Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

INDESIT WITE 127


ronyku

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 17
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • ronyku

    11

  • validae

    6

  • ervinen

    1

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Recipientii pentru detergent si balsam sunt goliti

ca atre cred ca ambele valve se deschid corect

Am testat 2 dintre programe plus clatire, evacuare si stoarcere, aceeasi poveste

si am inpresia ca rufele nu sunt prea bine stoarse

Editat de ronyku
Link spre comentariu

Astazi am scos modulul de comanda

dupa o scurta examinare am descoperit ca unul din pinii releului notat K7

are lipitura rece dupa cum se observa in foto cu esire la conectorul J9

modulul are codul   215008137 . 01   MICRO 2.74

 

 

Posted Image

Editat de ronyku
Link spre comentariu

Lipitura refacuta

masina se comporat normal dupa un ciclu de spalare

nu am fost curios sa vad ce comanda acel releu

sper sa gasesc o schema asa pentru edificare

 

Mi-am luat o piatra de pe inima

 

Sanatate sa va dea domnu !

Editat de ronyku
Link spre comentariu

Ați avut și un pic de noroc, dar e bine că sunteți perseverent și ați observat lipitura defectuoasă. Felicitări pentru reușită ! Destul de rar se găsește un astfel de defect pe plăcile de mașini, fiindcă sunt făcute să reziste la vibrații intense.

Link spre comentariu

De acord cu dumneavoastra.

Am ramas si eu surprins de tipul acesta de defect.

La masini de spalat nu am intalnit pana acum

Se pare ca de la o vreme au inceput sa faca economie de materiale

si rabat la calitate si prin zona asta

 

Are 9 ani de functionare, pot sa zic, fara reprosuri pana la momentul asta.

Link spre comentariu
  • 11 luni mai târziu...

Buna ziua tuturor !

 

revin asupra subiectului cu urmatoarea situatie.

 

Masina afiseaza mesajul  ,, door ,,

la prima vedere consider ca zavorul este defect, am scos mecanismul afara la indemana,

constat ca termistorul se incalzeste insa contactul nu se actioneaza.

am desfacut capacul mecanismului pornec masina dau comanda start,

dupa care am actionat contactul manual si valva de alimentare se deschide, am confirmarea banuelii mele

am blocat contactul pe pozitia inchis montez totul la loc si surpriza am ajuns de unde am plecat.

dau totul afara am strapat contactul pe placa degeaba, tinde sa actioneze ceva dar nu imi dau seama ce.

sunt sanse sa se fi produs alt defect, gresesc ceva ?

o schema mi-ar fi de mare ajutor

am gasit ceva pe net insa cam neclara

 

Multumesc !

Link spre comentariu

Scheme rar se găsesc la mașini de spălat, practic nici nu e nevoie. Defectele tipice sunt în sursa în comutație (condensatori cu ESR mărit), relee, triace sau comutatoare statice ce comandă zăvorul, electrovalvele și pompa.http://www.st.com/content/ccc/resource/technical/document/datasheet/4d/9a/bd/02/53/25/49/69/CD00001757.pdf/files/CD00001757.pdf/jcr:content/translations/en.CD00001757.pdf

La mașina mea de 9 ani(Indesit WITL 105) cu încărcare verticală, zăvorul s-a blocat pe închis și am fost nevoit să-l rup ca să deschid mașina plină cu rufe. Am lăsat zăvorul original pe poziția închis și am construit unul extern, asta nu a împiedicat mașina să funcționeze normal, ea practic vede ușa închisă continuu....

Verificați pe placă, poate ați ștrapat cumva greșit.Vedeți starea triacului sau ACS108 ce comandă zăvorul. Se poate testa ca și un triac obișnuit direct pe placă, cu ajutorul unei lămpi de continuitate (baterie de 4,5-9V+ led sau bec).

Link spre comentariu

in opinia mea nu am gresit nimic, tot ce am facut a fost sa strapez contactul zavorului

care era actionat prin incalzirea unui termistor

 

acum am masurat tensiunile pe sursa interna si mi se pare mie ciudat

ca una masoara -5,2 V (normala dupa valorile c-urilor de filtraj) iar cealalta 6V,  cea dea doua consider ca este extrem de mica,

am sa verific c-ul acum care are valoarea inscriptionata 100/25 uF

 

un amanunt costatat ceva mai devreme ca nici comanda  ON/OF nu o executa

Link spre comentariu

Da sunt intr-o mare dilema.

Ramura pe care acum masor 6 V ajunge pe cate un pin al releelor  (relee de 12 V )

la un moment dat a avut tendinta sa functioneze

mi-a lasat inpresia ca ar fi un contact imperfect pe conectori insa nu s-a confirmat

am refacut toate lipiturile pe placa, fara succes, poate cumva una din traversari sa faca figuri

sursa are un zgomot putin ciudat pe timpul clipirii afisajului

ulterior am izolat catodul diodei pe iesirea de ,, 6V "  plus condensator in gol masoara 7,5 V

asa ca la momentul asta ma gasesc in aceeasi faza :rade:

Link spre comentariu

Condensatorul de filtraj al tensiunii de 12V e în regulă ? Vedeți să nu fie ceva suprasarcină pe bara de 12V, poate vreo diodă dumper de la relee...

Am pus altul verificat si la fel

sursa este in comutatie, cu redresare monoalternanta pe primar

insa minusul din primar este comun cu minusul secundar

pe c-ul primar masor  324 V

bara de 5 V este cu minus

interesant ca nu are diode derivatie peste relee

suspectez o sarcina parazita pe bara de 12

pana la momentu asta nu am gasit nimic relevant

multe travertsari (acul in carul cu fan)

sursa foloseste un   TNY264P

 

am sa pun niste poze ceva mai tarziu

Editat de ronyku
Link spre comentariu

Există sigur diode în paralel cu bobinele releelor, dar pot fi tip SMD, fie sunt varistori direct în relee .Măsurați toate bobinele releelor comparativ.Vedeți IC-ul (aria de tranzistori )ce comandă releele, poate a străpuns vreun tranzistor de comandă

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări