Vizitator Postat Iulie 13, 2015 Partajează Postat Iulie 13, 2015 Ca de exemplu? Poti exemplifica detaliat, ce modificari in banda audio 16Hz-20kHz, poate aduce un cablu cu 0,050 Ohm rezistenta serie inductanta lui fiind de 1,25uH inductanta si capacitatea de circa 125 pf, cablu folosit in audio si care transporta semnal audio de linie de 775mV (0db), intre o sursa cu 50 ohm impedanta de iesire si un amplif cu 22kOhm impedanta de intrare adica exact cazul pe care l-am descris si testat? Link spre comentariu
sk24bpo Postat Iulie 13, 2015 Partajează Postat Iulie 13, 2015 Capacitatea de 125pF(sau mai mare) conectata la iesirea unei surse, care este realizata printr-un opamp sa presupunem, poate modifica parametrii de functionare ai acestuia. Acest lucru nu ar trebui sa se intample la o sursa serioasa, cu buffer pe iesire. Totusi sunt multe aparate care se bazeaza pe opampuri obisnuite pentru iesire. Foarte rar o piesa de una singura face probleme, de obicei exista o inlantuire de fenomene cu circuitul dimprejurul piesei cu care interactioneaza. La fel si cu cablurile, nu trebuie sa te uiti exclusiv la ele ci mai degraba la interactiunea cu circuitele conectate. Mai degraba ele schimba datele problemei decat cablurile. Oricum, schimbarile in sunet, atunci cand exista si nu sunt imaginare, sunt subtile, multa lume nici nu le baga in seama.In ochii unora par mari cat un elefant si spun ca merita sa plateasca bani buni pentru a le corecta dupa placerea lor.Nu vad de ce ne-ar interesa pe noi ce fac altii cu banii lor.Foarte bine, e dreptul lor sa aibe ce hobby vor. Link spre comentariu
Vizitator Postat Iulie 13, 2015 Partajează Postat Iulie 13, 2015 Mai omule, ori sint eu IDIOT, ori tu chiar nu citesti: Un cablu cu lungimea de 1 metru, maxim 2 metri, cu capacitatea de circa 70-120pF, care masoara serie o inductanta de circa 1,25uH si o rezistenta electrica in DC de circa 50 miliohm, folosit pentru transport de semnal audio analogic de la o sursa ce are circa 50 ohm impedanta de iesire, ce transporta semnal audio de nivel de linie catre un amplificator cu circa 22 kOhm impedanta de intrare, NU va afecta sunetul in banda 20Hz 20kHz in vecii vecilor AMIN. Daca il folosesti la ALTCEVA, scule care au impedanta de iesire de zeci sau sute de kOhm (preuri cu tuburi in special) este posibil sa aduca diferente in spectrul audio superior, de exemplu la o doza electromagnetica, un cablu cu capacitate MAI MARE intre firul sau firele cald(e) si masa, poate modifica sunetul, fiind o capacitate paralel pe o inductanta. Deci in toate interventiile mele pe acel forum, si chiar si aici am scris de cel putin 10 ori ca SURSA DE SEMNAL ARE 50 OHM. Deci 50 (cinci zeci de ohmi) este impedanta de iesire a sursei. Sper ca acum s-a vazut. Daca sursa de semnal are 50 ohm iar amplificatorul 22000 ohm (cum am mai spus), acel cablu de 1-2 metri, ce transporta semnal de linie la 0db (775 mv), afecteaza banda audio 16Hz-20kHz, aducind modificari ale sunetului, perceptibile de urechea umana? Da sau nu? Link spre comentariu
sesebe Postat Iulie 13, 2015 Partajează Postat Iulie 13, 2015 (editat) Raspuns 1: il afecteaza pt ca prin orice va trece semnalul va aduce subtile modificari ale semnalului. Raspuns 2: efectul este atit de mic incit este dificil chiar si de masurat cu cele mai precise echipamente existente azi pe piata, daramite de auzit. Raspuns 3: exista unele persoane cu "urechi de aur" care vor declara oricind ca aud astfel de modificari. Leco, tu chiar nu stii, ca un " razboi " cu "audiofilii" este pierdut din start? Editat Iulie 13, 2015 de sesebe Link spre comentariu
Vizitator Postat Iulie 13, 2015 Partajează Postat Iulie 13, 2015 Nu si cind am dreptate. Intotdeauna m-am referit la aceasta chestie daca urechea umana poate sesiza diferentele pe care le-ar fi introdus acel cablu in conditiile date mai sus. Link spre comentariu
Marian Postat Iulie 14, 2015 Partajează Postat Iulie 14, 2015 Ntz, ntz, ntz, cate pasiuni starneste audiofilia asta nenica... dupa parerea mea trebuie sa fii prea imprudent ( ca sa nu zic altfel ) incat sa folosesti un cablu care sa-ti poceasca semnalul atat cat sa poti auzi tu ceva diferente. Restul mi se pare maculatura... Link spre comentariu
sk24bpo Postat Iulie 14, 2015 Partajează Postat Iulie 14, 2015 Leco este ultima oara cand iti mai raspund pentru ca degeaba vorbim. Incepem ca la clasa intai. Care este impedanta de iesire a LME49720-ului pe care il tot lauzi ? Cu siguranta ca habar nu ai pentru ca tu inlocuiesti opampurile fara sa te uiti la specificatii. Impedanta lui de iesire in bucla deschisa este de 13ohm. Mmmm, excelent, nu ? Banuiesc ca nu stii ca daca-l pui in bucla inchisa impedanta de iesire poate scadea pana la....0,01 ohm. Wooow , deja este superb. Cei 50 de ohm sunt departe acum, nu ? Am fost baiat bun si ti-am scazut impedanta de iesire la 0,01ohm. Se exclude inserierea unei rezistente cu iesirea , tu nu ai acceptat asa ceva, iti doresti minimum posibil, cat mai aproape de ideal. Acum ce sa vezi, pui la iesire o capacitate de cateva sute de pF si remarci ca se schimba sunetul. Daca analizezi opampul vei constata ca este posibil sa oscileze , sa nu mai lucreze chiar perfect. Nu intru in detalii de stabilitate dar este aproape cert ca starea de fapt nu mai este aceeasi cu cea dinainte. De aici incolo te las pe tine sa vezi ce se intampla. Poti schimba acest opamp si sa alegi unul cu slew-rate foarte mare, cum le place audiofililor, utilizat in conditiile de mai sus. Din nou, analizeaza si vezi ce se intampla. Daca tu scrii cu litere mari, eu scriu cu litere mici. Link spre comentariu
sesebe Postat Iulie 14, 2015 Partajează Postat Iulie 14, 2015 Nu si cind am dreptate. ..................................................................... Asta chiar nu conteaza (pt ei). Poate sa vina si mama inginerilor sa demonstreze cu pagini intregi de formule ca nu au dreptate (ma refer la audiofili) ca tot nu o sa le schimbi convingerile si tot o sa auda diferente intre cabluri. Cel mai bine ii lasam pe audiofili cu cablurile lor si eventual mai fabricam si noi ceva cabluri audiofile si le vindem lor cu pret de 100-1000 ori mai mare decite cel de productie si avem si noi de cistigat si nici nu ne enervam degeaba. In alta ordine de idei ORICE operational pe care il incarci capacitiv direct la iesire va deforma semnalul. Situatia se schimba radical daca inseriezi o rezistenta cit de mica chiar si de 10Ω inaintea capacitatii. Cit de relevant este asta pt domeniul de audiofrecventa.... ramine de vazut ...dar sigur va influienta sunetul daca este prost facuta schema. Link spre comentariu
Vizitator Postat Iulie 14, 2015 Partajează Postat Iulie 14, 2015 Raimond, eu am facut un test simplu. O sursa de semnal cu 50 ohm impedanta de iesire adica foarte buna. Daca nici un Tektronix, dedicat acestor masuratori, nu este OK pentru tine, e problema ta. Dupa cum ai observat, pina la 1000000Hz nu s-au vazut diferente in dreptunghiular ca forma de unda intre intrarea in cablu si iesirea din cablu, chiar si cu 50nSec baza de timp. Nu am discutat nicaieri de LME-uri si altceva, ce tot incerci tu sa tergiversezi discutia nu, inteleg. Eu am facut un simplu test in conditiile date mai sus, si m-am referit strict la el, nu la LME-uri sau alte configuratii de iesire. Nu mai devia subiectul aiurea, discutam strict ipoteza 50 ohm impedanta de iesire si 1,25uH+0.050 ohm si 125pF ca fiind inductanta, rezistenta in DC si capacitatea acelui metru de cablu. Sculele audiofililor de acolo, care se lauda ei cu ele, cum ca au si 10 ohm impedanta de iesire, au buffere in clasa A; daca ar avea iesirea direct din operational (cum incerci tu sa tergiversezi discutia), m-as duce la producatorul care imi cere mii sau zeci de mii de euro pe un K-cat de DAC, si l-as pune sa il inghita piesa cu piesa. Deci impedanta mica, tipic sub 600 ohm, cit are o sursa de calitate, uzuala. In testul acela facut de Tudor cu, cablurile date de Viorel, s-a folosit cablu asemanator cu cel al meu (la capacitate ma refer), restul nu a mai masurat Viorel. Asa arata cablul facut de Viorel, daca masuram capacitatea la oricare dintre capetele cablului, pe mufa Jack RCA, capacitatea va fi egala, el a lasat ecranul doar la o singura parte a RCA, astfel incit tresa de ecran sa nu se poata comporta ca o spira intr-un cimp electromagnetic, insa obligatoriu unul dintre firele calde uneste cele 2 mase ale extremelor cablului: Testul pe care l-am facut (eu stiind deja ce si cum), l-am facut prin prisma celor spuse de catre Tudor, cum ca a inversat cablul, si s-au atenuat din basi, ca inaltele au fost nu stiu cum, etc. Dupa cum se vede in citat, cablul a fost folosit intre un DAC si amplificator, deci semnal DE LINIE, de ordinul sutelor de milivolti: Deși eram amândoi tare curioși cum s-ar fi comportat cablul conectat între pick-up și preul de doză, nu aveam cum să fac acest lucru deoarece păcătoșenia de pick-up are o mufă de ieșire dedicată, cumva similară cu mufele DIN. Și am decis amândoi că n-are rost să prelungesc cablul original (cu RCA către preul de doză) cu cel în cauză, introducând prea multe necunoscute în ecuație. Deci nedeterminare...Așa că până la urmă am ales cea mai bună variantă: între DAC și amplificator. Ajuns acasă, am făcut repejor primele două-trei cicluri de probe, cam câte 30 sec., pe prima piesă, cu cablurile montate în ambele sensuri, fără să insist la analize mai complete. Diferențe evidente de sunet. Să fi început (așa brusc) Viorel să creadă în „directivitatea” sârmelor, de mi-a cerut să fac aceste teste ? Nu prea credeam. Mai curând pare o situație creată de modul de conectare a sârmelor dinlăuntrul mufelor. Fiind deopotrivă intrigat, dar și extrem de curios să aflu adevărul, am pus mâna pe telefon și l-am țârâit pe Viorel. Care mi-a confirmat bănuiala. Cablul conține două fire „calde” și tresă. La un capăt avem: un ‚,cald” lipit pe pinul central, iar celălalt „cald” este lipit împreună cu tresa la carcasa mufei. La celălalt capăt primul „cald” este lipit la pinul central, celălat „cald” la carcasă, iar tresa nu este conectată la nimic. Până acum nimic nou pentru un cablu pseudobalansat. Iar recomandarea unanim făcută de specialiști este ca primul capăt (cel cu caldul și tresa lipite la carcasă) să fie cuplat la ieșirea din „sursă” (indiferent de tipul aceteia - player, DAC streamer sau preamp), iar celălalt capăt să fie cuplat la intrarea în aparatul următor din lanțul audio (preu, amplificator, etc.). La cablul lui Viorel primul capăt este cel cu manșonul termoretractabil mai lung (cele din dreapta pozei atașate mai jos).Și acum apare ciudățenia. La aceste prime și foarte sumare teste senzația clară era că sunetul mai bun se obține cu cablul montat invers ! Cu primul capăt atașat (cald + tresă la carcasă) la intrarea în amplificator și cel de-al doilea la DAC (sursa în această situația). Sunet evident mai bun (de fapt mai rău în cazul montării conform recomandărilor generale) pentru înalte și mediile înalte. Comunicându-i acest lucru lui Viorel, el mă roagă să continui testele și să fiu atent și asupra joaselor, în special asupra basului. OK - zisei. Și am continuat, trecând în revistă cam 1-2 minute din fiecare eșantion pomenit mai sus. De mai multe ori.Concluzii.Referitor la înalte, medii înalte și voci feminine.A. Cuplare conform recomandării: capătul cu al doilea cald + tresă lipite la carcasă conectat la ieșirea din sursa DAC, iar celălalt capăt (având doar al doilea cald lipit la carcasă și tresa liberă) conectat la intrarea în amplificator.Înaltele și mediile înalte devin ușor congestionate, seci, dând senzația că sunt puțin „gâtuite”.Vocile își atenuază un pic bogăția timbrală, devenind o țâră mai seci.În plus, după relativ puțin timp, se creează o ușoară senzație de solicitare obositoare a auzului.B. Cuplare inversă recomandării, deci invers situației A.Toate aceste simptome dispar sunetul redevenind plăcut. Pentru cei cărora nu le place termenul „plăcut” - natural. Sau normal. Dacă mai sunt obiecții și la acești termeni ... aștept sugestii pentru similarități sugestive.NOTA: A nu se înțelege că situația A este dezastruoasă. Este vorba de foarte mici diferențe care, cel puțin pentru unii - inclusiv eu, contează.Referitor la bas.A. Cuplare ca mai sus.Într-adevăr, pe acele eșantioane care conțin pasaje suficient de semnificative pentru bas, basul apare ceva mai bine definit și puțin mai intens comparativ cu situația B. Și cu un timp de răspuns ceva mai rapid. În situația B este posibil ca unii să prefere iluzia unui bas ceva mai vibrant, de fapt cu un timp de răspuns la stingere ceva mai lung, ce-ar putea crea impresia de ceva surplus de bogăție timbrală. Teoretic concluzia pe care o trag de aici, este una singura, ca DAC-ul folosit de Tudor, este o GIOARSA, daca acel cablu simplu, a reusit sa "ingenuncheze" acel DAC, facind vocile gituite , mediile stridente si bass-ul nu stiu cum... Practic nu am cum sa cred acest aspect cum ca DAC-ul lui este o GIOARSA, insa inclin sa cred ca el a ascultat si reactionat psihologic, deoarece stia ca exista o modificare la cablu, la unul dintre capetele cu mufa Jack RCA. Daca as fi fost acolo si faceam un blind test, garantat rezultatul nu era precum cel descris. Cred ca este chiar unul dintre motivele pentru care "audiofilii" se feresc de blind teste ca dracul de tamiie, pentru ca toata iluzia lor s-ar "vaporiza" la un blind test... Revin la intrebarea anterioara, pentru care astept un raspuns: Daca sursa de semnal are 50 ohm iar amplificatorul 22000 ohm (cum am mai spus), acel cablu de 1-2 metri, ce transporta semnal de linie la 0db (775 mv), afecteaza banda audio 16Hz-20kHz, aducind modificari ale sunetului, perceptibile de urechea umana? Da sau nu? @sesebe Orice cablu are o capacitate/rezistenta/inductanta, unele mai mari, altele mai mici. Este logic ca la orice amplificator daca ii pui o sarcina capacitiva, va modifica forma de unda in semnal dreptunghiular, uneori putind cauza instabilitati,oscilatii, etc. De aia la amplificatoarele de putere se foloseste la iesirea lui catre incinte filtrul serie L/R cu sarcina, si capacitorul serie cu rezistenta fata de masa. Bobina va avea o rezistenta mare in HF, si mica in JF neinfluentind sunetul in gama 16Hz-20kHz, iar rezistena paralela pe ea va suprima orice tendinta de autooscilatie. Am vazut o groaza de scule care au iesirea direct DC din operational fara rezistenta sau fara condensator, cit si cu condensator sau (si cu) rezistenta. la cele cu buffer in clasa A, rezistentele din emitoarele finalilor erau intre 4,7R si 22R, iesirea facindu-se DIRECT catre mufa, fara alte elemente. Iti pun si tie aceeasi intrebare de mai sus, astept te rog un raspuns, mercic. Link spre comentariu
sesebe Postat Iulie 14, 2015 Partajează Postat Iulie 14, 2015 Nu Leco, eu un ma mai bag in discutiile astea contradictorii intre audiofili (desi se pare ca tocmai am nimerit intr-una). Daca ma refer strict la cazul descris de tine in care avem o conectare aproape "ca la carte", eu consider ca nu ar trebui sa apara diferente, dar este numai parerea mea impotriva la intreaga comuniune a audiofililor.... Mai departe nu mai comentez pe aceasta tema si, oricum, la virsta mea, deja nu mai aud nimic peste 14-15KHz (asta pe masurate), deci nu am acea "ureche de liliac" atit de necesara in cercul audiofililor..... ................................................................................... Asa arata cablul facut de Viorel, daca masuram capacitatea la oricare dintre capetele cablului, pe mufa Jack RCA, capacitatea va fi egala, el a lasat ecranul doar la o singura parte a RCA, astfel incit tresa de ecran sa nu se poata comporta ca o spira intr-un cimp electromagnetic, insa obligatoriu unul dintre firele calde uneste cele 2 mase ale extremelor cablului: ............................................................................. Cablul conține două fire „calde” și tresă. La un capăt avem: un ‚,cald” lipit pe pinul central, iar celălalt „cald” este lipit împreună cu tresa la carcasa mufei. La celălalt capăt primul „cald” este lipit la pinul central, celălat „cald” la carcasă, iar tresa nu este conectată la nimic. Până acum nimic nou pentru un cablu pseudobalansat. Iar recomandarea unanim făcută de specialiști este ca primul capăt (cel cu caldul și tresa lipite la carcasă) să fie cuplat la ieșirea din „sursă” (indiferent de tipul aceteia - player, DAC streamer sau preamp), iar celălalt capăt să fie cuplat la intrarea în aparatul următor din lanțul audio (preu, amplificator, etc.). La cablul lui Viorel primul capăt este cel cu manșonul termoretractabil mai lung (cele din dreapta pozei atașate mai jos)................................................................................ Nu stiu de ce zici ca "recomandarea unanim făcută de specialiști este ca primul capăt (cel cu caldul și tresa lipite la carcasă) să fie cuplat la ieșirea din „sursă”. Eu stiam exact invers, adica trebuie sa fie conectat la intrare capatul la care este conectat si ecranul. Motivul este simplu (pt mine), pt ca ecranul va scurtcircuita direct la masa amplificatorului orice zgomot indus in ecranaj, fara a mai trece curent si prin al doilea fir din interiorul ecranului. In acest fel ecranajul este la potentialul de ZERO volti al amplificatorului si nu al sursei de semnal unde s-ar adauga la semnal. Nu-i scornit de mine, este ceva ce am citit tot pe net si mie mi se pare mult mai logic. In concluzie nu ma mira deloc ca asa suna mai bine, chiar imi confirma convingerile. Link spre comentariu
Vizitator Postat Iulie 14, 2015 Partajează Postat Iulie 14, 2015 La un cablu ne-balansat catre balansat, sursa > amplif, adica sursa cu iesire single ended, (asimetrica, nebalansata) si amplificator cu intrare balansata, sau simetrica, pinul 3, adica semnalul inversor se leaga la pinul 1 al mufei sau legaturii balansate, cit mai aproape de intrarea amplificatorului, nu pe lungimea cablului. Adica ceva de gen: O astfel de legatura este minim influentata de cimp electromagnetic pe lungimea cablului. Multi abordeaza cablul nebalansat OUT catre balansat IN, astfel, si se mai mira de ce au brum daca trece cablul pe undeva unde este cimp electromagnetic in vecinatatea lui: Link spre comentariu
sesebe Postat Iulie 14, 2015 Partajează Postat Iulie 14, 2015 (editat) Si eu ce am spus mai sus? ......................................... Nu stiu de ce zici ca "recomandarea unanim făcută de specialiști este ca primul capăt (cel cu caldul și tresa lipite la carcasă) să fie cuplat la ieșirea din „sursă”. Eu stiam exact invers, adica trebuie sa fie conectat la intrare capatul la care este conectat si ecranul. ........................................... In nici un caz nu trebuie conectat la ambele capete ecranul daca se foloseste un cablu cu doua fie in acelasi ecran (cablu folosit de obicei pt conexiuni simetrice). In cazul folosirii conexiunilor simetrice nu stiu exact recomandarea "specialistilor" pt ca nu m-a interesat prea tare fiind folosita predominant in domeniul profesional mai putin la home use. Editat Iulie 14, 2015 de sesebe Link spre comentariu
sk24bpo Postat Iulie 14, 2015 Partajează Postat Iulie 14, 2015 Aveti careva un osciloscop cu banda de cel putin 50Mhz ? Link spre comentariu
sesebe Postat Iulie 14, 2015 Partajează Postat Iulie 14, 2015 (editat) Pe cine si de ce intrebi? Te referi numai la cei din Bucuresti? Editat Iulie 14, 2015 de sesebe Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum