hpavictor Postat Septembrie 27, 2015 Partajează Postat Septembrie 27, 2015 Cele mai deranjante sunt distorsiunile de intermodulație , de aia trebuie ca amplificatorul să aiba un comportament cât mai bun la analiza semnalelor tranzitorii , un amplificator care nu are SR simetric va avea o anumită coloratură , nu un sunet corect , neutru . Link spre comentariu
lukeme Postat Septembrie 27, 2015 Partajează Postat Septembrie 27, 2015 Fara distorsiometru, puteti? Link spre comentariu
hpavictor Postat Septembrie 27, 2015 Partajează Postat Septembrie 27, 2015 Evident ca nu !DAR , dacă ai la dispoziție două tipuri de amplificatoare , la o audiție în condiții identice te lămurești imediat ca amplificatorul care are distorsiuni de intermodulație mai mari nu este preferatul tău !Sper ca acum e clar . Link spre comentariu
lukeme Postat Septembrie 27, 2015 Partajează Postat Septembrie 27, 2015 (editat) Ok, am inteles... Editat Septembrie 27, 2015 de lukeme Link spre comentariu
Sharky Postat Septembrie 27, 2015 Partajează Postat Septembrie 27, 2015 0.1% sau 3% sunt doar niste cifre. Un FFT ar fi mult mai bun. Ii aceeasi poveste ca si SR-ul. DAca ne-ar ajunge amplificatoare de 1V/us sa redea orice semnal, de ce in momentul in care limitam banda, se simt influente in sunet? Treaba e mult mai complicata decat pare din matematica de clasa a 4-a. Link spre comentariu
sk24bpo Postat Septembrie 28, 2015 Partajează Postat Septembrie 28, 2015 (editat) Foarte putina lume tine cont de sursa de semnal si realizeaza ca de acolo vin problemele. Puneti un pick-up ca sursa de semnal si inregistrare complet AAA si veti remarca faptul ca sunetul va fi extrem de placut, chiar daca distorsiunile sunt mari. De ce ? Pentru ca peste semnal nu sunt suprapuse semnale ultrasonice si semnale treapta. Amplificatoarele care trebuie sa redea muzica din surse digitale sunt obligate sa poata gestiona corect si semnale ultrasonice si ramasite de semnale treapta, altfel avem drujba in boxe. Batalia pentru un sunet natural se poate da in sursa digitala unde practic se filtreaza foarte agresiv tot ceea ce este dincolo de banda audio , sau in amplificator, adica sa-l faci foarte performant in banda audio asa incat sa faca fata binisor si in zona ultrasonica , in caz ca semnalul din sursa digitala n-a fost suficient de bine filtrat. In fapt distorsiunile din banda audio daca sunt toate sub 0,010% poti considera ca ai un amplificator transparent, fara distorsiuni audibile. Problema este ca artefactele conversiei D/A, gunoiul ultrasonic se combina cu semnalul muzical, sau chiar cu el insusi rezultatul fiind produsele de intermodulatie de ordin superior cat si de ordin inferior. Daca cele de ordin superior vor si departate de banda audio si am putea sa le ignoram cat de cat, cele de ordin inferior pot fi regasite in toata banda audio. Testele sintetice facute pe amplificator nu-ti vor arata niciodata cantitatea de gunoi venita de la sursa digitala de semnal. Eventual daca stii cum sa faci niste teste specifice, vei putea observa cam cum raspunde amplificatorul la o situatie de acest gen. Aici intra in discutie si SR-ul, banda amplificatorului, simetria SR-ului, settling-time-ul, distorsiunile tranzistorii de tip "burst", etc. La final cand tragi linie vei observa ca in realitate schema amplificatorului ideal care sa ofere un sunet natural, va arata destul de diferit fata de topologia clasica cu diferential, oglinzi de curent, castig mare in bucla deschisa, reactie negativa puternica, etc... Nu degeaba sunt variante care merg pe liniarizarea OLG-ul inainte de aplicarea feedback-ului, scaderea RN-ului, etc,etc... In general ceea ce se face aici pe Elforum sunt cel mult scheme didactice, abc-ul electronicii audio, topologii fumate inca din anii '70 cu care japonezii obtineau rezultate spectaculoase pe hartie dar zgariau urechile auditoriului. Nici pana in ziua de azi nu s-a putut sterge mitul creat atunci ca distorsiunile foarte mici suna ca dracu, mit care pe undeva este si adevarat daca ne raportam la gandirea rigida a topologiilor brute tip amplificatoare operationale. Editat Septembrie 28, 2015 de RaimondAudio Link spre comentariu
Vizitator Postat Septembrie 28, 2015 Partajează Postat Septembrie 28, 2015 E, ce bine ar fi daca printr-o minune s-ar reveni la AAA, adica full analogic. Si digitalul are avantajele lui, dar este pentru miniaturizare si pentru puturosi (aici m-as referi strict la un mixer de live). Din pacate ne-am cam digitalizat in cam toate domeniile, urmatorul pas va fi implantare chip in cortex, si inghitita o capsula cu muzica, gen oxacilina. Mie personal mi se pare aiurea sa "modelez" amplificatiorul dupa sursa de semnal (sa ii curete mizeriile DAC-ului sau a celorlalte etaje), ar fi o minciuna sa ascult cu un amplificator "modificat" ca sa sune bine sursa de semnal. Prefer un amplif cu 1-3usec timp de crestere la 1W/8R, si restul consider ca este de la sursa, "atit se poate" cu ce am. Prea multa pierdere de timp pentru "sursa ideala" si "amplificatorul ideal" si prea putin timp acordat ascultarii muzicii, in ultima perioada... Link spre comentariu
sk24bpo Postat Septembrie 28, 2015 Partajează Postat Septembrie 28, 2015 Din fericire sursele digitale de generatie noua au metode din ce in ce mai sofisticate si mai rafinate care sa surmonteze neajunsurile conversiei D/A. De curiozitate sa incerci pe astfel de surse si amplificatoare clasice, vei remarca atenuarea substantiala a sunetului "digitalos" (um se spune in popor). Stiu ca ai o placa de sunet de generatie noua foarte buna. N-ai remarcat ca suna destul de analogic fata de placile de sunet de acum 10-15 ani ? Link spre comentariu
Vizitator Postat Septembrie 28, 2015 Partajează Postat Septembrie 28, 2015 Ba da, suna curat si frumos, n-am ce sa-i reprosez, jos palaria pentru evolutie! Eu unul nu sint impotriva digitalului, chiar apreciez ca face viata mai usoara, dar fura si din bucuriile "analogicului"... Sincer nu simt nevoia de mai mult de atit. Dar parca mi-e dor sa trag o caseta sau o banda de magnetofon, sa stau cu ochii pe vu-metre, sa calibrez bias... Tie nu? Link spre comentariu
sk24bpo Postat Septembrie 28, 2015 Partajează Postat Septembrie 28, 2015 Mie mi-e dor de patefonul din podul bunicii pe care impreuna cu varumiu la 10 ani am pus toporul ca sa vedem ce are inauntru. Nu trebuia sa calibrezi niciun bias, doar sa dai la manivela. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum