Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Wurth bs 10a probleme la pornire


meeteeka

Postări Recomandate

Va salut,

 

Mi-a picat in brate o bormasina cu acumulatori (machineta/ filetanta/ cum-naiba-i-se-mai-zice) defecta. Mi s-a spus ca nu se mai poate repara, ca ''e preturili scumpe'' s.a.m.d.

Dupa un control amantuntit, s-au constatat si rezolvat urmatoarele:

- mizerie ca in cocina - facut curat, uns gearbox, mangaiat, pupat, nani nani, etc.

- motor cu spira in scurt, putere neam, turatie neam - inlocuit motor, mangaiat, pupat, ca mai sus

- verificat lipituri, contacte, sarme, trasee - n-a fost cazul de interventie

- montat baragladina, bagat carbuni, apasat buton - piua

Acum vine problema... ajunge tensiune la bornele motorului, dar in sarcina nu se misca - in schimb ''piuie'' (ca un cond electrolitic la incarcare). Am desfacut-o din nou. M-am uitat ca Mutu la Piturca ''o fi vreun cond pe undeva...''. Normal ca nu era. Nu miroase a gratar in ea, nu e nimic afumat/ explodat/ macinat/ crapat (verificat la lupa).

Efectiv, nu stiu de unde sa incep si unde sa termin.

Va multumesc pentru interes, urmeaza poze...

post-176502-0-92031000-1440443220_thumb.png

post-176502-0-63271100-1440443229_thumb.jpg

post-176502-0-83892300-1440443252_thumb.jpg

post-176502-0-26895500-1440443266_thumb.jpg

post-176502-0-71637900-1440443274_thumb.jpg

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 8
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • meeteeka

    6

  • validae

    3

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Ar trebui să verificați dacă acumulatorul mai e bun.Conectați direct (fără partea electronică de reglaj) acumulatorul la bornele motorului și vedeți dacă (și cum) îl rotește.

Dacă este în regulă, problema este fie la butonul de pornire/reglaj turație, fie în placa regulatorului, care văd că e destul de complicată.Dacă fostul motor a avut spire în scurt, e posibil să fi afectat regulatorul electronic de turație.Din păcate nu se poate spune doar privind pozele ce ar putea fi defect acolo.Ar trebui verificate tranzistorul IRL7833 și dubla diodă din stânga lui în primă instanță.Dar mai înainte de toate ar trebui verificat butonul de pornire și inversorul de sens (care e un comutator montat deasupra butonului de pornire).

Link spre comentariu

Asa cum am scris si in deschiderea topicului, am demontat, curatat si verificat absolut tot ce se putea, inclusiv buton si comutator de sens... mai putin electronica.

Azi am luat un IRL, il voi schimba si voi urmari ce se intampla. Dioda cred ca e buna - stiu ca astea nu pocnesc cu una cu doua...

Va multumesc pentru atentie.

Link spre comentariu

Am revenit cu update-uri.

- inlocuit irl7833 + schottkey-ul

- reglat mecanica pe ici pe colo

- se invarte, dar nu are nici pic de putere (se opreste destul de usor cu mana)

De retinut ca este in continuare alimentata dintr-o sursa de 12V/8A buna si verificata, deci nu e de vina alimentarea.

Astept alte idei, daca mai exista...

Va multumesc pentru atentie.

Link spre comentariu

Dar motorul pe care l-ați montat are aceeași tensiune de lucru cu cel vechi ? Vedeți pe placă să nu fie vreo rezistență de valoare mică (sub 1 Ohm) cu rol de traductor de curent devalorizată. La cât de complicată arată placa de comandă mă aștept să aibă și așa ceva...

Link spre comentariu

Da, motorul are aceeasi tensiune de lucru ca si cel vechi. Singura diferenta sta in schimbarea pinionului original cu al celui defect. Cat despre valorile componentelor - sunt atat de mici ca nu are loc nici o notatie pe ele. Doar pe integrate scrie ceva, dar ilizibil...

Link spre comentariu

Dacă nu reușiți să remediați problema, rămâne alternativa schimbării complete a butonului de comandă cu unul de la o bormașină de alt tip, însă cu variator de turație integrat. Se pot găsi ca piese de schimb sau se pot recupera din bormașini cu acumulatorii uzați sau cu motor defect.Trebuie însă să fie o bormașină cu aceeași tensiune de lucru.

Link spre comentariu

O coincidenta fericita as putea spune - chiar asta am facut... cu mici schimbari pe ici pe colo.Sa explicam ce si cum. Butonul de la bormasina in cauza nu are pic de electronica in el, ci doar contacte plus acel "potentiometru" pentru turatie. In afara de faptul ca nu se potriveste alt tip de buton in locul lui. Drept urmare, am eviscerat un buton de la o alta bormasina ordinara, urmarit cu atentie ce se intampla in fiecare pozitie a butonului, comparat cu butonul bormasinii bolnave, gasit punctele comune de interes. Spre surpriza mea, placuta electronica a butonului sacrificat este ceramica (n-am mai vazut pana la asta). Am refacut traseele, inghesuit in spatiul imposibil de mic, facut probe - mananca nori.Va multumesc pentru sfaturi, timp si interes si sper ca asta sa fie de ajutor si altor oameni.

Editat de meeteeka
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări