Mihainic93 Postat Septembrie 5, 2015 Partajează Postat Septembrie 5, 2015 (editat) Buna ziua , Sunt incepator in ale electronicii si mi-as dori sa realizez o mica automatizare cu ajutorul unui PLC . Doresc sa inlocuiesc calculatorul unui utilaj de sudat tamplarie PVC . Partea de reglare a temperaturii o voi rezolva cu ajutorul unui regulator de temperatura. ( ceva in genul lui REX C-100). Mai ramane partea de actionare a electrovalvelor pistoanelor . In poza de mai jos T1 si T2 sunt doua perioade ce trebuiesc setate de catre utilazor ( pot fi si predefinite in soft deoarece acele perioade sunt constante de obicei ) Schimbarea fronturilor de unda ar trebui sa se faca aproape instantaneu , dar am gasit un grafic in care schimbarea fronturilor se face putin mai lent . Iesirile sunt electrovalve . intrarile sunt date de o pedala , la a carei apasare se schimba un anumit front de unda ., si de un buton de urgenta , la a carei apasare se reseteaza tot procesul. Ce PLC imi recomandati pentru acest proces? as dori sa fie ceva , cat de cat , ieftin . Sper sa ies mai ieftin fata de un calculator original ( undeva pe la 250 euro) Mentionez ca nu am mai programat PLC-uri . Am programat la facultate microcontrolere , fiind student la faculatea de electronica si telecomunicatii . Va multumesc! http://s7.postimg.org/k7nzo319n/grafic.jpg Editat Septembrie 5, 2015 de Mihainic93 Link spre comentariu
v67 Postat Septembrie 6, 2015 Partajează Postat Septembrie 6, 2015 un mini PLC poate fi programat cu ajutorul unui PC sau direct exista si simulator (free)eu m-am jucat cu unul ,nu am inteles ce ar inlocui sau com functioneaza intreg sistemul? Link spre comentariu
Stefan Postat Septembrie 6, 2015 Partajează Postat Septembrie 6, 2015 De ce nu-l faci cu microcontroler daca tot ai studiat in facultate? In loc de PLC cauta relee inteligente deoarece sunt mai ieftine si simple fata de PLC-uri. Link spre comentariu