repeti tot numele utilizatorului.Lamureste intai cel fel de epruveta. D-aia gen mortar sau din sticla (numita in limba Romana eprubeta)? Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum