Florian Ciobanu Postat Septembrie 7, 2015 Partajează Postat Septembrie 7, 2015 (editat) Buna seara , am un motor de la o masina de tiparit, curent continuu 3kw cu excitatie separata, careia i s-a defectat regulatorul de viteza (din cauza unei persoane careia ii placea mai mult sticla decat electronica), este de fapt un redresor comandat in punte cu 2 diode si 2 tiristori, lucreaza la 200v ac din un autotransformator alimentat la 220v, pentru excitatie foloseste o punte redresoare cu 4 diode de 5A, are 1k pe infasurarea de excitatie. Comanda vitezei este facuta cu un potentiometru de 5k/3w, la mers continuu inainte este cuplat potentiometrul normal, la tatonare (mers doar la apasarea butonului) nu este pus pinul potentiometrului din partea opusa masei si merge cu viteza mica, pentru revers foloseste 2 contactori care schimba polaritatea de la iesirea contactorului, ma puteti ajuta careva sa fac asa ceva?, pot da mai multe detalii , cum e facuta puntea redresoare, are trafo de impulsuri pentru comanda tiristoarelor, etc. Editat Septembrie 7, 2015 de Florian Ciobanu Link spre comentariu
loleksibolek Postat Septembrie 8, 2015 Partajează Postat Septembrie 8, 2015 Cauta schema de aplicatie a circuitului AA145,acolo e o aplicatie numita punte redresoare semicomandata. Link spre comentariu
Florian Ciobanu Postat Septembrie 8, 2015 Autor Partajează Postat Septembrie 8, 2015 (editat) am reparat regulatorul , avea un zenner de 6v8 si un tiristor arse, acum porneste normal, regleaza viteza, merge cu viteza mica la tatonare doar inainte, in momentul care dau tatonare inapoi arde siguranta de pe alimentare, o sa atasez si schema cu contactorii care schimba sensul, schimba doar firele de la motor, am schimbat eu doar firele motorului ca sa scot din calcul contactorii si tot se arde siguranta, aveti careva vre-o idee? 1.pdf Editat Septembrie 8, 2015 de Florian Ciobanu Link spre comentariu
iop95 Postat Septembrie 9, 2015 Partajează Postat Septembrie 9, 2015 Inversarea de sens o faceti inainte de a se opri motorul din miscare sau cand e deja oprit? E posibil ca partea de control sa comute imediat inversarea si atunci curentul este foarte mare. Verificati R4 si contactele aferente, plus comanda lor. Link spre comentariu
Florian Ciobanu Postat Septembrie 9, 2015 Autor Partajează Postat Septembrie 9, 2015 inversarea de sens se face cu motorul oprit, masina are si frana electromagnetica ce opreste foarte repede, R4 este buna, incerc in seara asta sa-I pun un trafo separat pe excitatie sa vad daca face la fel. Cred ca defectiunea I se trage de la R4 ca am gasit-o arsa, cine a umblat inainte nu a verificat de ce s-a ars regulatorul, din motivul de mai sus(sticla - adusa la pachet). Link spre comentariu
iop95 Postat Septembrie 9, 2015 Partajează Postat Septembrie 9, 2015 Cred ca e o problema in partea de comanda; cand se face inversarea se aplica tensiunea maxima sau o valoare mare si curentul e f mare.Decuplati rotorul si masurati tensiunea pe mers inainte si cand se face inversarea. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum