daniel_88 Postat Septembrie 13, 2015 Partajează Postat Septembrie 13, 2015 (editat) Parerea mea e ca poti adapta orice AVR pentru aplicatia ta, chiar daca nu ai excitatie pe rotor, poti folosi iesirea de la AVR pentru excitatie sa iti comande un releu care va fi inseriat pe plusul de la alternator, in momentul in care se atinge pragul de tensiune dorit, releul nu va mai fi comandat si astfel se intrerupe circuitul alternator-baterie. Eu zic ca merita incercat. Editat Septembrie 13, 2015 de daniel_88 Link spre comentariu
misu tdi Postat Septembrie 17, 2015 Autor Partajează Postat Septembrie 17, 2015 Suna interesant ce spui tu.Poti sa faci o sch simpla, de ex folosind un releu incarcare cum era pe alternator la Dacia. cum ar trebui sa conectez releul la cel de incarcare ?O sch desenata pe hartie , apoi pui poza. Ms fain. Link spre comentariu
daniel_88 Postat Septembrie 17, 2015 Partajează Postat Septembrie 17, 2015 Bobina releului sa fie alimentata direct de iesirea AVR-ului (un fir e cel care mergea la excitatie si al doilea e de masa), si contactorul releului il inseriezi (ca orice intrerupator dealtfel) pe plusul care pleaca de la alternator. Restul de legaturi de la AVR raman in aceeasi configuratie, adica il vei alimenta cu + direct de la baterie, ca el sa citeasca nivelul de tensiune tot timpul, fara a fi influentat de functionarea releului, si - la masa. Releul poate fi orice releu de 12 V (sau cat ai tu la ATV), 20-30 A. Spor. 1 Link spre comentariu
The Stressmaker Postat Septembrie 19, 2015 Partajează Postat Septembrie 19, 2015 Exista o problema la aceasta metoda. Nu se stie daca bobinajul va rezista fara sa se strapunga la 90-120V cat scoate magnetoul in gol. In teorie ideea e buna doar ca bobinajul magnetoului decide daca se poate. Alterativa ar fi ca acel releu sa comute pe rezistente de putere odata cu separarea acumulatorului. Vedeti exemple la sectiunea energie eoliana si in special la rezistenta de balast, problema fiind asemanatoare. Link spre comentariu
daniel_88 Postat Septembrie 19, 2015 Partajează Postat Septembrie 19, 2015 Corect, in paralel cu iesirea magnetoului vor fi montate rezistente de putere care vor fi cuplate pe pozitia a doua a releului. E simplu si fiabil. Link spre comentariu
misu tdi Postat Septembrie 20, 2015 Autor Partajează Postat Septembrie 20, 2015 Si rezistentele alea au nevoie de racire. Curentul care il scoate magnetoul.. este continuu ? Link spre comentariu
daniel_88 Postat Septembrie 20, 2015 Partajează Postat Septembrie 20, 2015 Bineinteles, e DC, nu neaparat trebuie racire, ma gandesc ca ar merge si un bec. Link spre comentariu
misu tdi Postat Septembrie 20, 2015 Autor Partajează Postat Septembrie 20, 2015 Se complica situatia, cred ca renunt, iau un releu incarcare de rezerva. Link spre comentariu
daniel_88 Postat Septembrie 20, 2015 Partajează Postat Septembrie 20, 2015 Becul il conectezi permanent,nu-i musai sa se decupleze, pentru siguranta folosesti unul de 24 v. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum