validae Postat August 27, 2020 Partajează Postat August 27, 2020 Acum 32 minute, franzm a spus: NIET! Spirele în scurtcircuit mentin câmpul magnetic la trecerea prin zero al tensiunii prin bobina. Curentii turbionari se reduc prin folosirea de tole cât mai subtiri si mai bine izolate. Da, ai dreptate cu spira, îi schimbasem funcţia de bază...miezurile în c.c. se pot face din fier masiv, în alternativ doar din tole izolate.Tocmai din cauza curenţilor vagabonzi. Link spre comentariu
d2134 Postat August 28, 2020 Partajează Postat August 28, 2020 (editat) La inceputul inchiderii electroventilului, prin bobina, trebuie asigurat un curent mai mare decit cel din faza de mentinere. De ce? Fiindca atunci cind electroventilul este inchis pistonul e departat de armatura fixa si forta magnetica e mica. ( Ea depinde invers proportional de intrefier). La alimentarea in c.a. curentul initial marit este asigurat natural prin faptul ca, la intrefier mare, inductanta bobinei este mica. La alimentare in c.c. curentul initial trebuie asigurat prin alte metode. De exemplu prin alimentarea la tensiune mai mare si inserierea unui rezistor PTC cu bobina. In cazul de fata as folosi, pe post de rezistor PTC, un bec auto pentru instrumente de bord de T5 12V/1,2W si alimentare la 20V. Solutia s-ar putea sa nu functioneze corect din cauza constantei de timp prea mici a becului. In cazul asta as mari tensiunea la 24V si asi pune in serie si un rezistor normal de 39-47 ohmi la 3W. P.S. La bobinele alimentate in c.c. nu trebuie uitata dioda antiparalel! Editat August 28, 2020 de d2134 Link spre comentariu
silcos Postat August 28, 2020 Partajează Postat August 28, 2020 Multumesc, am mai luat la puricat datele tehnice ale electrovalvei si asa este, curentul este mult mai mare la pornire (~290 mA fata de cel de mentinere ~100mA). Am cumparat un traf de 24 V, le alimentez in CA si gata. E prea complicat altfel, sunt 4 electrovalve iar comanda lor ar putea sa fie facuta uneori si simultan, alteori independent. Nu uitasem de diode, le-am pus si pe alea la fiecare valva (acum sa nu uit sa le elimin pentru alimentarea in CA). Link spre comentariu
puriu Postat August 30, 2020 Partajează Postat August 30, 2020 La 28.08.2020 la 11:51, silcos a spus: curentul este mult mai mare la pornire (~290 mA fata de cel de mentinere ~100mA). Eu am facut, de nevoie, o golanie in c.c. Anclansarea se face dintr-un electrolitic mare cu tensiune suficienta. Acesta este alimentat printr-o rezistenta ce limiteaza curentul dupa anclansare. Dupa declansare, electroliticul se incarca din nou la tensiunea cea mare. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum