Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

de ce s-a indoit surubul de la rola intinzatoare distributie ?


Vizitator ann

Postări Recomandate

va salut 

va rog sa ma ajutati sa dau de capat acestei probleme care ma consuna deja de 2 saptamani !

am dus Touranul la un service autorizat, pentru schimbarea curelei de distributie si a intregului kit .

Am platiti factura si am primit cartea tehnica si garantia.

Dupa 300 km( la 6 zile de la montaj), masina se opreste in mers la 90km/h.

O ducem pe platforma la serviceul care a efectuat montajul, iar ei ne spun ca s-a indoit surubul de la rola intinzatoare din chiuloasa. Dupa inca cateva zile reusesc sa largeasca gaura in chiuloasa si sa reporneasca masina.

Dar, surpriza , ceva bate !

Se apuca , o desfac, si constata ca pe axul cu culbutori pe evacuare 2 culbutori sunt gripati si  2 rulmenti de pe acelasi ax sparti. 

Apoi au dat vina pe presiunea de ulei si pe pompa, dar au constatat ca pompa de ulei nu are probleme si nu am avut nici un indicator de avarie aprins si nici o pierdere de ulei sub masina sau vizibila pe motor. Si nici completare la ulei nu a fost necesara. Doar uleiul si filtrele numai ce au fost schimbate  la acelesi mecanic cu nici 3 luni in urma.

 

Acum au spus ca a sarit dopul de ulei de la culbutori si ca am ramas fara ulei si evrika ! au descoperit cauza si ca ei nu sunt de vina cu nimic !

 

Sunt pentru prima oara prezent pe un astfel de forum. Am ajuns aici pentru ca sper sa ajung la  adevarul mecanic al acestei situatii si sa fiu impacat cu ceea ce urmeaza.

va multumesc

 

 

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 56
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • GEO 53 BN

    7

  • amudsen

    7

  • adydep

    5

  • dorofteius

    4

Top autori în acest subiect

Mai mult ca sigur ca initial nu au strans suruburile de la distributie la cuplul necesar (posibil si alinierea sa nu fie facuta), iar apoi la largirea filetului sa afecteze canalele de ungere din blocul motor fapt ce a dus la griparea rulmentilor.

Link spre comentariu

Probabil ai gasit si tu un service, precum colegul @untold (cunoscatorii stiu la ce ma refer). Mai nou, se gasesc cite unii care au un garaj sau vreo cosmelie dotata cu o groapa pe care o numesc ,pompos,canal, unde agata o tabla pe care scrie "Service Auto" autorizat. Pai e normal sa fie autorizat,altfel fara autorizatie, nu poate functiona. Ce te sfatuiesc eu, e sa faci o reclamatie la OPC. Apoi te mai sfatuiesc  sa cauti service-uri adevarate,unde fac meserie si de cele mai multe ori iesi mai ieftin decit la garajele numite,service-uri. Altfel risti sa te alegi cu o rabla. Eu am constat ca e mai bine asa. De dovedit nu poti dovedi numic.Ce poti dovedi, e ca inainte de a duce masina la "service" ,masina, functiona normal. Atit. Bafta multa. Chiar ai nevoie.

Editat de GEO 53 BN
Link spre comentariu

E clar ce s-a intamplat cu acest motor:idiotul de mecanic nu a strans la cuplu suruburile pinioanelor iar surubul pinionului axului cu came de la evacuare a ramas" mai slab".In timpul functionarii axa cu came de la evacuare a ramas in urma iar "timingul"distributiei s-a pierdut.Cureaua fiind noua nu s-a rupt si a impins puternic in rola intinzatoare indoind surubul.De aceea eu personal prefer sa imi repar masina singur decat sa ajung la astfel de caricaturi de mecanici cu "maini dinamometrice"care dupa ce distrug motoarele vin cu tot felul de "argumente" care de care mai penibile:"i-a sarit dopu si a pierdut uleiul"-sa-i sara lui creierii de mecanic prost!Detin un Ford Focus 1.6 16v,si distributia am schimbat-o singur, cu ajutorul postarilor Domnului Bibanu 47 de pe YouTube,forumuri dar si a manualului Hynes Cu stima.

Link spre comentariu

Colegul @bibanu47 este cel mai in masura sa te sfatuiasca. Eu, sincer,nu m-as apuca sa schimb kit-ul de distributie,pentru simplul motiv.ca nu am dotarile necesare pentru a face acest lucru. O roata,un pivot,o bucsa, becuri, placute de frina,cilindri de frina,etc, hai sa zic ca nu-i mare lucru,nu  pericliteaza buna functionare a motorului. Dar in momentul in care defectiunea se manifesta la motor,eu sfatuiesc pe oricine sa apeleze la un service adevarat, sau,eventual, la un mecanic de incredere,recomandat de persoane de incredere. Nu m-as duce la un "cotet" numit service sub nici o forma. Prefer sa fac si 100Km pina la un service adevarat. Cind aveam Dacia am avut si eu o experienta neplacuta cu un astfel de "meserias".Si mi-a fost de ajuns.

Editat de GEO 53 BN
Link spre comentariu

Or fi gresit si mecanicii ceva, dar la BKD asta-i joaca.

Mai devreme sau mai tarziu ajungi in situatia asta.

Este cineva pe un alt forum, mecanic bun de altfel, care a gasit o mana buna de piese in baia de ulei.

Acele de la rulmenti si alte cele.

Masina inca functiona, relativ fara probleme.

Link spre comentariu

Or fi gresit si mecanicii ceva, dar la BKD asta-i joaca.

Mai devreme sau mai tarziu ajungi in situatia asta.

Este cineva pe un alt forum, mecanic bun de altfel, care a gasit o mana buna de piese in baia de ulei.

Acele de la rulmenti si alte cele.

Masina inca functiona, relativ fara probleme.

 

Vrei sa spui ca mecanicii n-au nici o vina? Chiar asa probleme sa aiba WW Touran? Parca nu-mi vine a crede. Inca odata afirm ca, daca ai probleme cu masina ,du-te la un service adevarat. Nu la ciurucari de 2 bani care se dau "mecanici de mecanici",pentru ca te poti trezi si batut si fut...t si cu banii luati.

Link spre comentariu
Vizitator ann

Acesta este un service bine pus la punct, cu 3 elevatoare, cu testere de gaze si altele, magazin piese . Am ajuns la el in urma unor recomandari. Problema cu aceste transfere de incredere este ca ai tendinta sa fi mult mai indulgent cu lucrurile asupra carora te avertizeaza instinctul ca nu e in regula.Nu au mai facut testul de gaze la touran pt ca au spus ca nu functioneaza si sa mergem in alta parte sa il facem pentru a avea acoperire.A doua zi dupa ce am luat masina , se opreste motorul fara nici un semn, apoi a pornit normal.Cand s-a referit la culbutorii blocati a folosit expresia " parca le-ai fi dat foc".Acum mecanicul da vina pe culbutori ca n-au avut ungere. Cum se face ca o masina care functioneaza normal , dupa ce i se schimba cureaua de distributie, dintr-odata sa sufere de tot felul de probleme la motor ? Pana acum n-am avut pierderi de ulei, probleme cu tractiunea, zgomote in motor,fara senzori de avarie . Parca ar fi o masina cu metastaze ! O deschizi , constati , repari cat poti si astepti rabdator sa isi dea obstescul sfarsit ?

Link spre comentariu

Tot ce e 2 ax cu came 2.0 tdi pana in 2010 au fost un dezastru.

Au necazuri cu pompa de ulei in primul rand. Se uzeaza axul. Multi le-au modificat cu pompa de 1.9.

Axe cu came tocate fara numar...

Si BKD a fost liderul la prostii din astea.

Posted Image

Masina mergea destul de bine inca.

Editat de dorofteius
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări