ovidiu grigore Postat Octombrie 1, 2015 Partajează Postat Octombrie 1, 2015 cum fac sa porneasca motorul trifazic al unui compresor ,alimentat monofazic cu ajutorul unui condensator electrolitic iar dupa pornire condensatorul sa fie deconectat,comanda de pornire oprire o va da presostatul ale carui contacte suporta crt motorului de 0,75kw legat in triunghi 1 Link spre comentariu
loleksibolek Postat Octombrie 1, 2015 Partajează Postat Octombrie 1, 2015 Cu un temporizator? Link spre comentariu
UDAR Postat Octombrie 1, 2015 Partajează Postat Octombrie 1, 2015 Aș vrea să observ că acel condensator nu e electrolitic ! 1 Link spre comentariu
validae Postat Octombrie 1, 2015 Partajează Postat Octombrie 1, 2015 Cam greu de crezut că va porni un trifazat alimentat monofazic,având ca sarcină un compresor.Ar trebui ca acel compresor să debiteze ,,în gol,, la pornire. Sau să folosiţi un motor bobinat pentru alimentare monofazată. Condensatorul poate fi introdus în circuit fie de către un releu de pornire (cum sunt cele de frigider), fie printr-un temporizator cum a arătat colegul mai sus. Cum a subliniat şi colegul UDAR, aveţi grijă ce condensator folosiţi la pornire......un electrolitic polarizat de obicei explodează spectaculos după câteva secunde în astfel de cazuri. Link spre comentariu
ovidiu grigore Postat Octombrie 1, 2015 Autor Partajează Postat Octombrie 1, 2015 ba da este de 100microFla 385Vcc, Link spre comentariu
validae Postat Octombrie 1, 2015 Partajează Postat Octombrie 1, 2015 Trebuie să folosiţi un condensator nepolarizat, pentru curent alternativ. Aţi fost avertizat, mai departe sper să nu vă vedem pe la ,,ştirile de la ora 5,,.... Link spre comentariu
loleksibolek Postat Octombrie 1, 2015 Partajează Postat Octombrie 1, 2015 )))) chestia cu ,,e electrolitic,nu e electrolitic" am mai discutat-o mai demult. Link spre comentariu
ovidiu grigore Postat Octombrie 1, 2015 Autor Partajează Postat Octombrie 1, 2015 pai de aceea vreau sa fie deconectat dupa pornire ca este de cc, Link spre comentariu
UDAR Postat Octombrie 1, 2015 Partajează Postat Octombrie 1, 2015 (editat) Părerea mea este că dacă pui condensator electrolitic se va deconecta singur . Prin explozie ! PS În alte circumstanțe aș fi adugat : ”Dacă nu crezi , încearcă !” De data asta n-o fac. Editat Octombrie 1, 2015 de UDAR 1 Link spre comentariu
loleksibolek Postat Octombrie 1, 2015 Partajează Postat Octombrie 1, 2015 -+ +- nu face poc:)).Da's doi. Link spre comentariu
PKP98 Postat Octombrie 1, 2015 Partajează Postat Octombrie 1, 2015 (editat) Nu incerca sa pui acel condensator,o sa bubuie destul de tare ,cel putin eu am testat pe pielea mea ,tot cu un condensator de 100uF dintr-un Tv vechi ,din adins l-am pus la 220v si dupa 6-9 secunde parca eram in razboi,asa ca nu incerca .Oricat de mare ar fi condensatorul, tot nu poti sa pornesti acel motor in sarcina. Editat Octombrie 1, 2015 de PKP98 Link spre comentariu
UDAR Postat Octombrie 1, 2015 Partajează Postat Octombrie 1, 2015 @loleksibolek Nu face poc ..... imediat . Dar dacă te uiți în foaia de catalog să vezi ce curent ondulatoriu admite un condensator electrolitic de , să zicem , 220µF/400V ( ca să faci 110 punându-i în serie ) față de amperii luați de un motor , o să vezi că nu ține ( țin ) mult . Condensatorul de care vorbește colegul mai sus a rezistat 6-9 secunde datorită execuției sale robuste . Sunt convins că electric a cedat mult mai repede - practic străpungerea oxidului se face aproape instantaneu dar durează ceva până ajunge la pragul critic presiunea gazelor . Link spre comentariu
flomar60 Postat Octombrie 1, 2015 Partajează Postat Octombrie 1, 2015 Cu siguranta acest post al meu va intra in contradictie cu parerile exprimate aici de cativa colegi - colegi fata de care am un respect enorm!- dar hai sa incerc... Montarea condensatorilor electrolitici in circuitul de pornire al unui motor trifazat modificat pt. pornire in monofazat este posibila cu anumite precautii! In primul rand :ESTE INTERZISA MENTINEREA SUB TENSIUNE ALTERNATIVA A UNUI CONDENSATOR ELECTROLITIC MONTAT IN CIRCUITUL MOTORULUI, MAI MULT DE 2,5-3 SECUNDE!! Este foarte bine sa existe in circuit un temporizator care sa deconecteze bateria dupa maxim 3 secunde... Aceasta baterie de condensatori este obligatoriu sa fie izolata electric de restul montajului intr-o cutie de lemn sau plastic fara sa se foloseasca metoda imbracarii condensatorilor in banda izoliera! ....condensatorii se incalzesc si banda izoliera impiedica disipatia caldurii... Apoi acesti condensatori este bine sa fie fabricati in jurul anilor '90 sau mai devreme...motivul - la testele de anduranta facute de mine pe parcursul a 20 ani in care am modificat mai bine de 50 motoare de diferite puteri din trifazat in monofazat !- cel mai bine s-au comportat acesti condensatori ...prin comparatie , condensatorii moderni cedeaza-intra in scurtcircuit- dupa cateva manevre de pornire... O baterie de condensatori la care se respecta conditiile de mai sus rezista fara probleme majore 2-3 ani la 2-3 porniri pe zi.... CONDENSATORUL SAU BATERIA DE CONDENSATORI PENTRU SARCINA - CEI CARE RAMAN PERMANENT SUB TENSIUNE- ESTE OBLIGATORIU SA FIE NEPOLARIZATI! Este foarte bine ca la bornele fiecarei baterii de condensatori sa existe 2 rezistente de 470Kohmi/2W puse in paralel...sunt necesare pt descarcarea rapida a tensiunii reziduale dupa deconectare... Aveti , aici o poza cu condensatori electrolitici care se preteaza la functionarea in monofazat: - primul din stanga nu este potrivit datorita tensiunii de doar 250Vcc ,este pus acolo doar ca model, asa arata condensatorii romanesti fabricati la fosta IPRS... Aici , o poza cu condensatori care care nu rezista la acest regim de functionare: Si , din testele facute de mine, valoarea capacitatii bateriei de condensatori de pornire functie de puterea motorului conectat in triunghi: - 300-500W....100-150micro - 500- 750W 200-250micro - 1KW 300-400micro - 1,5KW 500-600micro - 2,2KW 800micro - 3KW 1000micro Reamintesc, timpul in care bateria de condensatoare pentru pornire trebuie sa fie sub tensiune este maxim 3 secunde! De asemenea , este bine ca- la aceasta baterie -sa fie masurata valoarea reala a capacitatii , construirea acestei baterii doar pe baza valorilor inscrise pe condensatori va poate aduce surprize neplacute... Toate datele de mai sus sunt rodul multor ani de experiente , aici , in zona mea, agricultura este la ordinea zilei si multi dintre gospodari au moara pt. uruiala, marea majoritate a modificarilor la motoare, pt. astfel de utilaje le-am facut... Toate bune! 1 Link spre comentariu
UDAR Postat Octombrie 1, 2015 Partajează Postat Octombrie 1, 2015 (editat) Nu contest bineînțeles aceste fapte . O întrebare doar : ai făcut combinația anti-serie ( adică + la + ) sau i-ai folosit ca atare? Întreb pentru că eu am constatat străpungeri aproape instantanee la polarizarea inversă chiar și la condensatori de tip vechi . Mă rog , e drept că nu am făcut niște teste sistematice . Poate străpungerea nu a fost distructivă ci a fost reversibilă ( un fel de auto healing ) . Eu am constatat doar o creștere bruscă a curentului - acu , nu mai bag mâna în foc dacă a fost sub o secundă sau nu , nici aparatele de măsură nu reacționează chiar instantaneu . PS Eu am aplicat tensiune continuuă inversă de câteva zeci de volți ( nu mai rețin , a fost mai demult , ani ) printr-o rezistență de limitare și ampermetru . În rest despre robustețea diferită a condensatorilor vechi față de noi , de acord . Am menționat și eu mai sus aspectul. Editat Octombrie 1, 2015 de UDAR Link spre comentariu
flomar60 Postat Octombrie 1, 2015 Partajează Postat Octombrie 1, 2015 Am folosit ambele variante de conectare...bineinteles mult mai rezistenta in timp a fost combinatia antiserie ...doar ca necesita mai multi condensatori! ....cred ca am fost principlalul 'vinovat' pt. distrugerea televizoarelor cu lampi si hibride din localitatea mea...erau principlala sursa de conzi de calitate... ...atunci cand foloseam conectarea normala, obligatoriu puneam temporizator la maxim 3 secunde... Link spre comentariu
Postări Recomandate