Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Strung Bernardo Standard 150


Ion_Bumbu

Postări Recomandate

OK, asta e metoda data in cartea strungului, descriu acolo toate aceste procedee la fel ca la SN320 de fapt.

Mai e o verificare simpla, dupa ce te convingi ca e la capete aliniat , "plimbi" nivela pe carucior pusa transversal si longitudinal.

Daca acolo apar diferente mari e cam buba... asa era la strungurile de Arad din ultima perioada de cincinal in 3 ani sau si mai scurt.

Din turnatorie nu mai le lasau sa`si revina, acolo in curtea din spate, le bagau repede in sectia de prelucrari si iesau ele in parametrii dar pina cind ajungeau

la beneficiar se trageau si bariurile acolo unde ar fi trebuit dar din pacate erau gata prelucrate.

Atunci aparea necazul mare. La alea vechi asta nu se intimpla, spunea prietenul meu ca le lasau cu lunile sa`si revina pina intrau in sectia de prelucrari.

In loc de cale nu am decit 2 bare de HSS rectificate da`s bune si alea la verificat orizontalitatea.

Rigla este, nivela este, macara este, geometrie plana si in spatiu mai stim, timp sa mai fie...

 

Grig

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu

Batiurile si celalalte piese turnate din fonta erau lasate "in curtea din spate" minim un an la detensionare..........in ultima vreme,inainte de '89,s-a recurs la detensionarea in cuptor...........doar ca nu se respecta rampa de racire,cel mai probabil,din dorinta de a realiza planul cincinal in 3 ani jumate.......Verificarea cu plimbarea nivelei pe sanie e o verificare preliminara,de fapt.

 

Alex

Link spre comentariu

Da , erau multe cauze , inclusiv lipsa de curent, gaze si atunci le faceau cum le faceau.

Asa am gasit unu la fabrica de la Orastie acum 2 ani  ( de fap aveau 3) refacut , era ca nou , precis era total detensionat , necazul

a fost ca era mai scump decit am dat pe asta si nu avea nimic, nici un pinion de schimb, universat, nimic, nimic pe el , doar papusa mobila.

Asa se misca foarte fain acel 320 si precis era mai serios decit ce am luat eu , era totus strung adevarat insa un pic peste ce am eu nevoie.

Multumesc de info si urari!

 

Grig

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Am mai prins un pic de timp si am taiat o fata pe un surub de inox, 304.

La finisare cu placuta de carbura a iesit nesperat de bine.

post-199767-0-94674000-1443710631_thumb.jpg

Alaturat e si unu 8.8 post-199767-0-29266800-1443710641_thumb.jpg

M-am uitat un pic si la ceva filete si pina la urma am aflat ca filetele uzuale merg fara a folosi indicatorul

daca lucrezi cu decuplarea piulitei.

Celelalte merg doar cu indicatorul in cazul acestei proceduri.

Am verificat doar cu pas de 1mm si am cuplat vreo 10-15 treceri si nu a gresit nici o data, deci cel putin

la asta e adevarat ce dau pe panou.

post-199767-0-72248400-1443710661_thumb.jpg

 

Grig

Link spre comentariu
  • 4 săptămâni mai târziu...

Nu`i rau sa ai un universal mai mare cu bacuri independente...

A trebuit sa inlocuiesc un cuplaj unisens cu un rulment unisens, cuplajul ala nu l`am gasit.

post-199767-0-46936300-1446381518_thumb.jpg

In cuplajul ala am gasit 2 arculete sarite dar am preferat sa`l inlocuiesc decit sa`l repar.

post-199767-0-59276700-1446381500_thumb.jpg

post-199767-0-44306700-1446381508_thumb.jpg

 

Grig

Link spre comentariu

Nu`i rau sa ai un universal mai mare cu bacuri independente...

 

 

Nu`i rea nici freza sa fie ...

Am avut de frezat canalul de pana si de facut pana pentru rulmentul unisens.

Un pic de problema a fost deoarece arborele este folosit la un cuplaj unisens si duritarea este de cel putin 58HRC.

Ansamblul a functionat cel putin 6 ani si nu a aparut uzura la arbore, cuplajul a cedat.

A fost nevoie de o freza deget de 5mm din carbura si am mers cam la 400rpm cu avans mic si adincime de 0,4mm pe trecere.

Adincmea a fost de 1,3mm si latimea de 5mm, pana fiind de 5,0x2,45mm.

Pana am facut`o dintr`o bara de ghidaj de la o imprimanta, otel destul de tare.

post-199767-0-57739200-1447017827_thumb.jpg

post-199767-0-56089800-1447017835_thumb.jpg

 

Urmeaza asamblarea si testul lucrarii.

 

Grig

Link spre comentariu

Am inceput "reabilitarea" menghinei rotative de la FU12.

A fost folosita fara bacul de la falca fixa , a trebuit planata falca si bineinteles si bacul.

Mai am de refacut o patina la falca mobila si de vazut cum remediez partea inferioara a menghinei.

Am folosit freza din foto

post-199767-0-85042600-1447603948_thumb.jpg

post-199767-0-19385100-1447603958_thumb.jpg

post-199767-0-29219300-1447603986_thumb.jpg

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu

Un prieten bun a avut nevoie de ceva surub pentru un trepied foto.

Am prins ceva vreme si sper ca am rezolvat problema.

Am facut si unu de dural mai mult din motive estetice.

post-199767-0-69200200-1448061299_thumb.jpg

post-199767-0-83178200-1448061323_thumb.jpg

 

Grig

 

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări