Ion_Bumbu Postat Septembrie 30, 2018 Autor Partajează Postat Septembrie 30, 2018 Din patrat am inceput si eu sa o fac dar mi`a cazut ochetele in mina si am facut din patrat doar bratul de antrenare. Imi trebuia sa prind o bara de 25mm, a iesit ca merge pina pe la 30mm deci numai buna. Asa ramine, bratul e simplu de ajustat, flex sau aparatul de sudura, in functie de ce vrei cu el. A durat mai mult pina am gasit materialele decit timpul de lucru. Link spre comentariu
ndc74 Postat Octombrie 1, 2018 Partajează Postat Octombrie 1, 2018 La cele de fabrica se poate face o gaura filetata (sau mai multe) in coada unde se monteaza un surub pe post de antrenare. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Octombrie 1, 2018 Autor Partajează Postat Octombrie 1, 2018 Da, conditia necesara este sa`l ai, daca nu, il faci. Si e mai simplu sa sudezi o coada pe el, bineinteles tii cont daca e din fonta maleabila ce ce sudezi. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Octombrie 3, 2018 Autor Partajează Postat Octombrie 3, 2018 On 9/29/2018 at 10:07 PM, GEO 53 BN said: E mare diferenta intre Fu12 si Fu25? Am vazut poza da',nu-mi dau seama de diferenta de gabarit dintre ele. Clar fu 25 e mai mare decit FU12,da cu cit,habar n-am. E mare de tot, Fu 12 e freza cea mai mica facuta pe la noi la scara industriala. Masa e slabuta si din pacate nu rezista la cap de mortezat. 1 Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Octombrie 13, 2018 Autor Partajează Postat Octombrie 13, 2018 Cu regret trebuie sa`mi recunosc infringerea... Azi nici macar un surub n`am strunjit, doar flex si sudura cu electrod ca doar aia este pentru amatori! 1 Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Octombrie 13, 2018 Partajează Postat Octombrie 13, 2018 La ce vrei sa folosesti biaxul,ca vad ca-i prins pe portcutit? Vrei sa rectifici ceva? Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Octombrie 13, 2018 Autor Partajează Postat Octombrie 13, 2018 (editat) Da, am un virf rotativ cu rulmentii perfecti dar conicul praf. Am ceva de facut si neaparat imi trebuie un virf bun. Mai am de fixat motorul de antrenare a virfului si apoi continuam. Editat Octombrie 13, 2018 de Ion_Bumbu Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Octombrie 14, 2018 Partajează Postat Octombrie 14, 2018 Spor la treaba! 1 Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Octombrie 18, 2018 Partajează Postat Octombrie 18, 2018 La 13.10.2018 la 22:18, Ion_Bumbu a spus: Da, am un virf rotativ cu rulmentii perfecti dar conicul praf. Am ceva de facut si neaparat imi trebuie un virf bun. Mai am de fixat motorul de antrenare a virfului si apoi continuam. Salut Grig! In loc de un rulment radial axial cu role conice,n-ar fi mai indicat un radial axial cu bile, la care frecarea este mult mai mica decit la un rulment radial axial,cu role conice? Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Octombrie 18, 2018 Autor Partajează Postat Octombrie 18, 2018 Multumesc Geo, este asa cum spui, cu bile, facut de Uzina Mecanica Blaj, ma rog, fosta...deci asa ramine! Daca tot a mers treaba cu primul l`am luat la refacut pe cel care avea rulmentii cu joc. Am schimbat rulmentii cu SKF, din pacate nu aveau C2, nici macar normal, doar C3, asta e, asa l`am pus, e 6202. Urmeaza miine sau mai incolo sa`l rectific, este el rectificat dar a fost "cobaiul" pentru celalalt. Cu echiparea actuala "bate" 0,03mm deci trebuie! Partile componente: Spindle-ul echipat si bucsele folosite la presare. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Octombrie 28, 2018 Autor Partajează Postat Octombrie 28, 2018 Prin `95 am luat rindeaua asta electrica, este un Piolent serios, nu glumele actuale. Dupa vreo 4 ani au cedat fuliile de la cureaua dintata, originale erau de plastic cu central metalic...am cautat dar intre timp au schimbat modelul si cele noi sint total din aluminiu turnat sub presiune dar cu sistem de fixare cu pana, original erau cu filet si umar de centrare... Am dat`o la un amic pentru adaptare, acesta a dat`o unui maestru si a iesit o minune de lucrare, fulia tamburului batea peste 0,3mm radial precum si peste 1mm axial... Fulia de motor si mai dezastruos... Am taiat umarul de centrare de la fulia axului, alezajul era cu 0,35mm peste diametrul arborelui, presat o bucse si refacut de data asta alezajul la un ajustaj cu joc cam de 0,03mm fata de arborele tamburului. Bucsa fiind facuta dintr`un surub strunjit, asta sa nu ma dezmint! Deja imbunatatirea este evidenta, bate radial sub 0,05mm si axial cam 0,1mm, masurarea e dificla, fulia fiind turnata. Urmeaza sa fac o bucsa intermediara, Loctite, sa reajustez bucsa filetata de la fulia motorului, cea randalinata, prin reducerea diametrelor de la capete incit presarea sa se faca si pe zona randalinata, maestrului nu i`a trecut asta prin cap, a presat bucsa direct in fulia de aluminiu fara nici o pregatire, a intrat strimb si ca asigurare ... a dat o gaura transversal in fulie, surub de 4mm si a rezolvat problema! Atita stim, atita facem! Va urma! 2 Link spre comentariu
dany_cta Postat Octombrie 28, 2018 Partajează Postat Octombrie 28, 2018 Cand ai de-a face cu aluminiul ia in calcul caldura, bucsarea prin dilatatie e mai buna decat loctite-ul si sunt complet incompatibile. Legat de varful rotativ, piesa respectiva lucreaza in sarcina, mereu apasata in interior, asta il face sa se centreze singur (preload) si foarte bine cand are rulmenti pe bile, nu role. Am reconditionat si eu unul identic cu al tau dar nu este varful rotativ preferat, prefer chinezescul ieftin cu bile chiar daca nu are C2. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Octombrie 28, 2018 Autor Partajează Postat Octombrie 28, 2018 La prima bucsare inca oscilez intre caldura si Loctite 609, intre fulie si bucsa intermediara, probabil din alama. La final intre bucsa randalinata si cea de alama va fi clar si Loctite 609. Toate vor fi cu stringere. Rotativul de Blaj are role doar la lagarul din spate, suporta o sarcina mai mare asa decit cu 2 rulmenti radiali cu bile si un axial. In momentul in care va prinde joc in lagarul spate il voi transforma in versiunea pe care o ai, e mai simpla si mai usor de reconditionat. 1 Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Noiembrie 1, 2018 Autor Partajează Postat Noiembrie 1, 2018 (editat) In sfirsit, azi final! Prelucrarea pe dorn a bucsei randalinate, am facut`o in trepte pentru a putea fi presata multumitor. Dornul tot dintr`un surub 8.8 facut... A urmat confectionarea bucsei intermediare din alama, presarea fiind facuta pe cele 3 trepte...acolo a fost mai mult de munca. Stringerea aprox 0,015mm si asigurata cu Loctite 609 intre bucsa randalinata si cea intermediara. Fulia terminata. Partea de fulie dintata din aluminiu a fost presata la cald pe bucsa de alama, stringere 0,030mm la 200C incalzita, a intrat lejer. Final, masina gata de lucru. Rezultat очень хорошо! Editat Noiembrie 1, 2018 de Ion_Bumbu 1 Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Noiembrie 1, 2018 Partajează Postat Noiembrie 1, 2018 Felicitari Grig! De cind pasiunea pentru strungarie? Am vazut in pozele puse, piesele prelucrate pe strung. Arata foarte bine! Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum