Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

d'ale LED-urilor


Postări Recomandate

mda...se pare ca o sa le pun in serie si fac mai multe ramuri...Oricum calculul meu era teoretic ca inca nu a LED-urile si o sa vad exact ce fel sunt cand le iau si calculez atunci o serie corecta.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 51
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • v3l0

    9

  • alexv

    6

  • niq_ro

    4

  • cirip

    4

Top autori în acest subiect

  • 3 luni mai târziu...
Vizitator berti

Fratilor am si eu mica problema referitoare la LED-uri...Cum pot alimenta un LED la 110 Vca sau la 220Vca.Eu am incercat prin inserierea unei diode (1N4007) cu o rezistenta de 6.3K de 0.5w. Dar pe led am obtinut o tensiune de 1.1V, si rezistenta s-a incalzit puternic. Fapt normal fiindca programul de calcul imi zicea ca trebuie sa folosesc o rezistenta de 4,5 W doar ca n-am gasit asa ceva la noi in oras asa ca am pus ce-am avut.Ce-mi recomandati pentru alimentarea LED-ului la 110, montajul trebuie sa fie cat se poate de mic, si fara disipare prea mare de caldura.Multam de sfaturi!

Link spre comentariu

Ptr alimentarea unui LED la 110Vac e nevoie numai de o rezistenta.LED-ul este o dioda, deci nu ai nevoie de inca una (1N4007).Tensiunea pe LED aprox 2,5VCurentul prin LED aprox 20mADeci rezistenta este de R= (110-2,5)*1000/20=5375ohm pune 5,6KohmPuterea disipata pe rezistenta 107,5*20/1000=2,15W pune una de 3W

Link spre comentariu

LED-ul este o dioda, deci nu ai nevoie de inca una (1N4007).

e bine sa fie pusa in antiparalel.. LED-urile nu sunt asa bine protejate la tensiune inversa :wink:
Link spre comentariu

LED-ul este o dioda, deci nu ai nevoie de inca una (1N4007).

e bine sa fie pusa in antiparalel.. LED-urile nu sunt asa bine protejate la tensiune inversa :wink:
Daca pune inca o dioda antiparalel o sa prajeasca rezistenta ptr ca el vrea sa alimenteze in ca.Intr-un sens o sa conduca LED-ul iar in celalat sens o sa se deschida dioda dar caderea de tensiune pe ea e mai mica deci puterea disipata pe rez o sa creasca.
Link spre comentariu

Daca pune inca o dioda antiparalel o sa prajeasca rezistenta ptr ca el vrea sa alimenteze in ca.Intr-un sens o sa conduca LED-ul iar in celalat sens o sa se deschida dioda dar caderea de tensiune pe ea e mai mica deci puterea disipata pe rez o sa creasca.

mai bine foloseste metoda lu' cirip cu condensatorul :wink:
Link spre comentariu

Motivul ptr care eu consider ca rezistenta nu e cea mai buna solutie este acela ca rezistenta disipa putere activa (caldura). E nevoie de rezistente de putere destul de mare, nu se poate pune montajul in cutie de plastic samd.Condensatorul nu disipa putere activa datorita defazajului de 90 de grade dintre tensiunea la borne si curentul care il parcurge. Grija este ca modulul impedantei condensatorului la frecventa de lucru sa limiteze curentul la valoarea dorita. Asa am si calculat condensatoarele.Daca lucrezi cu condensator, dioda antiparalel este obligatorie. Fara ea, ledul va palpai scurt numai la pornire. Dupa aia se poate chiar arde.Cirip

Link spre comentariu

sorteh,Cred ca datele initiale sunt diferite (sau incomplete, sau inexistente).La tine curentul mediu prin led e f mic, cam 1mA. Probabil ca se aprind acceptabil ptr. o camera intunecata. Berti a zis ca vrea sa le puna la 220, atat, si implicit m-am gandit ca un curent de 15mA (intre 10 si 20mA) e acceptabil. La 15mA prin led, solutia ta nu cred ca mai sta in picioare.Cirip

Link spre comentariu
Vizitator berti

Ma bag si eu ca musca-n lapte, in dicutia referitoare la conectarea led-urilor la 12V (in masina, adica 14 cu motoru pornit).

 

Eu mi-am schimbat becu din plafoniera cu 8 led-uri albastre waterclear ultrabright. Am legat cate 4 in serie, fara nici o rezistenta.

 

3,5Vx4=14V iar cu motoru oprit fiecare led primeste cam 3V, suficient zic eu.

 

Poate unii vor spune ca tensiunea de 3.5 V e cam mare pentru un led, pentru unul rosu e mare, dar cele albastre si cele albe functioneaza la 3,5V.

 

Am mai pus in consola centrala 4 perechi de cate 3 led-uri pe care le-am alimentat printr-o rezistenta de 470 ohmi la 1 watt (de astea am avut prin casa), astea lumineaza la fel de puternic si nu se incalzesc.

 

Posted Image

Posted Image

 

Acum sa revin la problema mea.

 

Inca nu am avut timp sa ma ocup de problema alimentarii led-urilor la 220v respectiv 110v. Inainte sa postez problema mea pe forum am facut un mic experiment (am mai spus asta) am conectat la 110v doua rezistente de 5,6 kohmi 0.5w inseriate intre ele si cu ledul... intr-adevar LED-ul lumineaza, dar rezistentele se incalzesc. Iar o rezistenta de 3-4 w e prea mare din punct de vedere al dimensiunilor.

 

Sorteh, rezistenta ta de 68Kohmi nu se incalzeste? Ce tensiune ai pe led?

 

Dupa experimentele facute sunt deacord cu cei care sustin metoda condensatorului (Cirip, Niq_ro), pe care o voi incerca cat de curand posibil.

 

Revin cu detalii ! :wink:

Link spre comentariu

sorteh,Te rog sa n-o iei personal. Insist numai de dragul exactitatii tehnice din care, am convingerea, ca toti avem de invatat.

CIRIPCitat: La tine curentul mediu prin led e f mic, cam 1mA. Probabil ca se aprind acceptabil ptr. o camera intunecata Ai dreptate sunt vreo 3mA

Cand am spus ca prin led trece un curent mediu de 1mA, valoarea nu a fost scoasa din burta. Realmente, prin led trece 1mA, mai exact 1.45mA.De ce cred eu ca e asa:1)Sa presupunem ca prin led trec 3mA asa cum spui. Atunci puterea disipata pe rezistenta de 68K ar fi R*I^2=68e3*(3e-3)^2=0.612W Asta e mai mare decat 0.5W, deci rezistenta ar trebui sa se incinga.Daca prin led trec 1.45mA cat am propus eu, atunci puterea disipata ar fi de 0.142W ceea ce e destul de departe de 0.5W. In practica ai constatat ca rezistenta nu se incalzeste intolerabil, deci versiunea cu 1.45mA e mai aproape de adevar.2)Calculul curentului.Daca alimentezi la 220V, valoarea de varf a tensiunii este de 220*SQRT(2)=311V. Valoarea de varf a curentului este de 311V/68K=4.57mA.Intrucat curentul prin led (si prin rezistenta, ca sunt in serie) este redresat monoalternanta, valoarea lui efectiva nu mai este val_de_varf*0.707 ci val_de_varf/pi (daca e cineva interesat ii pot arata de ce). In consecinta, valoarea efectiva a curentului prin led (RMS-ul) va fi de 4.57mA/pi=1.45mA3) Daca masori curentul cu un voltmetru "true RMS" ar trebui sa arate 1.45mA sau foarte aproape. Daca ampermetrul nu este "true RMS", atunci aparatul presupune ca masoara sinus si "calculeaza" RMS-ul printr-o simpla divizare cu SQRT(2). Rezultatul (incorect in acest caz) va fi 4.57mA/SQRT(2)=3.23mA, care suna apropiat de valoarea indicata de tine.Am dorit sa fac aceasta precizare intrucat o eroare de 2mA la 3mA total inseamna 66%; cam mult. Sunt intru totul de acord cu comentariul tau ca la 22V, 1.4V pe led e vax.De asemenea sunt de acord cu necesitatea inserierii unei rezistente cu ledurile. Ledurile se comanda in curent nu in tensiune. In leduri se "injecteaza" curent si "dezvolta" ele cata tensiune le place (in functie de dependenta exponentiala tensiune curent ce le caracterizeaza). Nota: Cand afirm ca prin componenta cutare trece un curent de x mA, ma refer la valoarea RMS, asa cum si la priza valoarea este RMS, nu varf sau alte cele.Stima,Cirip
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări