Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

LED Daytime running lights


turcu_dan

Postări Recomandate

  Salutare, cautand diverse pe internet am dat peste aceste lumini de zi, care par destul de frumusele si care sunt si omologate. ( http://www.usa.philips.com/c-p/12825WLEDX1/led-daytime-lights-led-daytime-running-lights/specifications ). Ce parere aveti, merita pretul? ( http://www.becurionline.ro/set-drl-daylight-guide-106854.p.html ). Nu am reusit sa-mi dau seama care este cantitatea de lumina produsa de aceste proiectoare ......  550  cd / proiector?  In Lumeni fiind.....?

Editat de turcu_dan
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 11
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Dr.L

    4

  • Dxxx

    2

  • turcu_dan

    2

  • Baditza Vasy

    1

Top autori în acest subiect

1. 550lm per DRL (adica echivalent bec clasic 40-50W) sunt deplin suficienti. Desigur numai ziua, noaptea ar merita de cateva ori bune mai mult...

 

2. solutia ta este ... grotesc de scumpa. Cu banii aia daca te pricepi poti sa faci singur mult mai bine.

 

3. in plus discutam probabil de ~5W per corp, asa ca lipsa unui radiator generos (conditiile auto sunt extrem de dure) ma face in plus sa cred ca nu sunt (prea) bune. Am vazut chestii similare cu radiatoare maricele in partea din spate, alea da.

Daca ti-ai face tu singur si ai folosi COBuri/LEDuri cu indice de incarcare mic, intr-o regiune chiar peste 200lm/W ai disipa probabil pe jumatate, insa tot ar fi bun un radiator mult supradimensionat.

 

DRLul functioneaza ziua si in mod continuu.

Deci hai sa ne imaginam ca soarele bate in aceste corpuri adaugandu-se la caldura generata in jonctiuni. Daca si aerul are temperaturi tropicale atunci da-ti sema de necesitatea radiatorului.

Link spre comentariu

2. solutia ta este ... grotesc de scumpa. Cu banii aia daca te pricepi poti sa faci singur mult mai bine.

 

Aici are foarte mare dreptate domnul Dxx, ceea ce vrei tu sa cumperi nu cred ca rezista asa de mult (chiar daca nu este made in China, sa speram) si in plus daca le-ai face singur ai pune totul asa cum ai vrea sa fie stiind si ce componente ai folosit, putand sa faci si schimbari in timp pentru a le imbunatatii.

Link spre comentariu

Dar au 500 de cd nu de lm!

Pt a face conversia in lm, mai trebuie stiut si unghiul...

Pentru spoturi rotunde, exista calculatoare online. Dar cum spotul astuia e o dunga de lumina...ceva mai complicat, trebuie matematica :rade:

Link spre comentariu

Da, stiu ca sunt ff scumpe insa nu ai probleme cu omologarea. In oras abia asteapta politia rutiera sa te opreasca pt nereguli. Stiu caz al unui prieten pe care l-a pus sa le demonteze pt ca nu etau omologate RAR, altfel ioc talon(achizitionate de pe internet/china). Cu astea se pare ca nu ai mai avea treaba, au certificare. Cum spune si Dr.L, pt conversie trebuie sa stii unghiul care nu este specificat. Deci nu sunt 550lm/proiector, sau habar n-am, dar ma tem ca nu ajunge un singur proiector la luminozitatea asta, puteti confirma si voi din experienta practica.... Varianta DIY cred ca iasa din discutie, desi probabil rezultatele ar fi cele mai bune....... cred ca este destul de greu sa construiesti un asemenea proiector care sa fie si aspectuos, si rezistent la intemperii ( inghet/apa/vant/apa+sare .... etc). Deci concluzia este ca sunt cam scumpe....... si cred ca nici modulul care le comanda n-ar fi asa scump incat sa se regaseasca in pretul ala.

Link spre comentariu

ce omologare?

din cate stiu in legislatie scrie clar: folosirea luminii de intalnire, aka faza scurta. nu drl, sau alte ghiznovatii.

am cunostinte care au luat amneda cu DRL din fabrica....pentru ca asa e legea!

Link spre comentariu

Ca sa clarific: DRL de multe ori se poate face "artizanal" in interiorul corpurilor normale de iluminat cu care este dotata masina stoc.

In plus, folosind temperatura de culoare redusa, ~3000K lumina produsa poate fi imperecheata cu celelalte becuri existente.

Nu vad in ce imprejurare intra in discutie cu argumente serioase sursa de lumina, si nu vad in ce imrejurare cineva are dreptul legal sa-ti demonteze farul, atat timp cat lumina este corecta ca cromatica/intensitate/focalizare.

Este ca si cand daca gaseste becuri cu incandescenta Sylvania o sa-ti ceara omologarea lor? sau sa te amendeze ca numai Philips sunt acceptate...

 

Sa nu se inteleaga ca incurajez incepatorii la astfel de montaje. In plus sunt total imotriva montajelor "curcubeu" "clipitoare" sau chiar si orice fel de decoruri / maimute etc capabile sa distraga sau sa deranjeze ceilalti soferi. Am spus-o de mai multe ori in trecut.

 

De asta DRLuri ca cele propuse mai sus (adica de aplicat suplimentar undeva pe masca/spoiler/etc) nu mi se par bine-venite, ca nu stim daca vor fi bine instalate ca pozitie pe masina sau nu vor deveni factori de distragere.

 

Cu LEDuri bune si intr-o zona de randment maxim plus cu oglinda care sa recupereze ceva din radiatia in directia incorecta sunt convins ca 2+2W sunt suficienti, pentru ca DRL "adevarat" este pe la 200-250 lm, asa ca poate chiar 1+1W LED ar putea fi acoperitor, insa chiar si asa radiatoare mult supradimensionate se impun.

 

Eu din ce citisem sunt convins ca legea prevede faza scurta sau DRL nici vorba de a nu considera DRLul ca optiune.

Ar fi si anacronic, tinand cont de cate masini acum au asa ceva. Mai ales ca directive de CEE recomanda DRL cu LED.

 

Intr-un thread mai vechi am calculat ca DRLurile pot produce economii de sute de lei valoare combustibil prin economia pe durata vietii autoturismului (mai mica fata de viata LEDurilor).

Editat de Dxxx
Link spre comentariu

Da, stiu ca sunt ff scumpe insa nu ai probleme cu omologarea

Asa e,dar asta nu inseamna ca ai voie sa circuli cu ele daca nu mergi la RAR sa le treaca pe talon.Din exprimarea ta asa inteleg,doar voiam sa ii fac atenti pe cei care isi monteaza diverse chestii pe masina pe care scrie omologat RAR ca pot fi montate dar dupa aceea trebuie mers la registru alfel omologarea e 0.

Link spre comentariu

DRL-urile au nevoie de un fascicul foarte îngust, undeva pe la 10 grade, ca să nu deranjeze de pe lateral. Cele originale folosesc colimatoare care permit cu 2-3W electrici intensitate luminoasă mare pe direcţia spotului. Luminile DRL plate aftermarket nu au unghi îngust de radiaţie, de aceea le refuză RAR-ul şi Poliţia. Altfel există o directivă europeană privind obligativitatea echipării vehiculelor noi cu DRL, şi probabil va veni şi pt. cele mai vechi în curând ceva directivă pt. modificarea lor, probabil cu firme agreate.

Ţin minte că pe vremuri era moda să-ţi pui faruri de ceaţă sub bara de protecţie, pe care mulţi le aprindeau şi ziua, şi erau destul de asemănătoare cu DRL-urile de azi, la 55W cât aveau halogenele alea băteau destul de departe.

Link spre comentariu

Farurile de ceata nu se prea vad in oglinda retrovizoare.

Si daca a plouat afara, pot face probleme cu reflexii aiurea, pe contrasens.

 

Decat sa aprinzi proiectoarele pt DRL (mai ales daca sunt cu becuri!), mai bine aprinzi faza scurta.

Masinile care au DRL din fabrica le au destul de aproape de faruri si nu pe bara de jos, din motivele de mai sus.

DRL nu are menirea sa ilumineze drumul nici un pic, ci doar sa fie vizibile de la distanta. Exact ca farul de ceata.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări