Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

de ce s-a indoit surubul de la rola intinzatoare distributie ?


Vizitator ann

Postări Recomandate

Coincidenta ciudata, acum ma uit la un Sharan cu motorizare 1,9 pompe duze, exact aceiasi problema. Femeia zice ca a schimbat in vara distributia, asa si pare, cureaua este OK, rola Intinzatoare Ok, surubul rolei intinzatoare smuls din chiulasa, usor indoit. Surub nou, lucios frumos.

Comparat cu un surub vW original, capul cu M10 este un" gram " mai lung.motorol a balbait si femeia (nota 10) a avut prezenta de spirit sa opreasca motorul.

  Solutia: joc de tarozi M12, prezon redus M8 la M12 (dintr-un prezon de chiulasa prelucrat cu mare cazna, material f. bun). Asta inseamna ca mecanicul a tras tare sa-l infileteze pana la fata chiulase, surubul insa a ajuns in fundul gaurii si a initiat sficuirea filetului din chiulasa. 2-3 luni a tinut pana s-a smuls. Fericirea este ca nu s-a smuls complet, rola doar s-a inclinat, implicit cureaua s-a slabit insa nu a pasit pe dinti, 

Sper sa inchei lucrarea azi.

   Concluzie preliminara (mai mult ipoteza), e posibil ca pe piata sa fie un lot de Kit-uri distributie neconforme.

   Concluzie certa : la cel mai mic semn de pierdere de putere, balba la motor, etc opriti motorul direct. Desi romnul are pornirea reflexa de a calca si mai tare acceleratia chiar atunci.

 Pai "bovina" de mecanic nu a observat ca rola nu este strinsa cu toata "stradania" lui? A insistat sa stringa pina a curs "sudoarea"  din surub. Il durea"polizorul" sau pinza de bomfaier sa scurteze surubul? Eu in locul femeii as fi mers la "bovina"si i-as fi dat cu rola si surubul in cap.

Editat de GEO 53 BN
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 56
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • GEO 53 BN

    7

  • amudsen

    7

  • adydep

    5

  • dorofteius

    4

Top autori în acest subiect

N-ai cum sa vezi ce zici tu, trebuie sa simti.

Rola intinzatoare e prinsa cu prezon redus (M10 cu M8) , M10 se infileteaza in chiulasa si rola se strange cu piulita M8. Piulita-contrapiulita M8 si strangi prezonul in chiulasa, apoi se monteaza rola, rotesti cu hex6 pana la aliniere semne rola si strangi M8. In mare, asa....

Link spre comentariu

...........................................................................

Comparat cu un surub vW original, capul cu M10 este un" gram " mai lung. Asta inseamna ca mecanicul a tras tare sa-l infileteze pana la fata chiulase, surubul insa a ajuns in fundul gaurii si a initiat sficuirea filetului din chiulasa. 2-3 luni a tinut pana s-a smuls.

..........................................................................................................................................................................................

Despre ce surub vorbesti? Despre ce "cap cu cu M10"vorbesti?. Cind spui surub cu cap, te gindesti automat la cap hexagonal sau cap imbus. Eu am inteles la ce faci referinta.Vorbesti de lungimea partii filetate cu M10 a prezonului,care dupa cum spui tu, este mai lunga "cu un gram". Mecanicul a incercat sa infileteze prezonul, pina cind partea filetata cu M10 a prezonului ar fi ajuns la nivelul chiuloasei. Fiind mai lunga (partea filetata),a strins pina cind filetul din chiuloasa, a inceput sa se smulga. 

Editat de GEO 53 BN
Link spre comentariu

Ai inteles perfect. scuze de gresala initiala, am scris surub in loc de prezon. Ma bucur ca m-am facut inteles, stilul e telegrafic caci trebuie sa prestez  :rade: .

  Ideea este ca mecanicul nu se apuca sa verifice piese noi, din cutii faine, lucioase. Zici ca sunt OK, numai daca e ceva flagrant iti pui probleme, 1,5 mmm nu i-au sarit in ochi, odata, si 2 trebuia sa simta la mana cind filetul a inceput sa se "intinda" ca a ajuns la fundul gaurii cu prezonul. Citeam mai sus cum amintea cineva de cheie dinamometrica, daca prin filete au "trecut" doi-trei mecanici trebuie sa si simti niste lucruri, altfel ramai cu ele in mana

Daca umarul de salt de la M10 la M8 nu e la fata chiulasei rola intinzatoare nu se aseaza bine, gaura excentrica din butucul rolei intinzatoare fiind  tangenta la camasa interioara rulment-rola  risti sa asezi rola nu cu reazem pe chiulasa ci cu reazem partial pe prezon. Nu mai zic ca poti bloca mecanismul rolei de mentinere constanta a tensiunii  din curea (amortizare vibratii flexionale curea date de variatia de tensiune din curea la coborarea tachetilor  pe flancul spate al camei, unii ii zic zvac sau recul axa cu came.)

 Nu mai intru in amanunte ca zapacesc un cititor neavizat.

Ideea e ca am finalizat lucrarea si merge perfect. A avut mare noroc femeia

   Sper sa foloseasca cuiva cele scrise aci. Am o cazuistica bogata de fel de fel de patanii, in masura timpului si a aparitiei decazuri similare am sa mai povestesc. Timpul e dusmanul....

Editat de adrian lucian
Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Domnilor din tot ce s-a povestit aici ceea ce nu inteleg eu este de ce un service autorizat Volkswagen foloseste kit-uri proaste. De ce trebuie clientul sa demonstreze ca un surub nu era bun ? Daca in locul domnului care a imitiat topicul era sotia sau altcineva care nu avea suficiente cunostinte sau capacitate de analiza a ceea ce scrie pe forum, ce se intampla ?

Stie nevasta-mea ce-s aia culbutori sau distributie ? Ea se urca in masina si merge. Cand apare in bord Service se duce la service. Mi se pare revoltator ca un service autorizat sa distruga o masina si clientul sa faca expertiza.

Link spre comentariu

........... Mi se pare revoltator ca un service autorizat sa distruga o masina si clientul sa faca expertiza.

 

Chiar daca sunt off-topic , ce te mai mira sau te revolta????...hai sa ne uitam in ce tara traim .....mor tinerii pe capete arsi de vii ........

 

Atunci ne mai miram ca un bou de macanic este un iresponsabil nenorocit ??? si ca , il doare in cot de masina clientului ???

 

Astia suntem ......iresponsabili

Link spre comentariu

Buna ziua domnilor. Revin cu un raspuns la acest subiect. Am aprelat la un expert extra judiciar, asa cum cere legea, iar rezultatul expertizei este, cred, lesne de intuit. Vina este a mecanicului. Problema este ca mecanicul in continuare sustine ca nu sunt alte probleme decat la nivelul culbutorilor si a tijei si ca e singurul lucru pe care il schimba. Cu toate ca pistoanele poarta urmele de lovitura ale supapelor mecanicul spune ca nu au nici o problema.?!Eu oricum nu mai am incredere in ceea ce imi spune sau in capacitatea lui de a repara acest motor. Ce doresc acum este sa inteleg ce am de facut mai departe. Un motor este un mecanism complex si e nevoie de multa experienta si simt sa il repari. Sa il repar pe parti componente, sa ii pun un alt motor sau sa ii cer mecanicului banii pe masina si sa si-o repare el ? Vreau sa va spun ca aceasta masina, acum o epava , este un Touran full option impecabil ! O masina de familie extraordinara ! Urmatoarea mea masina va fi tot un Touran Va multumesc

Link spre comentariu

.......................................

................................................. Vina este a mecanicului.Problema este ca mecanicul in continuare sustine ca nu sunt alte probleme decat la nivelul culbutorilor si a tijei si ca e singurul lucru pe care il schimba. Cu toate ca pistoanele poarta urmele de lovitura ale supapelor mecanicul spune ca nu au nici o problema.?!..........................................................................................................................

 

Normal ca vina ii apartine in totalitate.

 

Degeaba sustine "bovina de mecanic" ca nu sint alte probleme la motor decit la culbutori si tija,cind urme de lovitura a supapelor se vad pe pistoane .Cum are curajul sa spuna ca nu au nimic supapele? Daca sint supape cu tija indoita?  Tine-te de capul lui pina-ti rezolva problemele cum trebuie.

Link spre comentariu

Ideal ar fi sa il repari intr-un alt service, pentru ca persoana nu mai prezinta garantie.

Ce siguranta ai ca nu iti va distruge masina si mai tare cu a doua interventie ?

Costul reparatiei va trebui sa il plateasca + costuri legate de un eventual proces....

 

O alta varianta ar fi sa ajungi la o intelegere cu el si sa plateasca o suma care sa fie suficienta pentru repararea in alta parte a masinii.

 

P.S. Tocmai am cumparat si eu un Touran.

Link spre comentariu

Pentru userul Ann - daca s-au facut cele mentionate la postul #20, avand acum si expertiza, puteti incerca o mediere cu mecanicul si explicat ca este necesar sa achite contravaloarea reparatiei (evident ca la un alt service). In caz ca va ajunge in instanta, va fi obligat sa suporte si cheltuiele de judecata (care nu sunt deloc ieftine), plus actualizarea sumei cu includerea daunelor legate de lipsa de folosinta a bunului.

Link spre comentariu
  • 6 ani mai târziu...
La 06.10.2015 la 11:50, dorofteius a spus:

Or fi gresit si mecanicii ceva, dar la BKD asta-i joaca.

Mai devreme sau mai tarziu ajungi in situatia asta.

Este cineva pe un alt forum, mecanic bun de altfel, care a gasit o mana buna de piese in baia de ulei.

Acele de la rulmenti si alte cele.

Masina inca functiona, relativ fara probleme.

salut,imi poti spune te rog unde vine pus acel rulment cu ace,la fel lam gasit si eu spart in baia de ulei

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări