gcom61 Postat Septembrie 3, 2015 Partajează Postat Septembrie 3, 2015 Cu vreo 23 ani in urma,am construit o centrala pt incalzire pe lemne .Datorita nefunctionarii in ultimii ani s-a corodat datorita intrarii apei(accidental),coroziune prezenta la inaltimea la care a stationat apa... Folosind acelasi sistem(aproximativ)doresc sa construiesc o alta,insa de data aceasta cu puffer inclus,adica,corp comun. Acesta este si motivul pt care supun criticilor celor avizati(preferabil)tipul de constructie Si orice idee este binevenita Corpul va fi din teava de Φ=600-800mm cu o lungime de 1-3m ,strabatut de un numar de tevi de Φ=76-108mm,dispuse pe minim 3 inaltimi.Circulatia fumului se va face catre in jos cu posibilitatea ca ,cosul sa poata fi [amorsat] cu ajutorul unui sibar,cu gaze fiebinti direct din focar.Pana aici,centrala va functiona pe acelasi principiu ca si constructia veche,care a fost foarte performanta. Noutatea ,la aceasta constructie,va fi volumul mai mare de apa,200-1000l,volum de apa ,comun cu cel din calorifere,dar care va intra in circuitul natural al cazanului in functie de temperatura si in functie de inaltimea returului.Practic vor fi 3 paliere de retur ale caror ventile vor fi deschise fie de bimetal fie de un tub termostatic. Am incercat sa schitez cumva ideea mai sus expusa cu vedere fata/lateral. Cu galben este focul/gazele de ardere,cu albastru este apa.Cele 3 x -uri sunt ventile(robineti)... Link spre comentariu
grifonul_alb Postat Septembrie 3, 2015 Partajează Postat Septembrie 3, 2015 (editat) Eu as face cam asa: Cu galben este focul/gazele de ardere,cu albastru este apa, cu maro soba racheta care cred ca are cea mai buna ardere / randament (parerea mea de neavizat) si poate fi adaptata/ construita pentru ardere indelungata. Avantaje: - stratificarea apei calde in pufer, pufer care poate fi cat mai inalt posibil : 1,5 - 2 m. - temperatura mica a gazelor la iesire. - constructie din doua bucati - soba racheta si pufer - unite deasupra. - curatare foarte accesibila - pe deasupra atat la pufer cat si la soba racheta. Editat Septembrie 3, 2015 de grifonul_alb Link spre comentariu
gcom61 Postat Septembrie 4, 2015 Autor Partajează Postat Septembrie 4, 2015 Avantajul schitei propuse de mine este faptul ca timpul de incalzire al circuitului caloriferelor este foarte scurt-5-10minute.De asemenea,capacitatea puffer-ului este variabila,in functie de temperatura din calorifere si nu in ultimul rand,economia de combustibil si temperatura la cos,egala cu a returului din calorifere.Asta o spun din experienta centralei vechi... Link spre comentariu
leo 17 Postat Septembrie 4, 2015 Partajează Postat Septembrie 4, 2015 eu am vazut la cineva care si a facut el o centrala pe lemne ..tevile pe care circula apa nu erau direct pe flacara ..pe flacare era o tabla groasa din fonta si apoi tevile si printre ele nisip ..asa a pus el pt ca initial a vrut sa puna pulbere rezultata din sfarmarea caramizii de samota ..dupa spusele lui are un randament mai bun ..acum eu unul nu sunt expert Link spre comentariu
grifonul_alb Postat Septembrie 4, 2015 Partajează Postat Septembrie 4, 2015 Schema care am facut-o eu este pe acelasi principiu dorit de tine (gcom61) cu turul la partea superioada a puferului si returul la partea inferioara si adaptat cu termostat pentru a intra in pufer acolo unde corespunde temperatura apei returului cu temperatura apei stratificate termic din pufer. Pentru ca si eu cred ca se poate recupera mult mai multa caldura din fum/gazele arse prin circularea fumului de sus in jos intr-o centrala pe lemne sau pufer. O parere contra ar fi condensul care va apare la iesirea gazelor din pufer. O chestie interesanta am vazut la Remat cand cautam ceva fiare pe acolo. Era un schimbator de caldura cilindru cu tevi in el . Capacele cilindrului erau demontabile - erau prinse cu suruburi si garnitura de clingherit. Tevile erau si ele demontabile - aveau filet exterior si o bufa care avea ata filet interior pentru a prinde teava cat si filet exterior care se prindea de capacul cilindrului. Cel putin asta am vazut la un capat. Cilindrul era gros in diametru de vreo 40-50 cm si in perete de vreo 7-10 mm. Faptul ca tevile si capacele sau macar un capac al puferului ar fi demontabile - ar ajuta la curatarea/repararea lui la anumite intervale de timp > 5-10 ani. Link spre comentariu
gcom61 Postat Septembrie 6, 2015 Autor Partajează Postat Septembrie 6, 2015 Ceea ce explici,am avut la serviciu,schimbatoare apa/apa si abur/apa.Ambele prevazute cu fascicul reparabil/schimbabil si cu compensator de dilatare la mantaua exterioara.Tevile erau fie sudate ,fie mandrinate(un procedeu prin care peretele tevii se[alungeste] si subtiaza in acelasi timp),permitand o oarecare flexibilitate fata de sudura. Nu doresc sa arda focul in alta incinta ,decat in [mantaua] de apa ,in acest fel recuperez cat mai multa caldura. Soba cu clopot(ruseasca) am studiat-o si eu si desi conceptul este destul de vechi,se pare ca are cel mai bun randament si acumulare de caldura.In incaperea in care este centrala,nu ma intereseaza caldura ,aceasta fiind semiingropata.Actuala centrala,incalzea circuitul de calorifere in ~10 min de la aprinderea focului,in situatia cand la mine este circulatie naturala (termosifon),efectul de puffer era dat de masa foarte mare a centralei~300-500kg,insa cantitatea de apa este f mica~60 l. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum