Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Strung Bernardo Standard 150


Ion_Bumbu

Postări Recomandate

Din patrat am inceput si eu sa o fac dar mi`a cazut ochetele in mina si am facut din patrat doar bratul de antrenare.

Imi trebuia sa prind o bara de 25mm, a iesit ca merge pina pe la 30mm deci numai buna.

Asa ramine, bratul e simplu de ajustat, flex sau aparatul de sudura, in functie de ce vrei cu el.

A durat mai mult pina am gasit materialele decit timpul de lucru.

Link spre comentariu

Da, conditia necesara este sa`l ai, daca nu, il faci.

Si e mai simplu sa sudezi o coada pe el, bineinteles tii cont daca e din fonta maleabila ce ce sudezi.

Link spre comentariu
On 9/29/2018 at 10:07 PM, GEO 53 BN said:

 E mare diferenta intre  Fu12 si Fu25? Am vazut poza da',nu-mi dau seama de diferenta de gabarit dintre ele. Clar fu 25 e mai mare decit FU12,da cu cit,habar n-am.

 

E mare de tot, Fu 12 e freza cea mai mica facuta pe la noi la scara industriala.

Masa e slabuta si din pacate nu rezista la cap de mortezat.

 

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Da, am un virf rotativ cu rulmentii perfecti dar conicul praf.

Am ceva de facut si neaparat imi trebuie un virf bun.

Mai am de fixat motorul de antrenare a virfului si apoi continuam.

 

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu
La 13.10.2018 la 22:18, Ion_Bumbu a spus:

Da, am un virf rotativ cu rulmentii perfecti dar conicul praf.

Am ceva de facut si neaparat imi trebuie un virf bun.

Mai am de fixat motorul de antrenare a virfului si apoi continuam.

 

Salut Grig!

In loc de un rulment radial axial cu role conice,n-ar fi mai indicat un radial axial cu bile, la care frecarea este mult mai mica decit la un rulment radial axial,cu role conice?

Link spre comentariu

Multumesc Geo, este asa cum spui, cu bile, facut de Uzina Mecanica Blaj, ma rog, fosta...deci asa ramine!

Daca tot a mers treaba cu primul l`am luat la refacut pe cel care avea rulmentii cu joc.

Am schimbat rulmentii cu SKF, din pacate nu aveau C2, nici macar normal, doar C3, asta e, asa l`am pus, e 6202.

Urmeaza miine sau mai incolo sa`l rectific,

este el rectificat dar a fost "cobaiul" pentru celalalt.

Cu echiparea actuala "bate" 0,03mm deci trebuie!

Partile componente:

IMG_1132.thumb.JPG.e626c90a48c33345730dc87f71e16e9f.JPG

 

Spindle-ul echipat si bucsele folosite la presare.

IMG_1133.thumb.JPG.cf3789e56b8e5707a12988193d71b7ff.JPG

 

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Prin `95 am luat rindeaua asta electrica, este un Piolent serios, nu glumele actuale.
Dupa vreo 4 ani au cedat fuliile de la cureaua dintata, originale erau de plastic cu central metalic...am cautat dar intre timp au schimbat
modelul si cele noi sint total din aluminiu turnat sub presiune dar cu sistem de fixare cu pana, original erau cu filet si umar de centrare...
Am dat`o la un amic pentru adaptare, acesta a dat`o unui maestru si a iesit o minune de lucrare, fulia tamburului batea peste 0,3mm radial precum si peste 1mm axial...
Fulia de motor si mai dezastruos...

IMG_1135.thumb.JPG.ee7f284e90bee7f06efa434c9467181e.JPG
Am taiat umarul de centrare de la fulia axului, alezajul era cu 0,35mm peste diametrul arborelui, presat o bucse si refacut de data asta alezajul la un ajustaj cu joc cam de 0,03mm fata de
arborele tamburului. Bucsa fiind facuta dintr`un surub strunjit, asta sa nu ma dezmint! :d
Deja imbunatatirea este evidenta, bate radial sub 0,05mm si axial cam 0,1mm, masurarea e dificla, fulia fiind turnata.

IMG_1136.thumb.JPG.efec498ac621eeefcd5f29ce5e1c077c.JPG


Urmeaza sa fac o bucsa intermediara, Loctite, sa reajustez bucsa filetata de la fulia motorului, cea randalinata, prin reducerea diametrelor de la capete incit
presarea sa se faca si pe zona randalinata, maestrului nu i`a trecut asta prin cap, a presat bucsa direct in fulia de aluminiu fara nici o pregatire, a intrat strimb si ca
asigurare ... a dat o gaura transversal in fulie, surub de 4mm si a rezolvat problema!
Atita stim, atita facem!

IMG_1138.thumb.JPG.28a3dd2ddc76164fb73b63719ec581cc.JPG

 

Va urma!

:d

Link spre comentariu

Cand ai de-a face cu aluminiul ia in calcul caldura, bucsarea prin dilatatie e mai buna decat loctite-ul si sunt complet incompatibile.

 

Legat de varful rotativ, piesa respectiva lucreaza in sarcina, mereu apasata in interior, asta il face sa se centreze singur (preload) si foarte bine cand are rulmenti pe bile, nu role. Am reconditionat si eu unul identic cu al tau dar nu este varful rotativ preferat, prefer chinezescul ieftin cu bile chiar daca nu are C2.

Link spre comentariu

La prima bucsare inca oscilez intre caldura si Loctite 609, intre fulie si bucsa intermediara, probabil din alama.

La final intre bucsa randalinata si cea de alama va fi clar si Loctite 609.

Toate vor fi cu stringere.

 

Rotativul de Blaj are role doar la lagarul din spate, suporta o sarcina mai mare asa decit cu 2 rulmenti radiali cu bile si un axial.

In momentul in care va prinde joc in lagarul spate il voi transforma in versiunea pe care o ai, e mai simpla si mai usor de reconditionat.

 

Link spre comentariu

In sfirsit, azi final!
Prelucrarea pe dorn a bucsei randalinate, am facut`o in trepte pentru a putea fi presata multumitor.

Dornul tot dintr`un surub 8.8 facut... :d

IMG_1141.thumb.JPG.0fbf2c46e59827450c02ab99a87ecb7d.JPG

A urmat confectionarea bucsei intermediare din alama, presarea fiind facuta pe cele 3 trepte...acolo a fost mai mult de munca.
Stringerea aprox 0,015mm si asigurata cu Loctite 609 intre bucsa randalinata si cea intermediara.IMG_1142.thumb.JPG.02034bb1bff5705a388ca41904a8ef82.JPG

Fulia terminata.
Partea de fulie dintata din aluminiu a fost presata la cald pe bucsa de alama, stringere 0,030mm la 200C incalzita, a intrat lejer.IMG_1143.thumb.JPG.7d7e9a6e03eed53f277b00e7dad1475a.JPG

Final, masina gata de lucru.

IMG_1146.thumb.JPG.33708a201745f5501332045649d9cfa2.JPG


Rezultat очень хорошо!

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări