Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

conectare deconectare condensator


ovidiu grigore

Postări Recomandate

In presostat intra o teava subtire de plastic sau de cupru. Acea teava pleaca din supapa unisens care se afla pe butelie. Supapa unisens are rolul de a permite aerului care pleaca de la pistoane sa intre in butelie....in schimb invers nu permite, adica sa vina aerul din butelie in capul pistoanelor. Cand se opreste compresorul tot circuitul este sub presiune. Termostatul elibereaza presiunea de la pistoane prin acea teava...acest lucru face ca pornirea motorului sa fie usoara. Daca este in presiune nu pleaca motorul..trebuie sa-l ajuti cu mana ca sa invinga presiunea acumulata pana in supapa unisens.

Incearca sa intelegi principiul de functionare al compresorului si vei rezolva problema. Daca nu te pricepi apeleaza la un specialist.

Eu la un compresor aveam un condensator de 200uf/450v si s-a stricat. Nu am avut de 200uf si am pus de 150. Pot sa spun ca au trecut vreo trei ani de atunci si compresorul merge perfect. Deci nu intotdeauna un condensator rezolva problema...trebuie cautat cu atentie poate problema este din alta parte. Am zis poate.... ca s-ar putea ca restul componentelor sa fie ok...si de vina sa fie chiar condensatorul.

Editat de mac01
Link spre comentariu

Presostatul are o supapa cu bila...exact acolo unde intra acea teava subtire. Presostatatul are o membrana care este impinsa de aerul din butelie. La declansarea presostatului exista un sistem mecanic cu parghie care impinge acea bila si da drumul la aerul de pe conducta. Treaba nu e prea complicata...numai ca trebuie sa intelegi putin functionarea presostatului. Se poate desface si repara sau inlocui complet. Daca-l desfaci trebuie recalibrat din nou...are un surub de reglaj care tensioneaza mai mult sau mai putin arcul din interior.

Link spre comentariu

am umblat azi iar la compresor am schimbat cureaua am umblat la acea supapa de care miati vorbit dar motoru meu tot nu pleaca sungur din loc trebuie ajutat cu mana ce naiba sai mai fac

Link spre comentariu

da am facut cand e butelia goala pleaca fara probleme

da am facut cand e butelia goala pleaca fara probleme dar daca are cel putin un 2 bari nu mai pleaca motoru trebuie ajutat deci ce sa mai fie?

Link spre comentariu

N-ai priceput nimic din ce ti-am spus. Imi pare rau ca mi-am racit gura degeaba cu tine....nici acum n-ai inteles ce rol are fiecare element de pe compresor si nici nu vrei sa intelegi. Umbli aiurea prin el poate-poate o merge!

Daca era pe mana mea in 5 minute era reparat!

Bafta mai departe!

Editat de mac01
Link spre comentariu

Florine, dacă nu înțelegi cum face compresorul pornirea ,,în gol,, cheamă pe cineva care se pricepe, altfel vei deregla totul acolo.Unele lucruri chiar nu poți să le faci singur, decât cu costuri suplimentare (piese stricate inutil).

Link spre comentariu

ItI mai explic pentru ultima data babeste si iti pun si doua poze ca sa intelegi. Daca nu te descurci nici acum cu reparatia, apeleaza la un specialist...si lasa-l in plata Domnului de compresor.

La pornirea compresorului, cand butelia este goala...pistoanele (pistonul) incep sa impinga aer in butelie. Aerul ajunge in butelie printr-o supapa (vana, valva) numita unisens. Aceasta supapa este compusa dintr-un arc si o garnitura. In momentul cand aerul este impins de pistoane, garnitura din supapa unisens este impinsa si ea, iar aerul intra in butelie. In acelasi timp, o parte din aer este impins pe conducta subtire care pleaca catre presostat. Acea conducta subtire se mufeaza la presostat, iar in locul de mufare exista o alta supapa cu bila. Acea bila este impinsa de aerul care vine din pistoane si obtureaza iesirea lui...ceea ce face ca tot aerul sa fie impins numai in butelie.

Cand aerul din butelie ajunge la o presiune mare (8-10 bari), impinge printr-o membrana parghia presostatului si se opreste motorul. In acelasi timp acea parghie impinge si bila din capul conductei subtiri si elibereaza pistoanele de presiune. Valva unisens este inchisa datorita arcului din ea...iar aerul care a ramas sub presiune in capul pistoanelor, se elibereaza numai pe la supapa cu bila.

Daca la tine pistoanele raman sub presiune sunt doua lucruri vinovate.

1- Garnitura de la supapa unisens defecta sau uzata si numai etanseaza cum trebuie la oprirea motorului....sau arcul care o impinge inapoi este defect, rupt, etc... Asta face ca aerul din butelie sa vina inapoi in capul pistoanelor. Daca nu te pricepi s-o repari atunci schimba aceasta vana.

2- Presostatul defect...acea bila care trebuie sa elibereze pistoanele de presiune, ori este blocata, ori este ruginita de la condens, ori nu mai este actionata. Daca nu te pricepi sa repari presostatul, pune altul bun.

Pricepusi sefu'? Simplu ca buna ziua!

Spor la mesterit!

post-217126-0-27753000-1498948164_thumb.jpg

post-217126-0-57827100-1498948183_thumb.jpg

Editat de mac01
Link spre comentariu
Vizitator
Acest subiect este acum închis pentru alte răspunsuri.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări