zal Postat Septembrie 27, 2015 Partajează Postat Septembrie 27, 2015 Cum se spune, din cacao nu faci bici. E un amplif modest, iniţial am crezut că e făcut OEM de polonezi ptr piaţa germană. Dacă se aude prost, trebuie identificat etajul cu probleme, poate fi în preuri, sau chiar în final. Pot fi lipituri reci sau piese devalorizate. Ptr început inversează intrările STK-ului şi vezi dacă se mută defectul. Link spre comentariu
Laur r Postat Septembrie 27, 2015 Autor Partajează Postat Septembrie 27, 2015 Putere are, dar se aude mai prost decat sistemul 2.1 pe care l-am reparat cu ajutorul vostru cel cu TDA2030A si 2050, are fosnet mereu cand umblu la potentiometre, zgomot de fundal, puterea scade daca ascult mai mult timp, cred ca se incalzeste finalul... Oricum, el e OEM si e facut pentru piata Germana, a fost adus din Germania, dar cred c-a fost umblat prin el ca lipiturile la integratul final nu arata deloc ok. Si eu credeam ca e ceva facut bine daca e german, dar mi-am luat o mare teapa cu ditamai integratul ala... numai cand ma uit la el imi da senzatie de calitate slaba. @bmwh548 , la ce te referi cand spui sa curat claviatura? O sa-i schimb electroliticii si ma gandeam sa schimb si integratul final cu ceva care se aude mai frumos, ceva mai nou, nu e nevoie mai multa putere ci doar calitate, am vreo alternativa? Link spre comentariu
bmwh548 Postat Septembrie 28, 2015 Partajează Postat Septembrie 28, 2015 (editat) Desfaci fiecare buton si il cureti de stratul de oxid, il gresezi si il reasamblezi. Integratul ala cred ca e ultima ta problema (daca e in mintile lui). Zgomotul de fundal foarte probabil vine din alta parte (verifica sa nu ai cumva vreo masa intrerupta/dezlipita pe undeva), fosnetul potentiometrelor se rezolva, calitatea sunetului va fi decenta dupa inlocuirea pieselor devalorizate (ar trebui verificate si reglajele daca are)... Am senzatia ca te astepti ca un amplificator de genul asta conectat cu doua boxe obisnuite (apropo, la ce l-ai legat?) sa sune ca un 2.1 ceea ce nu se poate. Daca iti lipsesc joasele vei avea nevoie de un subwoofer ca sa iti "potolesti" urechea. Scaderea de putere pe care o mentionezi s-ar putea sa fie strans legata de impedanta boxelor, e posibil sa se activeze vreo protectie termica a integratului dupa un timp. Edit: spui ca vrei sa schimbi electroliticii, ai grija ce iei pentru filtraj si pentru iesirea etajului final (ca dupa cum arata e cu condensator pe iesire). Sa iei ceva bun si de tip "snap-in" (ideal ar fi probabil din aia cu surub pe terminale, dar nu cred ca merita investitia), astia obisnuiti nu suporta curenti mari si daca folosesti amplificatorul mult ii faci praf destul de repede. Editat Septembrie 28, 2015 de bmwh548 1 Link spre comentariu
zal Postat Septembrie 28, 2015 Partajează Postat Septembrie 28, 2015 Nu are aşa ceva e o schemă simplă înăuntru, tot prin jurul lui sînt problemele, la piesele şi lipiturile vechi. Link spre comentariu
Laur r Postat Septembrie 28, 2015 Autor Partajează Postat Septembrie 28, 2015 (editat) Am lipit azi cabluri mai bune direct pe placa pentru iesire la canalul din dreapta si se aude mult mai bine, habar nu am de cati ohmi are nevoie amplificatorul dar eu i-am pus niste panarame de difuzoare pe singurul canal care functioneaza (Un Dibeisi nu stiu la cati ohm e si un Blaupunkt GTT 1200 6 ohm 200W, poza: http://i.imgur.com/U2z8IhF.jpg pentru ca nu vreau sa risc sa le pun la boxele alea mari (niste P-AUDIO si un subwoofer Beyma) Potentiometrul ala care fosneste il schimb ca ma enerveaza. E clar ca a fost umblat la final se vede dupa lipituri http://i.imgur.com/5bWeqAd.jpg , probabil de asta butonul cu care selectez modul nu functioneaza, orice as alege in afara de Phono se aude muzica pe care o bag cu RCA-uri. Si nu e doar asta, inainte stiu ca puteam sa pun difuzoare prin RCA, acum doar in spate pot si merge doar canalul din dreapta. (potentiometrul de balance functioneaza, cand dau dreapta se aude, cand dau stanga se aude foarte foarte incet si e un zgomot de fundal) . Si mai am o problema, panoul frontal trebuia sa se aprinda, cablurile au fost dezlipite (alea 4 cabluri care stau in sus poza: http://i.imgur.com/psPObEu.jpg am incercat sa fac eu contact dar degeaba ca nu se aprinde indiferent de pozitia cablului. Am masurat in gaurile alea si da o tensiune slaba care creste 0.06 Poze: http://i.imgur.com/5bWeqAd.jpg http://i.imgur.com/psPObEu.jpg http://i.imgur.com/B74dCx2.jpg http://i.imgur.com/AHusLsV.jpg Apropo, cand scot amplificatorul din priza mai se aude in difuzoare vreo 10 secunde, asta inseamna ca are la iesire condesator? Si butonul Loudness nu face nimic. Radiatoru se incalzeste putin, e bine. Si cu ce pot curata circuitele? alcool izopropilic? Editat Septembrie 28, 2015 de Laur r Link spre comentariu
bmwh548 Postat Septembrie 28, 2015 Partajează Postat Septembrie 28, 2015 (editat) Inseamna ca nu are rezistente de descarcare pe condensatorii din alimentare. Dupa cum arata si dupa cum spuneai ca se comporta la masuratori probabil ca e cu iesire prin condensatori. Desfa selectorul de surse si curata-l, cineva pe AK avea o problema similara si dupa curatare si-a revenit la normal. Potentiometrele se pot salva (si chiar ar fi indicata curatarea). Multe din cele actuale sunt niste mizerii care vor deveni zgomotoase in timp record. Plus ca cele actuale nu au prize de loudness. Dupa cum arata cineva a facut niste modificari in interior. Condensatorii aia (Elko parca) din stanga cablajului nu sunt originali, e posibil ca si ceilalti sa fi fost schimbati. Ar fi bine sa gasesti schema originala ca sa vezi cu ce era echipat din fabrica, dar nu stiu ce sanse ai. E posibil ca si STK-ul sa se fi ars candva si sa fi fost inlocuit, posibil cu unul mai mult sau mai putin echivalent. Incearca sa-l demontezi de pe radiator, sa-l cureti si sa-l pozezi. Sunt colegi care ti-ar putea spune daca e o clona chinezeasca sau un STK veritabil. La remontare sa nu uiti de pasta termoconductoare. Nu l-as folosi cu difuzoare sub 8ohmi, integratele alea (chiar si originale) sunt destul de sensibile. Editat Septembrie 28, 2015 de bmwh548 Link spre comentariu
Laur r Postat Septembrie 28, 2015 Autor Partajează Postat Septembrie 28, 2015 (editat) O sa-l dezlipesc si o sa-l pozez. Schema e pe net dar costa mai mult decat amplificatorul cred )) Cum arata selectorul de surse? Cand scot cablul RCA cu care ii dau semnal, scoate un zgomot puternic care nu se opreste pana nu-i bag semnal. Si vreau sa curat placa calumea si potentiometru, alcool izopropilic e bun sau se curata cu altceva? Multumesc frumos. Editat Septembrie 28, 2015 de Laur r Link spre comentariu
bmwh548 Postat Septembrie 28, 2015 Partajează Postat Septembrie 28, 2015 Incearca sa vezi daca nu-l poti detasa de radiator fara sa-l dezlipesti de pe cablaj. PCB-ul e vechi si s-a mai intervenit in zona aia. Daca nu esti atent la dezlipire/relipire poti exfolia usor traseele. La fel de usor le poti exfolia daca nu-l dezlipesti si apesi cumva pe el fortand terminalele sa intre mai tare in gaurile din PCB. Selectorul de surse e cel din stanga (deasupra butonului de Power), il folosesti ca sa comuti intre diversele intrari. Dupa curatare trebuie obligatoriu gresare. Comportament normal daca imi aduc bine aminte de la Tesla B115 (avea acelasi tip de mufe pentru intrare/iesire semnal. Il lasi cu intrarile in aer si apare un brum puternic. Sa ma corecteze colegii daca aberez. Eu folosesc alcool tehnic, dar merge si izopropilic. Atentie la potentiometre: curatarea corecta se face cu demontare integrala, altfel vaselina de pe ax se inmoaie si se intinde peste tot (atat in interiorul potentiometrului cat si pe cablajul de care e atasat). Dupa curatare e obligatorie gresarea pentru ca dupa o perioada lunga de "neutilizare" axul se poate bloca. 1 Link spre comentariu
zal Postat Septembrie 29, 2015 Partajează Postat Septembrie 29, 2015 Mufele DIN sînt la fel cu oricare altele, nu ar trebui să prezinte brum decît dacă cablurile de legătură dintre ele şi montaj nu sînt ecranate şi legate la masă corect, preul are o impedanţă mare şi amplificare exagerată, orice sîrmă la intrare e pe post de receptor, etc. Nu cred că producătorul amplifului l-a lansat pe piaţă cu astfel de defecte, au apărut în timp. .............. În privinţa sarcinii suportate de integrat, văd că Laur r nu a citit pdf-ul producătorului, ar fi aflat de acolo. Link spre comentariu
Laur r Postat Septembrie 29, 2015 Autor Partajează Postat Septembrie 29, 2015 (editat) Deci 8 ohm minim, am inteles. Am desfacut potentiometru si am observat ca are o lamela rupta (poza : http://i.imgur.com/NEaUBSW.jpg si tot face zgomot nesimtit, deci trebuie sa iau altul, unde gasesesc exact la fel? am impresia ca e 20K+80K Ohm stereo + 2 chestii d-alea sus. poza: http://i.imgur.com/f0VN4rm.jpg Am desfacut integratul de pe radiator si i-am facut poze : http://i.imgur.com/p9AGmsH.jpg si http://i.imgur.com/MacSstn.jpg E original? Am observat ca pinul 3 cu 4 e in scurt, are continuitate cand verific pe placa, restul nu au, doar astea, poza : http://i.imgur.com/G8fN6KA.jpg Editat Septembrie 29, 2015 de Laur r Link spre comentariu
Laur r Postat Septembrie 30, 2015 Autor Partajează Postat Septembrie 30, 2015 (editat) UP Editat Septembrie 30, 2015 de Laur r Link spre comentariu
bmwh548 Postat Septembrie 30, 2015 Partajează Postat Septembrie 30, 2015 Potentiometrul e cu priza de loudness asa ca daca vrei sa-l inlocuiesti cu ceva nou renunti la corectia respectiva. Banuiesc ca valoarea lui e 80K (probabil liniar) si aia 20K se refera la priza de loudness. Poti sa afli cu un ohmmetru daca masori direct pista rezistiva. Nu ma pronunt asupra integratului. Link spre comentariu
Laur r Postat Octombrie 1, 2015 Autor Partajează Postat Octombrie 1, 2015 (editat) Am cumparat astazi potentiometre pentru toate, numai ca 2 am luat mono in loc de stereo din greseala merg maine si iau altele. Nu mai am fosnet aproape deloc doar ca am brum si zgomot de fundal nasol si ma enerveaza, o sa schimb si selectorul de moduri daca gasesc si jegul ala de mufa cu 5 pini. Si cred c-o sa schimb si integratul final pentru ca pe canalul din stanga se aude foarte foarte incet si brum, ce alternative am la STK 443 si de unde sa-l cumpar original? Multumesc EDIT: Stiti pe cineva in Constanta care reface difuzoare, am niste E12-250N carora le-am cumparat recon kit si vreau sa le fac cat mai profi. Multumesc. Editat Octombrie 1, 2015 de Laur r Link spre comentariu
zal Postat Octombrie 2, 2015 Partajează Postat Octombrie 2, 2015 Puţometrul are 100k logaritmic cu priză la 20k, notaţia 80k+20k e tipică ptr cele folosite în amplifurile Philips şi oem făcute de ei, s-au mai inspirat şi alţii. .............. Integratul e original, doar i-a refăcut cineva neglijent lipiturile. 1 Link spre comentariu
Laur r Postat Octombrie 3, 2015 Autor Partajează Postat Octombrie 3, 2015 Am schimbat toate potentiometrele, am descoperit de ce se auzea incet dupa un timp, era un contact imperfect pe care nici acum nu l-am gasit dar am fixat-o bine in carcasa si vad ca nu mai face. Atunci cand se auzea incet avea tensiune 30V pe iesirea de la difuzoare fata de normal 0.03-5 . Mai are si un pin rupt la integrat dar vad ca nu are nicio treaba cu el, se aude la fel. O sa-l schimb in viitor. Problema principala este ca nu stiu cati Wati are... am legat-o la boxa P-AUDIO de 8Ohm si o zdruncina bine si se aude si frumos, avand in vedere ca eu folosesc doar un canal asta inseamna ca are 25W ? mie mi se pare ca are mai mult. In final, se aude frumos sunt multumit de mica "reparare" pe care am facut-o, multumesc tuturor pentru ajutor. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum