amudsen Postat Octombrie 6, 2015 Partajează Postat Octombrie 6, 2015 Cred ca d-l Andrei T. a explicat mai pe larg ce am spus mai sus. Toate imbinarile prin filet au o strangere la cuplu specificate in cartea masinii (de aceea exista proiectanti). Nerespectarea acestor valori duc la neconformitati in exploatare (vezi cazul tau), iar orice modificare de chiulasa, bloc motor (inclusiv majorarea filetelor) se fac cu studierea in amanunt a particularitatilor acestuia (canale de ungere, ranforsari de rezistenta, etc.). Ai optiuni (in functie daca ai factura sau nu pentru reparatii). Link spre comentariu
Vizitator ann Postat Octombrie 6, 2015 Partajează Postat Octombrie 6, 2015 Factura si garantia sunt pentru schimbul curelei de distributie si a rolelor Link spre comentariu
amudsen Postat Octombrie 6, 2015 Partajează Postat Octombrie 6, 2015 Ok, si partea de remediere a rolei si axului de intindere nu apare scris in fisa de garantie? Link spre comentariu
nico_2010 Postat Octombrie 6, 2015 Partajează Postat Octombrie 6, 2015 Factura si garantia sunt pentru schimbul curelei de distributie si a rolelor Vezi ca pentru lucrarile de reparatii ai garantie intre 3 luni si 6 luni (asa cum scrie in garantie), iar pentru componente 18 luni. Fa copii dupa documente si adreseaza-te ANPC. Si pe viitor du-te cu masina la service-ul firmei care a produs autovehiculul. Link spre comentariu
amudsen Postat Octombrie 6, 2015 Partajează Postat Octombrie 6, 2015 Nu esti singurul care pateste asa ceva. 1. nu face nici un fel de reparatii la auto. 2.mergi la ANPC si ia legatura cu un inspector si informeaza-te exact cu privire la procedura de urmat in acest caz 3.dupa ce te-ai informat incearca sa discuti problema ta direct cu directorul companiei de service si poate asa rezolvati litigiul pe cale amiabila. Daca nu se rezolva pe cale amiabila: Trebuie sa formulezi doua plangeri, una la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului si una la Registrul Auto Roman. In urma sesizarilor tale, functionarii celor doua institutii vor efectua un control si vor intocmi documente care pot infirma sau confirma culpa angajatilor de la service-ul auto. Vei primi un raspuns din partea celor doua insititutii care iti va fi de folos in cadrul unui eventual proces, asta numai daca aspectele sunt confirmate Dacă vei depune o plângere la registrul auto, pentru că cei de acolo sunt abilitaţi să verifice calitatea lucărilor de reparaţie efectuate de service-urile auto prin inspectorii sau inginerii lor, iar cei de la RAR constată că atelierul respectiv are o vină sau culpă pentru cele întâmplate, sancţionându-i, ulterior acel act de constatare îl poţi folosi şi tu în instanţă, dovedind astfel printr-un document oficial, emis de o instituţie a statului, că au existat probleme privind calitatea reparaţiilor. Si ANPC-ul trebuie sesizat, pentru că şi ei verfică aceste aspecte, respectiv dacă se ţi-a fost acordată garanţia minimă prevăzută de lege şi dacă în situaţia ta, există o culpă a celor din atelierul de reparaţii, trebuind astfel să beneficiezi de garanţie. Dacă se confirmă cele sesizate de tine, vor aplica şi ei o sancţiune service-ului respectiv şi astfel vei mai obţine încă un document oficial care să-ţi confirme şi să-ţi întărească acuzaţiile pe care le vei face în faţa instanţei. Astfel vei avea documente oficiale emise de entităţi ce nu sunt implicate direct în litigiu direct dintre tine şi service şi vei dovedi instanţei că ai dreptate când spui că este vina celor din service pentru ce a păţit maşina. După care va mai trebui să calculezi şi să dovedeşti instanţei care este valoarea daunelor ce ţi-au fost provocate de slaba calitate a lucrărilor de reparaţie. Dar dacă nu vrei să depui plângere atunci poţi chema direct atelierul în judecată, numai că şansele de izbândă sunt mult mai mici, iar dovedirea acuzaţiilor va fi ceva mai complicată, anevoioasă şi costisitoare. Link spre comentariu
Vizitator ann Postat Octombrie 6, 2015 Partajează Postat Octombrie 6, 2015 Nu pot decat sa va multumesc pentru mesajele voastre si ajutorul acordat ! Ce ar trebui sa ii cer mecanicului ? In momentul de fata inca incearca sa descopere ce s-a intamplat. Teama mea este ca va asambla masina cum o putea si ca mi-o va pune in brate reparata dupa cum s-a priceput.Cred ca tocmai mi-ati raspuns inainte sa adresez chiar intrebarea !Daca nu sunt singurul , referiri la acest gen de situatii ar fi de ajutor in discutia cu proprietarul service ului. Link spre comentariu
adydep Postat Octombrie 6, 2015 Partajează Postat Octombrie 6, 2015 (editat) Daca mecanicul nu a reusit sa inlocuiasca distributia la un motor FUNCTIONAL-ma rog,a functionat 300km,dupa spusele dumneavoastra-, am indoieli mari in privinta reparatiei motorului.Oricum dupa ce repara motorul ,v-a trebuii sa monteze distributia si daca face aceleasi greseli ca prima data... ajungeti de unde ati plecat... Editat Octombrie 6, 2015 de Andrei Tabacaru Link spre comentariu
Vizitator ann Postat Octombrie 6, 2015 Partajează Postat Octombrie 6, 2015 Aveti dreptate ....Ultimii 100 de km din ultimii 300 au fost la drum lung. Are vreo relevanta ? Link spre comentariu
adydep Postat Octombrie 6, 2015 Partajează Postat Octombrie 6, 2015 Greu de spus...nu stiu. Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Octombrie 7, 2015 Partajează Postat Octombrie 7, 2015 (editat) Aveti dreptate ....Ultimii 100 de km din ultimii 300 au fost la drum lung. Are vreo relevanta ? Ce legatura este intre numarul de Km parcursi intins, cu distributia? Sa nu-mi spuna mie cineva, ca dupa schimbarea ditributiei,trebuie sa parcurgi doar distante scurte. Este o aberatie! S-a schimbat doar distributia, nu s-a facut reparatie capitala la motor,ca sa fie nevoie de rodaj,stiut fiind ca in timpul rodajului,trebuie sa mergi cu motorul turat moderat, urmarind in permanenta temperatura motorului si facind pauze pina cind rodajul se incheie. Nu incercati sa gasiti scuze mecanicului care a dat-o-n bara,facind un lucru de cacat. Se vede din explicatiile date de cei din service, ca incearca sa gaseasca o explicatie plauzibila pentru ce s-a intimplat. Oricum sint cacati pe ei si in plus daca povestea rasufla,ies sifonati rau,prestigiul service-ului avind de suferit. Basca, clientii,care de acum incolo, o sa ocoleasca service-ul respectiv. Editat Octombrie 7, 2015 de GEO 53 BN Link spre comentariu
Vizitator ann Postat Octombrie 8, 2015 Partajează Postat Octombrie 8, 2015 Buna ziua, acum m-am intors de la mecanic caruia i-am cerut sa ne comunice concluziile. Raspunsul a fost ca motorul s-a oprit din cauza culbutorilor gripati de pe tija de la evacuare si ca in felul acesta socul s-a proiectat asupra curelei de distributie care , la randul ei , a smuls si indoit surubul rolei intinzatoare.Drept care trebuie sa suportam costul reparatiilor in intregime.A mai spus ca face masina la loc dar ca , din cauza problemelor pe care le are masina, "care n-au nici o treaba cu distributia", in 2 saptamani ne intoarcem in service cu ea stricata.A mai spus ca daca nu suntem de acord, putem sa aducem un expert care sa dovedeasca contrariul.Nu ma pot adresa opc-ului pt ca factura este emisa pe firma.Ne-a dat "vinovatul" sa il analizam : tija culbutori evacuare si culbutorii cu rolele sparte. Tija nu prezinta semne ale frecarii incinse (fara ulei). Exceptand semnele normale de uzura, nu se observa nici o colorare a materialului care sa indice griparea (de fapt nu exista nici o diferent a de culoare). Pe culbutorii cu rolele sparte se vede locul in care au fost loviti, de unde s-au si spart , de altfel. De asemenea, a spus ca supapele nu au nici o problema "ca s-uitat la ele, nu a vazut nimic deteriorat si ca nu agata in canal, dar ca sunt urme de lovitura pe piston". Dar eu nu sunt expert. Imi pare doar ca sunt luat drept fraier de un vulpoi batran. Link spre comentariu
Dominicue Postat Octombrie 8, 2015 Partajează Postat Octombrie 8, 2015 (editat) ............... Tija nu prezinta semne ale frecarii incinse (fara ulei). Exceptand semnele normale de uzura, nu se observa nici o colorare a materialului care sa indice griparea (de fapt nu exista nici o diferent a de culoare). Pe culbutorii cu rolele sparte se vede locul in care au fost loviti, de unde s-au si spart , de altfel. De asemenea, a spus ca supapele nu au nici o problema "ca s-uitat la ele, nu a vazut nimic deteriorat si ca nu agata in canal, dar ca sunt urme de lovitura pe piston". Dar eu nu sunt expert. Imi pare doar ca sunt luat drept fraier de un vulpoi batran. Nici eu nu sunt expert in mecanica . Insa daca imbecilul ala de mecanic spune ca sunt urme pe capul pistonului / pistoanelor , este mai mult decat evident ca in timpul procedurii de inlocuire a kitului de distributie a gresit ceva ........nu a montat cureaua corect sau cand a intins-o nu a verificat daca nu cumva s-a deplasat ceva de semn ( arborele cotit sau rotile de antrenare ale axelor cu came . Culbutorii sparti sunt o consecinta a lovirii supapelor de catre piston/pistoane dupa caz . Si poti sa-i comunici mecanicului respectiv ca este un mare dobitoc cand spune ca problemele rezultate ( in urma inlocuirii distributiei ) nu au nici o treaba cu distributia Din pacate situatii de genul s-au mai intalnit si pe la reprezentante unde nu prea mai sunt mecanici buni .........pentru ca mecanicii buni fie au plecat pe afara fie si-au deschis service-uri proprii. Editat Octombrie 8, 2015 de Dominicue Link spre comentariu
amudsen Postat Octombrie 8, 2015 Partajează Postat Octombrie 8, 2015 (editat) In sprijinul lui @Dominicue, care are perfecta dreptate 1-arbore cu came; 2- cama; 3- tachet; 4- tija impingatoare; 5- culbutor; 6- ax culbutori cu suport; 7- piulita; 8- surub reglaj; 9- supapa; 10- arc supapa. Edit> De ce nu vrei sa urmezi pasii de la postul 20? Editat Octombrie 8, 2015 de amudsen Link spre comentariu
dan-a2 Postat Octombrie 8, 2015 Partajează Postat Octombrie 8, 2015 Si eu cred ca vrea sa va ,, imbrobodeasca '' , sa vedem ce parere are d-nul Gabi , [ bibanul ] / Link spre comentariu
Dominicue Postat Octombrie 8, 2015 Partajează Postat Octombrie 8, 2015 (editat) Desenul postat de colegul AMUNSEN este mai mult decat sugestiv ........aproape oricine ar face un exercitiu de gandire privind desenul isi va da seama cum pot fi sparti culbutorii cand pistonul loveste in supapa . In momentul lovirii supapei ( care va fi in pozitia deschisa ) de catre piston socul acestei lovituri este preluat in primul rand de culbutor caci el este primul organ care sa afla in coada supapei si mai departe daca in urma socului culbutorul nu se sparte /rupe , urmatorul organ care ar putea fii periclitat este tija impingatoare . In general culbutorii cedeaza simultan cu indoirea tijelor impingatoare . Si inca o chestie pe care eu nu o inteleg este , de ce ??? nu poate fi reclamat la ANPC dobitocul de mecanic ,daca factura este facuta pe firma , caci pana la urma si o firma este tot un consumator . Sfatul meu prietenesc pentru initiatorul topicului ar fi ...sa merga insotit de un mecanic bun de la reprezentanta VW la mecanicul care a distrus motorul si atunci misterul va fii elucidat . Desi uitandu-ma la posturile anterioare ........misterul a fost elucidat demult..........cu concluzia ca mecanicul in cauza a gresit cu voie sau fara voie si trebuie sa suporte el costul reparatiilor Editat Octombrie 8, 2015 de Dominicue Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum