Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Alegerea unui PLC in scopul realizarii unei mici automatizari

Mihainic93

Postări Recomandate

Buna ziua , 

Sunt incepator in ale electronicii si mi-as dori sa realizez o mica automatizare cu ajutorul unui PLC .

Doresc sa inlocuiesc  calculatorul unui utilaj de sudat tamplarie PVC . 

Partea de reglare a temperaturii o voi rezolva cu ajutorul unui regulator de temperatura. ( ceva in genul lui REX C-100).

Mai ramane partea de actionare a  electrovalvelor pistoanelor .

In poza de mai jos T1 si T2 sunt doua perioade ce trebuiesc setate de catre utilazor ( pot fi si predefinite in soft deoarece acele perioade sunt constante de obicei ) 

Schimbarea fronturilor de unda ar trebui sa se faca aproape instantaneu , dar am gasit un grafic in care schimbarea fronturilor se face putin mai lent .

Iesirile sunt  electrovalve . 

intrarile sunt date de o pedala , la a carei apasare se schimba un anumit front de unda  ., si de un buton de urgenta , la a carei apasare se reseteaza tot procesul. 

Ce PLC imi recomandati pentru acest proces? 

as dori sa fie ceva , cat de cat  , ieftin . 

Sper sa ies mai ieftin fata de un calculator original ( undeva pe la 250 euro)

Mentionez ca nu am mai programat PLC-uri . Am programat la facultate microcontrolere , fiind student la faculatea de electronica si telecomunicatii .

Va multumesc!

http://s7.postimg.org/k7nzo319n/grafic.jpg

Editat de Mihainic93
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 11
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

• Mihainic93

5

• Elison

2

• v67

2

• Stefan

1

Top autori în acest subiect

Dupa cum se poate vedea in acel grafic , la apasarea pedalei ( marcata cu albastru pe grafic)  , calculatorul deschide anumite electrovalve , conform graficului de acolo . 

astasez aici un link catre un filmulet cu un astfel de utilaj https://www.youtube.com/watch?v=RVa_xkYStgQ

Va multumesc!