Vizitator Liviu N Postat Februarie 18, 2007 Partajează Postat Februarie 18, 2007 cine i-mi poate spune cum pot verifica un motor pas cu pas :tonqe: Blind: Mutat la incepatori Link spre comentariu
Laci Postat Februarie 19, 2007 Partajează Postat Februarie 19, 2007 Eu am facut un soft simplut, am legat o simpla interfata la LPT(niste tranzistori), si am incercat niste secvente.Daca vrei iti dau softul, momentan lucrez sa-l fac mai destept, dar am si versiunea veche. Link spre comentariu
Bala Postat Februarie 19, 2007 Partajează Postat Februarie 19, 2007 Daca vrei sa-l verifici doar daca este functional il poti verifica folosind un ohmetru. De obicei MPP au 2 bobine deci patru fire. Capetele celor 2 bobine ies din motor si poti masura rezistenta infasurarilor direct la borne. Am vazut si MPP cu un fir comun deci erau numai 3 contacte.SPOR ! :smt006 Link spre comentariu
adynis Postat Februarie 19, 2007 Partajează Postat Februarie 19, 2007 Daca vrei sa-l verifici doar daca este functional il poti verifica folosind un ohmetru. De obicei MPP au 2 bobine deci patru fire. Capetele celor 2 bobine ies din motor si poti masura rezistenta infasurarilor direct la borne. Am vazut si MPP cu un fir comun deci erau numai 3 contacte.SPOR ! :smt006mai urate pentru identificare sunt cele cu 5 sau cu 6 fire ... Link spre comentariu
Bala Postat Februarie 19, 2007 Partajează Postat Februarie 19, 2007 Eu in "colectia" mea de MPP de aproape 10 bucati, numai unul este cu 3 borne. Celalalte sunt cu 4 borne...NU am vazut (desi sunt convins ca exista) MPP cu mai mult de 2 bobine. O alta posibilitate este sa aplici o tensiune pe ficare bobina sa vezi miscarea motorului. Este insa necesar sa stii domeniul de tensiune la care functioneaza MPP-ul tau... Link spre comentariu
Laci Postat Februarie 19, 2007 Partajează Postat Februarie 19, 2007 Eu am MPP unipolar cu 4 bobine, deci 8 borne , cand testezi MPP-ul nu-i deajuns sa vezi daca este intrerupt sau nu bobina, e util sa gasesti si polaritatile si secventele :smt003 Link spre comentariu
bogdan_ Postat Februarie 19, 2007 Partajează Postat Februarie 19, 2007 sunt doua tipuri de motoare pas cu pas: unipolare si bipolare. wiki ne spune mai exact: http://en.wikipedia.org/wiki/Stepper_motor in general daca motorul are 4 fire, e bipolar, daca are 5/6 e unipolar. Link spre comentariu
Bala Postat Februarie 19, 2007 Partajează Postat Februarie 19, 2007 cand testezi MPP-ul nu-i deajuns sa vezi daca este intrerupt sau nu bobina, e util sa gasesti si polaritatile si secventeleDe ce? :smt017 Invarti rotorul cu mana, se invarte usor deci mecanic nu este defect. Ai sa zicem 2 bobine. Hai 4 :rolleyes: Testezi sa vezi daca cele 4 bobine nu sunt intrerupte sau in scurt circuit. Ok, nu sunt. Ce altceva ar mai putea fi defect?Bobinele nu tin cont de polaritate, magnetul nu se intrerupe etc. Bobinele sunt ok, rotorul nu este blocat... si totusi sa nu merga MPP-ul?Nu as prea crede. Link spre comentariu
Laci Postat Februarie 19, 2007 Partajează Postat Februarie 19, 2007 Eu am zis ca-i util sa stii si polaritatile bobinelor, ca poate vrei si altceva decat sa rotesti cu "manuta" :snakeman: , d.p.d.v functional este deajuns ce ai zis (Bala), nu te contrazic.P.S. ca sa fiu si eu carcotas: daca a fost lovit, poate ce are magnetul spart/fisurat... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum