Vizitator Darius Postat Februarie 21, 2007 Partajează Postat Februarie 21, 2007 am un alternator de dacie care nu mai incarca , imi poate zice cineva dak mai pot sa ii fac ceva sa mearga Link spre comentariu
yo9hrb Postat Februarie 21, 2007 Partajează Postat Februarie 21, 2007 Verifica carbunii si diodele (6buc.). Ai verificat daca ai excitatie? Sa nu fie releul. Link spre comentariu
Vizitator Darius Postat Februarie 21, 2007 Partajează Postat Februarie 21, 2007 sal , imi poti zice cum sa pun diodele ca nu am fost atent cand le am luat jos si dupa ce le am verificat nu mai stiu cum sa le pun Link spre comentariu
yo9hrb Postat Februarie 22, 2007 Partajează Postat Februarie 22, 2007 In punte. Ca de fapt asta este, o punte redresoare trifazata. Ai desfacut blocul de diode? (in sensul ca l-ai facut bucati). Daca nu, nu ai de lipit decat 3 fire de la stator. Siribirile unde iti iese curent continuu sunt diferite, n-ai cum sa le pui invers (decat daca esti foarte puternic :smt003 ). Mai verifica, daca tot e demontat, continuitatea rotorului. Eu am patit-o. Link spre comentariu
walyd Postat Februarie 22, 2007 Partajează Postat Februarie 22, 2007 nu stiu ce fel de diode ai dar banuiesc ca sunt unele tip pastila negre,vezi ca au un punct rosu pe o laterala se pun cele 3 buc cu punctul spre surubul gros m6csre este plusul,iar celelalte 3 diode se pun cu partea fara punct spre surubul subtire m5 care este minusul adica masa. dupa ce l-ai montat pe masina refaCI LEGATURILE LA + SI la MASA ,nu se va cupla firul verde subtire la alternator acela este excitatia, se porneste motorul si se verfica cu un bec de far intre firul verde si masa daca se aprinde becul daca da este ok ai tensiune de excitatie si se poate cupla la alternator inapoi cu motorul oprit dupa caer se porneste motorul si cu un voltmetru de curent continu pe scala de 20v sau un multimetru cuplat la bornele bateriei se verifica tensiunea de incarcare la relantiu este de 12,5v ial cind turezi trebuieste sa creasca pina la 14,3v treptat in functie de cit este bateria de incarcata daca este descarcata tensiunea creste lent de la 13v=14,3v,aprinzi farurile pe faza lunga si verifici cu motorul turat aprox 3000rot/min tensiunea la borne sa nu scada mai putin de 13v, Daca nu ai tensiune de excitatie se poate face un artificiu se scoate firul verde de la alternator,acelasi bec de far se leaga un fir in locul de unde ai scos firul verde iar celalalt fir de la bec la borna + a bateriei becul se va aprinde mai tare iar pe tim ce se incarca bateria intensitatea luminoasa va scadea iar voltmetru va indica o tensiune si mai pare de 14,5v deci incarca daca becul nu se aprinde poti sa ai defect rotorul sau periile colectoare de la alternator,daca se aprinde dar tensiunea nu creste mai mult de 12v atunci ai o dioda defecta. ATENTIE LA PROBA CU BECUL SA AI RADIOCASUL DECONECTAT SAU DACA ESTE CU COMPUTER NU FACI ACCEASTA PROBA CA POTI SA-L DEFECTEZI!!! daca la proba cu becul la masa si la firul verde becul nu se aprinde mai verifici la borna + a releului de incarcare sa se aprinda becul daca da ,iar la firul verde nu se aprinde atunci este releul defect,daca la borna + a releului becul nu se aprinde atunci nu are tensiune se poate pune un fir intre borna+ a bobinei de inductie di borna + a releului de incarcare si totul va fi ok,dar apropos de ce ai demontat alternatorul???? bafta si astept un raspuns sa vad ce ai facut :partyman: Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum