Vizitator victor ponta Postat Septembrie 12, 2015 Partajează Postat Septembrie 12, 2015 Nicio veste? Link spre comentariu
razvan-l Postat Septembrie 12, 2015 Partajează Postat Septembrie 12, 2015 eu cred ca a vrut doar un feedback in eventualitatea unei achizitii . restul manele si telenovele din partea lui Link spre comentariu
Vizitator victor ponta Postat Septembrie 12, 2015 Partajează Postat Septembrie 12, 2015 Ii recomandam eu destule. Am vreo 50 de lanterne. Au fost si mai multe dar le-am facut cadou la colegii din grupa. Link spre comentariu
Vizitator victor ponta Postat Septembrie 12, 2015 Partajează Postat Septembrie 12, 2015 eu cred ca a vrut doar un feedback in eventualitatea unei achizitii . restul manele si telenovele din partea lui Pai lanterna o are. Nu vezi poze de la disectie? Link spre comentariu
razvan-l Postat Septembrie 12, 2015 Partajează Postat Septembrie 12, 2015 esti sigur ca e disectia lui ? Link spre comentariu
Vizitator victor ponta Postat Septembrie 12, 2015 Partajează Postat Septembrie 12, 2015 Pai de ce n-ar fi? Link spre comentariu
Vizitator Robertbv Postat Septembrie 12, 2015 Partajează Postat Septembrie 12, 2015 am rezolvat problema cu ajutorul unui coleg de pe un alt forum am facut un driver care da la iesire 2.9V si 300mA LEd-ul lumineaza acuma OK pentru ce am eu nevoie Link spre comentariu
Vizitator victor ponta Postat Septembrie 12, 2015 Partajează Postat Septembrie 12, 2015 Nu cred. Ai stricat lanterna si ti-ai luat alta. Link spre comentariu
Dxxx Postat Septembrie 12, 2015 Partajează Postat Septembrie 12, 2015 Pentru ca esti pe un forum de electronisti, asa ceva e gresit: "un driver care da la iesire 2.9V si 300mA" Driver LED este un montaj care da la iesirea spre LED un curent constant. Fie si 300mA. Dar ca tensiune, va da tensiunea necesara, atat timp cat ea este in intervalul permis. Adica intervalul intre tensiunea minima posibila si cea maxim posibila. Adica, nu se poate ca si tensiunea si curentul sa fie definite fix, decat daca temperatura jonctiunii ar fi constanta, ceea ce nu este cazul in nici un fel, in practica. Daca este driver, atunci evident ca mentinerea curentului este prioritara, deci corect este: "un driver care da la iesire 300mA" Asta subantelege ca intervalul permis va acoperi toate tensiunile posibile pe jonctiune, la curentul specificat. Link spre comentariu
razvan-l Postat Septembrie 13, 2015 Partajează Postat Septembrie 13, 2015 (editat) la 2,9V va fi mai "chioara " decat o lumanare. faceti teste si veti vedea . personal am testat pe doua lanterne diferite ,echipate cu leduri diferite , in intervalul de tensiune 3-4,1v, un Creee Q5 ( 5W) si un XM-L U3 ( 10W ) Q5 la 4,15V consuma 1,2A pentru 250-280 lumeni si U3 2,5A pentru 1000 lumeni . testele le-am facut folosind circuitele din lanterne , nu am legat ledurile direct . la tensiuni sub 3,3V , nivelul de lumina este cel mult 10-15% din puterea ledului din specificatii lui T6 rezulta ca ar functiona la 3,1V.la o tensine cu 0,2V mai mica nu cred ca scade la 1/10 din curentul maxim Editat Septembrie 13, 2015 de razvan-l Link spre comentariu
Dxxx Postat Septembrie 13, 2015 Partajează Postat Septembrie 13, 2015 (editat) Razvane, testele tale or fi relevante pentru comopnentele tale si pretentiile/conceptiile tale. Depinde mult si daca: - driverul este in comutatie sau nu - ce randament are respectivul driver in comutatie, ca am vazut si la 70% dar si la peste 95% Tu nu dai perechi tensiune/curent in nimic de mai sus. Plus ca imi pare (ca nu te-ai exprimat clar) ca masori la intrarea in driver... total eronat, pentru ca introduci in ecuatie randamentul driverului. Ce putea fi relevant este perechi curent/tensiune care pleaca direct inspre LED. Si uite unde nu sunt de acord, concret: - ma indoiesc ca ai racire corecta pentru astfel de puteri. - 2,9V pe led nu este "chior" cu orice led. Daca mergeai tot pe gama Cree si foloseai XPL sau XBV, adica noua gama, vedeai ca la curentul recomandat tensiunea pe led este sub 3V. Pe masura perfectionarii tehnologiei Vf tinde sa scada. - cei 2,5A habar n-am daca sunt prin LED, insa suna extrem de mult. Un constructor rezonabil nu va depasi uzual 50% din curentul maxim (presupun 3A), dar va prefera indici de incarcare si mai mici. Retine ca Cree recomanda la gama veche de 10W un curent de 750mA si la gama noua 1050mA - pe acolo este optim. Daca financiar nu e problema, atunci se justifica insa incarcari mult mai mici, pentru ca randamentul sa fie cat mai mare, adica numai 10% din maxim, ce ar insemna in conceptia ta "lumina chioara" insa asa randamentele urca spre 200lm/W si poti ajuge la acelas flux folosind mai multe jonctiuni (discret sau COB). Ca sa fie clar: poti obtine 2000lm dintr-un LED de maxim 2000lm, utilizandu-l la maxim, probabl cu randament pe la 100lm/W si cu speranta redusa de viata. Poti obtine tot 2000lm dintr-un grup de LED sau COB capabile de 20.000lm, utilizandu-le la 10% din capabilitate, insa cu randament aproape dublu si probabil speranta de viata incomparabil mai buna (asta depinde de racire). Desigur ca solutia tinde sa coste mai mult. Editat Septembrie 13, 2015 de Dxxx Link spre comentariu
razvan-l Postat Septembrie 13, 2015 Partajează Postat Septembrie 13, 2015 (editat) la Q5 era un PWM iar la U3 din ce am gasit pe net pare a fi tot un PWM , testele au fast facute din pura curiozitate fara a avea pretentia unor masuratori . evident ca progresul in domeniu aduce limite noi , dar era vorba de un amarat de T6 . argumentele tale sunt sigur corecte ,dar totusi incearca sa alimentezi un T6 la 3V . Editat Septembrie 13, 2015 de razvan-l Link spre comentariu
UDAR Postat Septembrie 13, 2015 Partajează Postat Septembrie 13, 2015 Chiar și un ”amărât” de T6 ( de fapt XM-L, T6 fiind un eșantion de sortare ) are ( după data sheet ) 700mA tipic la 2,9V și 25°C. La aceeași 2,9V , după încălzire ( la 85°C Tj să zicem ) va ”suge” lejer peste 1A . Deci , cam meseriașă lumânarea cu pricina .... Link spre comentariu
razvan-l Postat Septembrie 13, 2015 Partajează Postat Septembrie 13, 2015 si cum explicati 300mA la 2,9V ? Link spre comentariu
UDAR Postat Septembrie 13, 2015 Partajează Postat Septembrie 13, 2015 (editat) Două variante , la repezeală : măsurătoare greșită sau lot prost ( eBay ) . Desigur , nu exclud alte posibilități . La primul punct pot detalia - măsurătoarea curentului se face în serie cu LED-ul ( eventual tensiunea la bornele unei rezistențe foarte mici înseriate ) iar tensiunea chiar la borne , după stabilizare termică . Evident , se lucrează cu două instrumente simultan . Măsurarea sursei de alimentare cu multimetrul pus pe voltmetru apoi măsurarea curentului cu același instrument pus pe ampermetru , va conduce evident la erori . Editat Septembrie 13, 2015 de UDAR Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum