Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

bec led 12v cc


daniel1972

Postări Recomandate

@Dr-L stii foarte bine discutia referitoare la pozitiile Matiz-ului si tu ai fost unul din cei care m-a sfatuit sa pun o rezistenta serie cu ansamblul. Remember ? Asta era pe cand eram pe Daewoo - Chevrolet Forum . Iaca pozitiile au aproape 8 ani de functionare fara ca macar un LED sa isi fi schimbat  ( cel putin vizual )  caracteristicile si nici un led nu este ars , nu palpaie si nu tremura .

Da, dar a sfatui lumea ca e ok sa nu puna rezistente la leduri e ca si cum ai zice ca nici uleiul nu trebuie schimbat dupa recomandarile normale, ca merge fara probleme si odata la 30000km sau 5 ani sau altele de genul. Uleiul care se schimba la 10000km/1an, nu chestii exotice. Merge...dar nu la toata lumea la fel de bine si nici nu constati eventualele degradari prea usor (si in nici un caz rapid!).

 

Daca nu ai timp si atunci iti este mai usor sa comperi, optiunea ta. Si e bine s-o prezinti in contextul asta, unii poate vor chiar asta, altii poate vor ceva diferit.

Si se evita si dicutiile de tip "aia nu e cea mai buna varianta (universala)".

Numai bine in rest!

Link spre comentariu

Am ales leduri Osram 3W 180lm warm la 700mA pentru a inlocui pe cele originale cold white. 6leduri inseamna 21V la care se adauga 3.5V caderea pe scc serie cu LM317. Avantaje: leduri cu o durata de viata specificata intr-un datasheet fata de no name-uri, si Ua care fiind 24V poate fi usor scoasa dintr-un alimentator auto universal de laptop. 1.52A la 12V adica 18.24W pe intrare, 14.7W iesire curent constant pe leduri. Randament total (inclusiv buck-ul) 80.5%.Asa ceva http://postimg.org/gallery/30m94gk26/90820615/In versiunea originala MCPCB-ul era fixat doar pe o latura, cealalta fiind pusa deasupra lacul care rigidiza cablul de alimentare. Daca ledurile s-ar fi ars/degradat rapid in timp, oricum clientul era vinovat.

Link spre comentariu

Da, dar a sfatui lumea ca e ok sa nu puna rezistente la leduri e ca si cum ai zice ca nici uleiul nu trebuie schimbat dupa recomandarile normale, ca merge fara probleme si odata la 30000km sau 5 ani sau altele de genul. Uleiul care se schimba la 10000km/1an, nu chestii exotice. Merge...dar nu la toata lumea la fel de bine si nici nu constati eventualele degradari prea usor (si in nici un caz rapid!).

 

Daca nu ai timp si atunci iti este mai usor sa comperi, optiunea ta. Si e bine s-o prezinti in contextul asta, unii poate vor chiar asta, altii poate vor ceva diferit.

Si se evita si dicutiile de tip "aia nu e cea mai buna varianta (universala)".

Numai bine in rest!

 

Pai pina si @Alexutz are drivere cumparate. Din ce vad in ultimele poze. Ce e rau in a cumpara ceva i loc sa stai sa le faci tu de la zero. Ma refer la drivere.

LED-urile le poti lua cum doresti , evident. Cumperi baza , LED-ul , radiatorul , etc , etc. Dar cati producatori folosesc drivere sau SCC-uri in elemtele lor de iluminat ?

Se stie povestea cu BECO-LED-urile Osram de le dadeau astia la promotie si picau precum mustele.

Pentru chestii simpleunde tensiunea este stabilizata si aai nevoie doar de un curent constant , da , se poate utiliza banala rezistenta .

Pentru chestii mai elevate , unde ai LED-uri scumpe , vrei sa obtii un maxim de randament , desigur ca e ok driverul , sursa stabilizata , etc.

Ma uit cu interes la emisuunea Visuri la Cheie dar nu pentru povestile siropoase ci pentru a vedea elementele arhitecturale si elementele de iluminat.

Chiar aseara prezentau o baie in care iluminaltul era ambiental si efectuat cu benzi LED.

La fel in Bucatarie. Sub dulap iluminat cu banda LED ca sa dea o lumina uniforma pe blat.

Depinde de scop.

 

Am aratat iluminat realizat cu LED in loc de neon.

Am lipit aproape 1000 de LED-uri ca la vremea aia doar asta gaseam in zona.

 

Merge foarte ok iluminatul de vreo 7 ani de zile.

Sursa are o variatie de tensiune laintrare intre 110V si 240Volti iar iesirea la 12Volti 3 amperi. Rezistori ca limitatori de curent si .....

Asta a fost solutia atunci. Mai ales ca la noi , iarna , gasesti o tensiune de 180Volti la prize nu 220Volti sau 240Volti.

De aceea schimb si iluminatul clasic cu LED-uri. Sa vezi ce pilpaie becurile . Insa CFL-urile sau LED-urie nu au greturi la variatiile de tensiune.iar hepol-ul ala pe soclu G9 , are doar o punte  un dondensator , , o rezistenta si un condensator serie. Atat! fara driver , fara alte giumbuslucuri .

 

Posted Image

 

Posted Image

 

Posted Image

 

Posted Image

 

Posted Image

 

Posted Image

 

Posted Image

 

Posted Image

 

Posted Image

 

Posted Image

 

Posted Image

 

Posted Image

Link spre comentariu

Tot insisti pe ideea ca driverele de curent constant sunt mofturi, ca cei cu leduri de firma sunt cu fitze si ca preferi cat mai simplu. Nu erau mai simple cateva leduri de 3-5W sau chiar un COB decat turma aia din aplica? Numa fludor cat ai bagat ai pus la socoteala?

P.S.Pozele alea le-ai mai postat de cateva ori, sunt vechi de prin 2007 toamna.

Editat de Alexutz
Link spre comentariu

Turma aia rezolva o problema acuta a ledurilor. Eu cred (se poate sa gresesc) ca prezinta o dispersie mult mai buna, decat orice "cateva leduri", sau cob...

 

Maine termin (sper), un RGB misto la un living inalt de 6m. "Spala" toata perdeaua pe inaltimea asta, si  inca o scafa "neutilizata pana astazi... va fac poze.

 

P.S. In 2007 erau de-a dreptul prohibitive preturile unor tehnologii. Aveam eu in showroom unde lucram de la Philips, un sistem RGB, care costa 500 eur la vremea aia. Astazi acelasi lucru il faci cu 100 eur... poate chiar mai putin.

Link spre comentariu

stimati domni, am inceput cu o intrebare, fara nicio intentie de a crea polemici si vad, din pacate, ca s-a ajuns la certuri. rog moderatorii sa inchida topicul, daca este posibil.

Link spre comentariu

Pai pina si @Alexutz are drivere cumparate. Din ce vad in ultimele poze. Ce e rau in a cumpara ceva i loc sa stai sa le faci tu de la zero. Ma refer la drivere.

LED-urile le poti lua cum doresti , evident. Cumperi baza , LED-ul , radiatorul , etc , etc. Dar cati producatori folosesc drivere sau SCC-uri in elemtele lor de iluminat ?

Se stie povestea cu BECO-LED-urile Osram de le dadeau astia la promotie si picau precum mustele.

Pentru chestii simpleunde tensiunea este stabilizata si aai nevoie doar de un curent constant , da , se poate utiliza banala rezistenta .

Pentru chestii mai elevate , unde ai LED-uri scumpe , vrei sa obtii un maxim de randament , desigur ca e ok driverul , sursa stabilizata , etc.

Ma uit cu interes la emisuunea Visuri la Cheie dar nu pentru povestile siropoase ci pentru a vedea elementele arhitecturale si elementele de iluminat.

Chiar aseara prezentau o baie in care iluminaltul era ambiental si efectuat cu benzi LED.

La fel in Bucatarie. Sub dulap iluminat cu banda LED ca sa dea o lumina uniforma pe blat.

Depinde de scop.

 

Am aratat iluminat realizat cu LED in loc de neon.

Am lipit aproape 1000 de LED-uri ca la vremea aia doar asta gaseam in zona.

 

Merge foarte ok iluminatul de vreo 7 ani de zile.

Sursa are o variatie de tensiune laintrare intre 110V si 240Volti iar iesirea la 12Volti 3 amperi. Rezistori ca limitatori de curent si .....

Asta a fost solutia atunci. Mai ales ca la noi , iarna , gasesti o tensiune de 180Volti la prize nu 220Volti sau 240Volti.

De aceea schimb si iluminatul clasic cu LED-uri. Sa vezi ce pilpaie becurile . Insa CFL-urile sau LED-urie nu au greturi la variatiile de tensiune.iar hepol-ul ala pe soclu G9 , are doar o punte  un dondensator , , o rezistenta si un condensator serie. Atat! fara driver , fara alte giumbuslucuri .

 

Scuze de citat, o sa-l modific!

Pe cat posibil, in asemenea discutii, posteaza direct linkul catre subiectul cu realizarea/realizarile tale.

E mai simplu de urmatit atat subiectul actual cat si cel cu realizarile tale (de ex, updateurile in legatura cu functionarea dupa x ani sunt mai peste tot, pe cand subiectele originale de mult nu le-am mai vazut).

Asta nu-mi place cand postezi asa, ca e un post atat de lung, dar doar partial la subiect. Si subiectul devine mai lung si mai greu de urmarit, daca intri in el.

 

aygun: Pai pina si @Alexutz are drivere cumparate. Din ce vad in ultimele poze. Ce e rau in a cumpara ceva i loc sa stai sa le faci tu de la zero. Ma refer la drivere.

LED-urile le poti lua cum doresti , evident. Cumperi baza , LED-ul , radiatorul , etc , etc.

N-am zis nimic contra acestei afirmatii.

Ziceam ca si solutia la cheie de tip banda de leduri e o solutie, dar numai pt anumite cerinte.

Daca ti se potriveste solutia si  ti se pare ca pretul merita, cumpar-o, de ce nu!

Dar la anumite solutii, pretul de-a gata e mult mai mare decat in varianta diy.

 

aygun: Dar cati producatori folosesc drivere sau SCC-uri in elemtele lor de iluminat

Se stie povestea cu BECO-LED-urile Osram de le dadeau astia la promotie si picau precum mustele.

Pai cam asta incercam noi sa evitam, folosind ceva mai multe componente.

 

aygun: Pentru chestii simpleunde tensiunea este stabilizata si aai nevoie doar de un curent constant , da , se poate utiliza banala rezistenta .

Si daca ledul incepe sa se incalzeasca, nu ajunge sa se ambaleze termic cu rezistenta aia?

:Temperatura ledului creste, caderea de tensiune pe led scade, caderea de tensiune pe rez creste, curentul creste -> temperatura ledului creste etc

D-aia ledurile de putere cer o limitare de curent ceva mai buna decat ce ofera o rezistenta si o sursa de tensiune.

 

Se putea si fara repetarea lurrurilor de mai sus, a durat mult prea mult sa repet lucruri scrise deja de cateva ori prin subiect :16

P.S. In 2007 erau de-a dreptul prohibitive preturile unor tehnologii. Aveam eu in showroom unde lucram de la Philips, un sistem RGB, care costa 500 eur la vremea aia. Astazi acelasi lucru il faci cu 100 eur... poate chiar mai putin.

100 euro sistemul de la Philips sau de la alt producator (mai chinezesc)?

Componentele electronice erau disponibile si atunci, asta e unul din avantajele diy-ului.

Link spre comentariu

@Dr.L stii bine la ce ma refer. Daca dimensionezi bine rezistenta la acel montaj simplu cu led-uri ( dupa cum specificam ) mai ieftine , nu sunt probleme. Sunt sumedenie de calculatoare online.

Au fost cazuri in care am preferat sa cumpar patru proiectoare cu LED de 50W ca nu puteam merge la om sa ii spun" Fac eu proiectorul ok ?" pentru ca se uita stramb. Dupa ce a dat doar pe sistemul de supraveghere video cu patru camere full HD si toate harnasamentele , circa 15.000 RON. Sunt oaeni cu bani pentru care pretul nu conteaza insa daca spui ca il manufacturezi tu , desi tu stii ce faci acolo , deja te trimite la plimbare. Nu puteam nici sa ii spun ca il modific eu ( proiectorul LED ) ca pierdea garantia.

 

Am avut cazul unui nene comandant de vas care a vrut o solutie DIY pentru camerele video. De fapt , topicul este pe aici pe undeva.

 

Chiar am fost ajutat de un forumist si el la randul sau din Constanta.

 

De aceea zic ca depinde desprecine este vorba  , buget , iar in cazul sfaturilor DIY sa detina si ceva cunostinte tehnice prin care sa poata face acele SCC-uri.

Oricum , piata e in cadere libera ca preturi. Altele erau preturile acum 10 ani si altele acum.

 

Detin cateva COB pe care fara driver nu le pun sub tensiune nici sa ma impusti. Ala de 100W  , neah, Driver, sursa teapana de 36 de voli iar driverul la randul sau cu reglaj al curentului.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări