Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

instructiuni multimetru


Vizitator razvan78

Postări Recomandate

Vizitator razvan78

Buna ziua. Va rog cateva instructiuni cum se foloseste acest multimetru?Ma refer ca are doua cabluri si vad 3 mufe, si pe ce trebe sa dau sa probez bateria masinii, pe ce trebe sa dau sa probez curentul de la priza, si pe ce trebuie dat sa probez continuitatea firelor etc .Multumesc

post-230513-0-00200600-1441850373_thumb.jpg

Link spre comentariu

Pentru masurarea bateriei de la masina:

Cablul negru il pui in borma "COM" si cablul rosul in borna "VmA". Muti comutatorul din pozitia "OFF" la stanga in zona "DCV" si in pozitia "20" sau "200". Cablul rosu il pui apoi pe borna "+" a bateriei si cablul negru pe borna "-". L.E.: pe pozitia "20" vei vedea afisat ceva de genul "14.42 V", iar pe pozitia "200" vei vedea afisat "14.4 V", ideea ca va fi afisata valoarea tensiunii la bornele bateriei.

Pentru masurarea tensiunii (nu a curentului) la priza:

Cablurile raman asa cum a fost descris mai sus. Muti comutatorul din pozitia "OFF" la dreapta, in zona "ACV", pe pozitia "750". Aici nu mai conteaza cum introduci cablurile in priza, insa este sanatos sa NU ATINGI cu degetele zona metalica a testerelor ... altfel o sa razi cu gura pana la urechi de o sa te zgudui!!!

Pentru masurarea continuitatii firelor:

Cablurile raman montate ca mai sus. Comutatorul va fi mutat spre dreapta 9 pozitii, incepand cu marcajul "750" pana la simbolul "dioda" -|>|-. Pui unul din cabluri la un capat al firului pe care il testezi si celalalt cablu la al doilea capat al firului de testat. Daca auzi un piuit atunci firul de testat este continuu si are o rezistenta a carei valoare o vei citi pe afisor (de obicei sub 70 ohm piuie, functie de aparatul de masura).

 

Pentru cei doi "corifei": inteleg ca v-ati nascut cu testerele aparatelor de masura in maini si primele cuvinte au fost "Stiu sa masor!". Putina decenta nu strica nimanui.

Link spre comentariu

nu trebuie sa face-ti balamuc,este incepator. nu ne-am nascut cu aparatele de masura in brate.

pe DCV pozitia 20(inseamna ca poate masura pana in 20 de volti curent continuu) se poate masura-tensiunea de la baterie.

pe ACV pozitia 750 (inseamna ca masoara pana in 750 volti curent alternativ) se poate masura tensiunea de la priza dar cu ATENTIE.

bornele:

 

teSterul negru la borna COM

testerul rosu la borna v @(ohmi) mA (deasupra)

..scuze d-nu Nico,am postat in acelasi timp...

Editat de ovy83
Link spre comentariu

Imi amintesc prima data cand am masurat cu un aparat de masura. L-am cumparat din banii de covrigi pe care mi-i dadeau parintii la scoala. Am economisit banii pe o sapamana. Era unul analogic. l-am cumparat in pauza de masa si ardeam de nerabdare sa il probez direct in priza acasa. Am montat cablurile corect, l-am pornit, l-am bagat in priza si ...POC ! Din repezeala nu am fost atent la ce capat al butonului rotativ e sageata si s-a nimerit ca in pozitia opusa sa se afle miliamperi. Dupa aceasta experienta m-am ambitionat si mi-am luat unul digital, dublu ca pret. Pe ala l-am ars dupa 2 ani din neglijenta cred. Ca regula generala: bagi firul negru la "com".  Firul rosu la V,Ω.mA si poti masura tensiuni pana la valoarea scrisa in locul unde tii rorit butonul, rezistente pana la valoarea scrisa in dreptul unde tii rotit butonul si mici curenti pana la locul unde tii rotit butonul, dar nu mai mult de 200 mA. Ca sa masori curenti pana la 10 A butonul trece in pozitia speciala si muti firul rosu in gaura pe care scrie 10 A. Cand masori curenti mari ai grija ca topesti firele pe care le tii in mana. Masuratoarea este foarte scurta pentru curent.  Ai grija ca butonul rotativ are o sageata pe unul din capete. Ca sa masori curentul, aparatul trebuie sa fie inseriat cu consumatorul pe care il masori. nu pui aparatul pe mA sau A si il pui sa masoare bateria masinii sau sa il bagi in priza ca pe urma stai si te uiti cum iese fumul din el sau mai grav, te accidentezi poate chiar mortal. Curentul e periculos si rapid.  Sa ai mare grija cum tii pocnitorile alea de cabluri in maini. O zi buna!

Editat de Vizitator
Link spre comentariu

DCV inseamna tensiune continua,

ACV inseamna tensiune alternativa,

DCA inseamna curent alternativ,

Ω inseamna Ohm,

hfe este pentru tranzistoare care se baga in gaurile alea albastre in cerc, nu ai tu treaba deocamdata cu ele,

sageata aia cu o linie in varf e semnul pentru diode. Acolo dai sa verifici diode si continuitatea. Cand afiseaza valori aproape de 0, firul e bun. Daca afiseaza 1, nu este bun firul, de fapt el arata litera i care vine de la infinit. Modelul asta nu piuie, nu are buzzer.

CEl mai simplu ar fi sa ne spuna ce anume vrea sa masoare si atunci i-am explica exact.Si aprpo nu cred ca cineva s-a nascut cu aparat de masura in mana.

nimeni! majoritatea poate au ars cateva pana au invatat ce e cu ele.

Editat de Vizitator
Link spre comentariu

1) sa probez bateria masinii,

2)sa probez curentul de la priza,

3)sa probez continuitatea firelor 

1)Posted Image

3)Posted Image

La punctul 2, ce doriti sa masurati, tensiunea sau curentul?

Editat de miron1947
Link spre comentariu

Folosire multimetru digital

 
Masurarea tensiunii continue

1. Introduceti sonda de culoare neagra în borna COM si pe cea de culoare rosie în borna de intrare (V, , mA).

2. Rotiti butonul selector pentru a selecta scala de masurare. Daca tensiunea de masurare nu este cunoscuta,

selectati scala cea mai mare si reduceti pâna se obtine o masurare corecta.

3. Puneti vârfurile sondelor pe circuitul de masurat.

4. Polaritatea sondei de culoare rosie va fi afisata concomitent cu valoarea tensiunii.

 

Masurarea curentului continuu

1. Introduceti sonda de culoare neagra în borna COM si pe cea de culoare rosie în borna de intrare (V, , mA). Pentru masurari între 200 mA si 10 A, puneti sonda de culoare rosie în borna de 10 A.

2. Rotiti butonul selector pentru a selecta scala de masurare în amperi CC.

3. Deschideti circuitul pe care se face masurarea si conectati sondele în serie cu acesta.

4. Cititi direct pe afisajul LCD valoarea masurata concomitent cu polaritatea sondei de culoare rosie.

 

Masurarea tensiunii alternative

1. Introduceti sonda de culoare neagra în borna COM si pe cea de culoare rosie în borna de intrare (V, , mA).

2. Rotiti butonul selector pentru a selecta scala de masurare dorita (VCA).

3. Puneti vârfurile sondelor pe circuitul de masurat.

4. Cititi valoarea tensiunii afisata pe display.

 

Masurarea rezistentelor

1. Introduceti sonda de culoare neagra în borna COM si pe cea de culoare rosie în borna de intrare (V, , mA). Polaritatea sondei de culoare rosie este "+".

2. Rotiti butonul selector pentru a selecta scala de masurare în ohmi.

3. Puneti vârfurile sondelor pe circuitul de masurat si cititi valoarea pe display.

4. Daca rezistenta de masurat este conectata la un circuit, întrerupeti alimentarea acestuia si descarcati toate

condensatoarele înainte de masurare.

 

Testarea diodelor

1. Introduceti sonda de culoare neagra în borna COM si pe cea de culoare rosie în borna de intrare (V, , mA). Polaritatea sondei de culoare rosie este "+".

2. Rotiti butonul selector pentru a alege pozitia corespunzatoare.

3. Vârful sondei de culoare rosie trebuie pus la anod iar vârful sondei de culoare neagra trebuie pus la catod. Se va afisa valoarea caderii de tensiune directe. Daca dioda este cu polarizare inversa, se va afisa doar valoarea "1".

 

Testarea tranzistoarelor

1. Rotiti butonul selector pe pozitia hFE.

2. Determinati tipul tranzistorului (pnp sau npn) si identificati emitorul, baza si colectorul si apoi introduceti-le în testor.

3. Aparatul va indica o valoare hFE aproximativa în conditiile unui curent de 10 μA si o tensiune Vce de 3 V.

 

:limb:

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări