GeoMar Postat Noiembrie 13, 2015 Partajează Postat Noiembrie 13, 2015 Mersi, asta cu soda caustica o stiu, dar este valabil doar pentru strat foto aplicat de fabrica, sau Positiv 20 aplicat acasa. Eu vreau pentru Film (folie) positiv si nu stiu daca se poate folosi acelasi developat pentru folie/film pozitiv cat si pentru folie/film negativ Link spre comentariu
nico_2010 Postat Noiembrie 13, 2015 Partajează Postat Noiembrie 13, 2015 Cauta Carbonat de sodiu (soda de rufe) anhidru - Na2CO3, nu soda caustica (NaOH). Este folosit pentru developarea filmului pozitiv. http://wrapmamashop.ro/ro/detergenti-bio-pentru-rufe/622-soda-de-rufe.html Link spre comentariu
mishu_g Postat Noiembrie 13, 2015 Partajează Postat Noiembrie 13, 2015 Daca am timp in week-end fac un test cu NAOH diluat pe folie si va lamuresc cum sta treaba !!! Link spre comentariu
costi_b Postat Noiembrie 13, 2015 Partajează Postat Noiembrie 13, 2015 Am cumparat si eu de la chinezi acest film pozitiv http://www.aliexpress.com/item/5-meter-30cm-Photosensitive-dry-film-instead-of-thermal-transfer-production-PCB-board-photosensitive-film-longth/1783412168.html?spm=2114.031010208.3.22.3U3dlN&ws_ab_test=201526_3,201527_3_3_2_1_5_4,201409_5 si as vrea sa-l testez, dar NU am solutia pentru developare. Am cautat tot la chinezi si am gasiit asta http://www.ebay.com/itm/20g-Photoresist-Powder-Dry-Film-Developer-for-DIY-PCB-BJ3-JY/181680134873?_trksid=p2047675.c100005.m1851&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE%26ao%3D1%26asc%3D20131003132420%26meid%3D6f80bc69d59c44f8a64124ed32baf07f%26pid%3D100005%26rk%3D1%26rkt%3D6%26sd%3D390544534868 dar ce vad in descriere, este pentru film negativ. Intreb pe cei care au folosit film pozitiv, se poarte folosi solutia pentru developare de la film negativ si la film pozitiv? Nu as vrea sa o cumpar degeaba. Multumec anticipat pentru raspuns. Din ce vad eu ăla e film negativ, nu scrie nicăieri că ar fi pozitiv. Așa că revelatorul e soda de rufe (mai greu de găsit decât soda caustică). Eu am folosit bicarbonat de sodiu calcinat- încălzit la 120 grade Celsius, pe aragaz într-un vas metalic pentru 10 minute. Link spre comentariu
mishu_g Postat Noiembrie 13, 2015 Partajează Postat Noiembrie 13, 2015 (editat) Din ce vad eu ăla e film negativ, nu scrie nicăieri că ar fi pozitiv. Așa că revelatorul e soda de rufe (mai greu de găsit decât soda caustică). Eu am folosit bicarbonat de sodiu calcinat- încălzit la 120 grade Celsius, pe aragaz într-un vas metalic pentru 10 minute. Uite ca acum am vazut ! Mariane mare grija cand faci filmele ca trebuie sa fie negative Solutia pe care ti-am trimis-o eu este din fericire pentru negative. Editat Noiembrie 13, 2015 de mishu_g Link spre comentariu
cipri_mury Postat Noiembrie 13, 2015 Partajează Postat Noiembrie 13, 2015 Cred ca un raspuns pe aceasta tema al lui @mars01 ar putea fi sfant. Link spre comentariu
mars01 Postat Noiembrie 13, 2015 Partajează Postat Noiembrie 13, 2015 (editat) @costi_b are dreptate ca se poate face carbonat de sodiu din bicarbonat de sodiu prin calcinare. Atentie insa la degajarea de CO2, efectuati aceasta operatie intr-un loc bine ventilat. Filmul pe care @geomar l-a cumparat este un film negativ, cuprul care trebuie sa ramana necorodat (trasee, poligoane, plan de masa, text) va fi expus la radiatia UV. Agentul de developare este Na2CO3 - carbonat de sodiu. Daca folositi carbonat de sodiu anhidru incercati mai intai cu o concentratie mai scazuta adica cca 7...8 grame per litrul de apa. Daca folositi carbonat de sodiu monohidrat (carbonatul de sodiu este puternic higroscopic - absoarbe rapid apa) atunci puteti folosi cca 9 ... 10 grame per litru de apa. Pana la urma nu este atat de critica concentratia, ca doar nu o sa lasati PCB-ul la developat cu orele. Important este ca in timpul developarii sa folositi o pensula fina cu care sa frecati usor toata suprafata pentru a accelera developarea. Insistati cu frecarea inca putin chiar si dupa ce vizual pare ca s-a incheiat procesul. Mai ales cand aveti densitate mare de trasee. Agentul de stripare (indepartare completa) a filmului foto negativ dupa corodare este soda caustica, NaOH. Se foloseste o concentratie de cca 5% sau mai mult. Daca este prea concentrata solutia, se va oxida putin cuprul necorodat, lucru care se rezolva clatind cu solutie de otet si sare de bucatarie. Atentie: reactia dintre soda caustica si apa (daca folositi perle de soda caustica) este puternic exoterma. Inseamna ca solutia se va incinge foarte tare si exista riscul real sa sara stropi de solutie pe fata, in ochi. Efectele sunt ... "neplacute" si uneori "definitive". FOLOSITI OCHELARI DE PROTECTIE. Sunt ieftini (cca 5 ...6 lei in magazine tip Dedeman, BricoDepot etc) si va pot salva de o viata de chin. Editat Noiembrie 13, 2015 de mars01 Link spre comentariu
Rudi1982 Postat Noiembrie 13, 2015 Autor Partajează Postat Noiembrie 13, 2015 (editat) eu inca n-am vazut film positiv (am cautat) ,toate sunt negative dar daca stie cineva de film positiv m-ar interesa unde este.Pentru developare folosesc soda pura (ceva nemtesc Heitmann http://www.brauns-heitmann.de/sortiment/haushaltspflege/haushaltsreiniger/reine-soda/ foarte ieftin ). Editat Noiembrie 13, 2015 de Rudi1982 Link spre comentariu
cipri_mury Postat Noiembrie 13, 2015 Partajează Postat Noiembrie 13, 2015 Nu stiu cand o sa ma apuc de metoda foto nici ce variante voi folosi dar sunt curios daca exista vreun developant comun pentru toate variantele acestei metode? Link spre comentariu
GeoMar Postat Noiembrie 13, 2015 Partajează Postat Noiembrie 13, 2015 eu inca n-am vazut film positiv (am cautat) ,toate sunt negative ... Am crezut ca este pozitiv, din titlul chinezoiului "5 meter 30cm Photosensitive dry film instead of thermal transfer production PCB board photosensitive film longth" NU rezulta ca ar fi negativ, cel putin altii scriu la descriere "Negative Film" Acum m-am edificat si multumesc tuturor pentru raspunsuri. Cand am timp pentru testarea filmului, revin cu rezultate. Link spre comentariu
Marele Savant Postat Noiembrie 13, 2015 Partajează Postat Noiembrie 13, 2015 Totusi de ce trebuie sa cumparam soda caustica cu 40 lei plus transport/250 grame?? Link spre comentariu
briobit Postat Noiembrie 13, 2015 Partajează Postat Noiembrie 13, 2015 (editat) Unde gasiti frate preturile astea, eu al luat o punga de juma de kg cu 6 lei de la metalo-chimice. Pe net e 4 lei kg. Ai mesaj pe MP Marele Savant.(ca am deja 3 puncte de avertisment tot de reclama) Editat Noiembrie 13, 2015 de briobit Link spre comentariu
lrai Postat Noiembrie 13, 2015 Partajează Postat Noiembrie 13, 2015 O intrebare un pic offtopic, neoanele uv pt unghii false sunt bune pt cutie de expunere? Link spre comentariu
mishu_g Postat Noiembrie 13, 2015 Partajează Postat Noiembrie 13, 2015 O intrebare un pic offtopic, neoanele uv pt unghii false sunt bune pt cutie de expunere? Da, sunt bune am testat eu dar au o suprafata de expunere relativ mica. Test simplu explicat de multi pe aici: pui o foaie de hartie de calc de exemplu la o oarecare distanta si vezi cam pe ce suprafata ai lumina uniforma fara puncte, dungi sau alte neuniformitati. Link spre comentariu
nickrvl Postat Noiembrie 14, 2015 Partajează Postat Noiembrie 14, 2015 Sa tot scris despre soda caustica...., eu folosesc MrMusculo, in esenta e tot soda caustica, am pus 4 grame la o jumatate de litru de apa si a rezultat "un developant" mult mai bun fata de ce cumparam pina atunci de pe net la preturi mari, restul de pliculet l-am pus bine pentru viitor insa la scurt timp sa transformat intr-o pasta viscoasa, stiam ca asta se intimpla cu soda de la umezeala dar uitase-m, acum am dizolvat un intreg plic intr-o jumatate de litru de apa dupa care urmeaza sa dozez cu o seringa, pina acum nu a fost cazul...... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum